گفتگوی ویژه

اشکان صفری

۱۶ آذر نماد کنش گری و اثر گذاری دانشجویان مسلمان است

شهدای مظلوم ۱۶ آذر ۱۳۳۲ «مصطفی بزرگ‌نیا»، «شریعت رضوی» و «ناصر قندچی» پایه‌گذار نخستین اعتراض‌ها و قیام‌های دانشجویی علیه ظلم ظالمان وطن خوار خودکامه بودند.
کد خبر : 43294
تاریخ انتشار : جمعه 17 آذر 1402 - 9:44
۱۶ آذر نماد کنش گری و اثر گذاری دانشجویان مسلمان است

 

 

اشکان صفری دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان خوزستان در گفتگویی که به مناسبت فرا رسیدن روز دانشجو با ما داشت گفت: زمانی را سپری می‌کنیم که جنبش دانشجویی به جای عمق نگری، دچار سطحی نگری شده و لازم است جنبش دانشجویی با نگاهی جدید و نوین به اصلاح امور و تغییر شرایط جامعه بپردازد.

او شانزدهم آذر ماه را نماد «کنش‌گری و اثرگذاری» دانشجو مسلمان و انقلابی در عرصه اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی برشمرد و افزود: یک دانشجو انقلابی و مسلمان علاوه بر متدین بودن می‌بایست یک روشنفکر باشد.

آقای صفری با اشاره به صحبت‌های رهبر انقلاب در خصوص جنبش دانشجویی گفت: در کشور ما در تاریخِ ثبت شده و شناخته شده‌ی خود، همیشه ضد استکبار، ضد سلطه، ضد استبداد، ضد اختناق و بشدت عدالتخواه بوده است و نام شهدای مظلوم ۱۶ آذر ۱۳۳۲ «مصطفی بزرگ‌نیا»، «شریعت رضوی» و «ناصر قندچی» که پایه‌گذار نخستین اعتراض‌ها و قیام‌های دانشجویی علیه ظلم ظالمان وطن خوار خودکامه بودند هیچوقت از یاد دانشجوی کنش‌گر ما نخواهد رفت و همواره روز به روز زنده خواهد شد.

به گفته دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان خوزستان، دانشجویان در سراسر عالم گروه اثر گذار و صاحب نظر هستند و به همین دلیل همیشه مورد توجه قرار میگیرند ضمن آنکه آن‌ها همواره می‌بایست این را بدانند که دشمن ما هم هوشیارانه این موضوع را مورد توجه قرار داده و آن را در نظر گرفته، به همین دلیل تک تیرانداز‌های سیاسی فرهنگی خود را برای شلیک کردن به دانشجویان منفعل و بدون ایده و نظر، مستقر کرده است.

این فعال دانشجویی ادامه داد: دانشجویان همواره باید بدانند که امروزه دشمن این قشر را مورد هدف خود قرار داده است و نباید در دام پهن شده بیفتند این مساله با هوشیاری، خلاقیت و پویایی میسر می‌شود.

اشکان صفری در پایان نیز گفت: نهال جمهوری اسلامی ایران که سال ۱۳۵۷ با خون‌ها و رشادت‌ها کاشته شد به رغم تمام دشمنی‌ها، خیانت برخی از عناصر داخلی و ناکارآمدی برخی مسئولین، تبدیل به درختی تنومند، مقاوم و استوار شده است که با رهبری حکیمانه امام خامنه‌ای (مدظله العالی) در حال ثمربخشی آرمان‌های انقلاب و اسلام است و این را بدانند دشمنان که دانشجویان ایران اسلامی بیدار هستند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.