کد خبر : 9207
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 دی 1398 - 22:43
-

آغاز عملیات احداث کارخانه تولید کاغذ توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در شهرستان شادگان

آغاز عملیات احداث کارخانه تولید کاغذ توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در شهرستان شادگان

آغاز عملیات احداث کارخانه تولید کاغذ توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در شهرستان شادگان به گزارش خبرنگارما ازشهرستان شادگان، مراسم عملیات اجرایی احداث کارخانه کاغذ در شادگان ، با حضور رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، استاندار خوزستان،رئیس صندوق توسعه ملی ،فرماندار شادگان و دیگر مسئولان استانی برگزار گردید. محمد مخبر دزفولی، رئیس ستاد

آغاز عملیات احداث کارخانه تولید کاغذ توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در شهرستان شادگان

به گزارش خبرنگارما ازشهرستان شادگان، مراسم عملیات اجرایی احداث کارخانه کاغذ در شادگان ، با حضور رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، استاندار خوزستان،رئیس صندوق توسعه ملی ،فرماندار شادگان و دیگر مسئولان استانی برگزار گردید.

محمد مخبر دزفولی، رئیس ستاد فرمان اجرایی امام (ره) در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی طرح تولید کاغذ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: یکی از دغدغه های کشور بحث کاغذ است ما از جمله کشورهایی هستیم که اکثر نیاز کاغذ کشور را وارد می کنیم در حالی که اکثر کشورها کاغذ را صادر می‌کنند.

وی افزود: این اقدام با همکاری و همدلی صندوق توسعه ملی، تعدادی از بانک های کشور و شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی انجام شده است.
رئیس ستاد فرمان اجرایی امام (ره) با اشاره به اینکه تولید کاغذ از باگاس(تفاله نیشکر) است، عنوان کرد: اگر بخواهیم این میزان کاغذ را از جنگلها تولید کنیم باید چند هزار اصله درخت مسن را قطع کنیم.

مخبر دزفولی با بیان اینکه سالانه ۲۸۵ میلیون یورو صرف واردات کاغذ می‌شود، تصریح کرد:صندوق توسعه ملی برای این پروژه حدود ۴۶۷ میلیون یورو سرمایه گذاری کرده است. پس از ۲ سال که این کارخانه به بهره برداری برسد، موجب صرفه جویی ۲ برابری ارزی خواهد شد.

وی این پروژه را استراتژیک خواند و گفت: این پروژه برای منطقه موقعیت خوبی است و منشاء ایجاد شغل های مستقیم‌ و غیر مستقیم است و می‌تواند مشاغل زیر مجموعه خوبی را ایجاد کند. امیدواریم همانطور که با همت همه در حداقل زمان ممکن هماهنگی ها انجام‌ شد، اجرای آن هم‌ به خوبی انجام شود.

مخبر دزفولی ادامه داد: در خصوص پروژه هایی که افتتاح می کنیم بخشنامه کرده ایم که ۸۰ درصد پرسنل آن باید از منطقه بومی تامین شود و این‌مسئله جزو خط قرمزهای ما است و هر هفته گزارش آن را می‌گیریم.

برای ساخت کارخانه تولید کاغذ شادگان ۹۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که با راه اندازی آن و تکمیل ظرفیت، سالانه ۲۶۰ میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی می شود.

 

 

خبرنگارناصرحکیمی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.