کد خبر : 21744
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 مهر 1399 - 4:38
-

سخت‌گیری بانک‌ها سبب تمایل مردم به صندوق‌های خانگی شده است

سخت‌گیری بانک‌ها سبب تمایل مردم به صندوق‌های خانگی شده است

رئیس دادگستری خوزستان با انتقاد از سختگیری بانک‌ها در ارائه تسهیلات به مردم گفت: سخت‌گیری بانک‌ها در ارائه وام به مردم یکی از عوامل رفتن برخی افراد به دریافت وام از صندوق‌های خانگی غیرقانونی است. به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از روابط عمومی دادگستری خوزستان ، حجت‌الاسلام والمسلمین صادق مرادی در جلسه شورای

رئیس دادگستری خوزستان با انتقاد از سختگیری بانک‌ها در ارائه تسهیلات به مردم گفت: سخت‌گیری بانک‌ها در ارائه وام به مردم یکی از عوامل رفتن برخی افراد به دریافت وام از صندوق‌های خانگی غیرقانونی است.

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از روابط عمومی دادگستری خوزستان ، حجت‌الاسلام والمسلمین صادق مرادی در جلسه شورای معاونان دادگستری استان که با موضوع بررسی مشکلات صندوق‌های قرض الحسنه وام خانگی برگزار شد، بر ضرورت مراقبت مردم از سوءاستفاده سودجویان به بهانه افتتاح صندوق وام قرض‌الحسنه خانگی و رفع مشکلات مالی آنان تأکید کرد.

وی افزود: صندوق‌های وام قرض‌الحسنه خانگی گاهی موجب بروز مشکلاتی برای اعضای آن می‌شود و پرونده‌های قضایی در این زمینه تشکیل شد که هم برای دستگاه قضایی و هم برای افراد دشواری ایجاد می‌کند که برخی سودجویان به بهانه افتتاح صندوق و رفع مشکلات مالی مردم از اطمینان آنها سوءاستفاده کرده و سبب از بین رفتن پول و مبالغ آنها شده‌اند.

این مقام قضایی ادامه داد: با بیان اینکه سخت‌گیری بانک‌ها در ارائه وام به مردم یکی از علل گرایش برخی افراد به دریافت وام از این صندوق‌ها است. روش کار این صندوق‌ها این است که هیچ‌کدام از صندوق‌داران آورده‌ای نقدی از خود نداشته و همه به صورت هرمی کار خود را آغاز کردند.

وی درباره شگرد این صندوق‌ها بیان داشت: همچنین با تبلیغ نسبت به اینکه برای بازپرداخت وام نیازی به پرداخت سود نیست و دریافت آن به آسانی و در کوتاه‌ترین زمان امکان‌پذیر است، مردم را ترغیب به سپرده‌گذاری می‌کنند.

رئیس دادگستری خوزستان در ادامه بیان کرد: مادی‌گری، سوءاستفاده و طمع‌کاری در برخی افراد موجب می‌شود تا به بهانه تأسیس صندوق‌های قرض‌الحسنه خانگی، پول‌های هنگفتی را به جیب زده و برای دیگران معضل ایجاد کنند؛ در حالی که دستگاه قضایی از اموال مردم صیانت می‌کند که خود مردم هم نسبت به ثبت‌نام در این‌گونه صندوق‌ها مراقبت‌های لازم را داشته باشند و در دام افراد سودجو و کلاه‌بردار نیافتند.

حجت الاسلام مرادی هدف از تشکیل این جلسه را بررسی مشکلات صندوق‌های وام قرض الحسنه خانگی عنوان کرد و افزود: در این جلسه مشکلات صندوق‌های وام قرض الحسنه خانگی مورد بررسی قرار خواهند گرفت و تصمیمات، راهکارها و نتایج آن را به اطلاع مردم خواهد رسید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.