کد خبر : 36115
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 شهریور 1401 - 3:30
-

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شادگان :

خبرنگار : مرتضی صویلاتی

۴۱ تعاونی فعال در شهرستان شادگان وجود دارد

۴۱ تعاونی فعال در شهرستان شادگان وجود دارد
رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان شادگان با اشاره به وجود ۴۱ تعاونی فعال در این شهرستان گفت: حدود ۲ هزار و ۵۲۸ نفر عضو این تعاونی‌ها هستند.

 

یوسف شاوردی در گفتگو با خبرنگار ما در شادگان به فعالیت تعاون ها در شهرستان شادگان اشاره کرد و اظهار کرد: در سطح شهرستان شادگان ۳۱۴ تعاونی وجود دارد که از این تعداد ۴۱ تعاونی فعال است.

وی افزود: شرکت‌های تعاونی تولیدی، توزیعی، خدماتی را از مهم‌ترین شرکت‌های شادگان عنوان کرد و یادآور شد: این شرکت‌ها در بخش‌های مختلفی ازجمله صنفی تولیدی صنعتی، پوشاک، بسته بندی محصولات، کشاورزی ، دامداری، توزیع نهاده های دامی، خدماتی، تعاونی های خدماتی مستقر در بندر تجاری، تعاونی های مصرف، مسکن، مرزنشینان، خدمات آب بران و… فعالیت دارند.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شادگان ادامه داد: تعاونی های غیر فعال در سالجاری برنامه ریزی لازم برای فعال کردن این تعاونی ها را در دستور کار داریم و علت غیر فعال بودن این تعاونی ها هم بررسی می شود و سپس برنامه ریزی مدونی برای احیاء آن تعاونی ها صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: تعاونی‌ها واحدهای کوچک، متوسط و بزرگی هستند که به صورت مستقیم و غیر مستقیم در اشتغالزایی نقش مهمی را دارند.

شاوردی اضافه کرد: توجه و تقویت تعاونی ها باعث ارتقای اقتصاد جامعه و کاهش فقر و آسیب های اجتماعی می شود چرا که تعاون بهترین ابزار برای خروج از فاصله طبقاتی است.

وی تاکید کرد: هدف تعاونی ها بر خلاف سایر بنگاه های تجاری و اقتصادی دستیابی به ثروت و سود نیست بلکه تعاونی ها به دنبال بهبود شرایط زندگی هستند.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شادگان در پایان گفت: تعاونی به معنای زندگی جمعی، تفکرات جمعی، در کنار هم بودن و استفاده از ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها است و تعاونی‌ها مهم‌ترین عامل بهره‌وری هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.