کد خبر : 28798
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 تیر 1400 - 3:52
-

تسنیم

۵۰۰ سری جهیزیه کامل به نوعروسان تحت حمایت خوزستانی اهدا شد

۵۰۰ سری جهیزیه کامل به نوعروسان تحت حمایت خوزستانی اهدا شد

مدیرکل کمیته امداد خوزستان گفت: همزمان با روز ملی ازدواج ۵۰۰ زوج نیازمند و تحت حمایت کمیته امداد پس از دریافت سری کامل جهیزیه راهی خانه بخت شدند.

به گزارش بکه خبری خوزستان به نقل از تسنیم؛ جمال شیبه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  اهواز  اظهار داشت: ایجاد تسهیلات برای ازدواج جوانان نیازمند و به خصوص تحت تکفل کمیته امداد از مهمترین اهداف این سازمان در طی چند سال اخیر است که هر از چند گاهی با کمک خیرین جهیزیه تعدادی از جوانان نیازمند تهیه و به آنان توزیع اعطا می‌شود.

وی افزود: امسال و در سالروز پیوند آسمانی حضرت امیر (ع) و حضرت زهرا (س) و روز ملی ازدواج، ۵۰۰ سری جهیزیه با کمک خیرین خوزستانی، تهیه و میان زوج‌های نیازمند استان توزیع شد تا سهم بالایی در تحکیم بنیان خانواده داشته باشیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان تصریح کرد: در سال گذشته مجموعاً ۳ هزار و ۵۰۰ سری جهیزیه تهیه و توزیع شده است که در راستای ترویج فرهنگ مقدس ازدواج بسته‌های فرهنگی میان خانواده‌های تحت حمایت این کمیته توزیع شده است.

شیبه در خصوص سهم خیرین در این امر مقدس بیان داشت: سهم بزرگی از هزینه‌های اختصاصی جهت ازدواج جوانان بی‌بضاعت وابسته به افتتاح حساب قرض‌الحسنه در صندوق امداد ولایت است که از آن طریق وام برای ازدواج جوانان تامین می‌شود.

وی در ادامه افزود: ارزش هر سری جهیزیه به زوج‌های جوان، مبلغ ۲۵ میلیون تومان است که شامل تلویزیون، فرگاز، یخچال، جاروبرقی، ماشین لباسشویی و . . . است که همه از تولیدات داخلی و در جهت حمایت از تولید داخل است.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان بیان داشت: باهدف افزایش ازدواج‌های پایدار و ترویج سبک زندگی اسلامی و کاهش آمار طلاق، کارگاه های مختلف آموزشی با موضوعاتی چون آیین همسرداری، جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی، سبک زندگی اسلامی، ازدواج سالم، فرزند پروری و اخلاق در خانواده برای زوج‌های جوان به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

وی گفت: برگزاری کارگاه‌های غیرحضوری و ارائه خدمات مشاوره قبل و بعد از ازدواج باهدف ازدواج آگاهانه و تشکیل زندگی پایدار از دیگر خدمات کمیته امداد برای ترغیب جوانان به ازدواج و تحکیم خانواده است.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.