کد خبر : 5729
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 مهر 1398 - 8:58
-

‌۲۱ میلیارد تومان کمک مردمی برای ‌سیل‌‌زدگان خوزستان ‌جمع‌آوری شد

‌۲۱ میلیارد تومان کمک مردمی برای ‌سیل‌‌زدگان خوزستان ‌جمع‌آوری شد

‌۲۱ میلیارد تومان کمک مردمی برای ‌سیل‌‌زدگان خوزستان ‌جمع‌آوری شد مدیرکل کمیته امداد ‌خوزستان از جمع‌آوری ۲۱ میلیارد تومان کمک‌های نقدی و غیرنقدی به سیل‌زدگان ‌خوزستان خبر داد. به گزارش شبکه خبری خوزستان وبه نقل از تسنیم، مرتضی موصلی امروز در نشست خبری روز شور عاطفه‌ها در استان خوزستان اظهار داشت: ۳۲۰ هزار نیکوکار با

‌۲۱ میلیارد تومان کمک مردمی برای ‌سیل‌‌زدگان خوزستان ‌جمع‌آوری شد
مدیرکل کمیته امداد ‌خوزستان از جمع‌آوری ۲۱ میلیارد تومان کمک‌های نقدی و غیرنقدی به سیل‌زدگان ‌خوزستان خبر داد.

به گزارش شبکه خبری خوزستان وبه نقل از تسنیم، مرتضی موصلی امروز در نشست خبری روز شور عاطفه‌ها در استان خوزستان اظهار داشت: ۳۲۰ هزار نیکوکار با کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان همکاری می‌کنند.

وی ادامه داد: این تعداد نیکوکار شامل ۲۸۰ هزار نفر از طریق صندوق‌های خانگی در منازل، ۳۵ هزار حامی نیکوکاری و ۷ هزار نفر نیز از پرداخت کنندگان زکات است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان خوزستان گفت: توسعه‌بخشی مردمی یکی از سیاست‌های کلان کمیته است که در دستور کار ما قرار گرفته است.

وی با بیان این‌که ۱۵۰ مرکز نیکوکاری در دو سال اخیر ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: این تعداد مراکز به دنبال توسعه آنها به ۲۰۰ مرکز هستیم که عمدتا با محوریت مساجد هستند.

موصلی با تأکید بر استفاده از ظرفیت شرکت‌ها، سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف در حمایت‌ها، ادامه داد: این مجموعه‌ها در شرایط کنونی اقتصادی جامعه نقش برجسته‌ای برعهده دارند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان خوزستان اظهار داشت: این دستگاه‌ها مسئولیت اجتماعی برعهده دارند که از طریق انعقاد تفاهم‌نامه به دنبال همکاری با آنها در مسائل مختلف به ویژه در زمینه اشتغال و مسکن هستیم.

وی از دیگر دستورکارهای کمیته امداد امام خمینی(ره) را توسعه الکترونیک و روش‌های نوین برشمرد و ادامه داد: به مناسبت جشن عاطفه‌ها دفاتر کمیته امداد، مراکز نیکوکاری و برخی از نقاط نیز در این روز فعال و در ۱۲ مهرماه نیز در میعادگاه‌های نماز جمعه پایگاه‌هایی مستقر می‌شوند.

موصلی با اشاره به خدمات‌رسانی به ۲۹ هزار نفر دانش‌آموز و ۵ هزار نفر دانشجو، خاطرنشان کرد: در این حمایت علاوه بر پوشاک، بسته‌های تحصیلی نیز اهدا می‌شود که پیش از سال تحصیلی جدید ۱۲ هزار بسته در مرحله اول توزیع و مابقی نیز توزیع خواهند شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان خوزستان به پیش‌بینی جمع‌آوری نزدیک به ۹ میلیارد تومان در جشن عاطفه‌های امسال اشاره و گفت: براساس بررسی شش ماهه نخست امسال با شش ماهه نخست سال گذشته، در زمینه صدقات ۲۲ درصد، زکات ۱۰ درصد، اکرام و اطعام نیز ۳۶ درصد افزایش را به همراه داشتیم.

وی با اشاره به جمع‌آوری ۲۱ میلیارد تومان کمک‌های نقدی و غیرنقدی در مسئله سیل خوزستان‌ گفت: علاوه بر سخاوت مردم ایران اسلامی، دیگر کشورهای اسلامی نظیر لبنان و هندوستان نیز کمک‌هایی را ارسال کردند که بیانگر همدلی بین‌المللی هستیم.

موصلی عنوان کرد: رویکرد کمیته امداد امام خمینی(ره) استان خوزستان به ویژه باتوجه به تأکیدات رهبرمعظم انقلاب، توانمندسازی اقتصادی بامحوریت اشتغال، کسب و کارهای خُرد و ایجاد درآمد با ثبات است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان خوزستان به ایجاد یک هزار و ۳۵۶ فرصت شغلی طی شش ماهه نخست سال جاری اشاره و گفت: بالغ بر ۳۲ میلیارد تومان جذب شده که تا پایان سال جاری شاهد رشد چشمگیر میزان ایجاد فرصت‌های شغلی خواهیم بود.

وی در راستای توانمندسازی، کاریابی و بکارگیری افراد تحت حمایت می‌توان به تعریف بسته‌های تشویقی اشاره کرد و گفت: پرداخت حق الزحمه ویژه، پرداخت ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد ۴ درصد، پرداخت حق بیمه به صورت ۱۰۰ درصد از جمله این راهکارها هستند.
موصلی با اشاره به این‌که سال گذشته ۴۴۴ نفر تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان توسط کارآفرینان مشغول به کار شدند، خاطرنشان گرد: در سال جاری تاکنون ۱۴۲ نفر بکارگیری شدند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان خوزستان با اشاره به این‌که ۳۰ درصد از طرح‌های اشتغال، مشاغل خانگی هستند، گفت: زمینه تشرف ۱۰ هزار نفر برای اربعین حسینی توسط این مجموعه فراهم می‌شود که تاکنون ۱۳ هزار نفر ثبت‌نام کرده و به دنبال افزایش این میزان تا ۱۵ هزار نفر هستیم.

انتهای پیام/ز/ش

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.