کد خبر : 33662
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 اسفند 1400 - 1:17
-

مصطفی شکیبافر

مانع تراشی بانک ها پیش پای تولید و سرمایه گذاران مسجدسلیمانی

مانع تراشی بانک ها پیش پای تولید و سرمایه گذاران مسجدسلیمانی
علیرغم تأکید سرپرست بانک کشاورزی در خصوص رفع مشکلات و نیازمندی های مشتریان به ویژه فعالان بخش کشاورزی ، در سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی ها به نظر می رسد همچنان برخی واحدهای تولیدی با چالش های مختلفی مواجه هستند.

علیرغم تأکید رضایی سرپرست بانک کشاورزی در خصوص رفع مشکلات و نیازمندی های مشتریان به ویژه فعالان بخش کشاورزی ، در سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی ها به نظر می رسد همچنان برخی واحدهای تولیدی با چالش های مختلفی مواجه هستند

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از عصر اولین ها، معماریان مدیر شعب بانک کشاورزی خوزستان از پرداخت ۳۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات توسط شعب بانک در استان در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل بخش کشاورزی وظیفه ذاتی خود را حمایت همه جانبه از این بخش می‌داند و ما با تمام توان و با دارا بودن نیروی کارشناسی متخصص در بانک در راستای حمایت از بخش کشاورزی گام برداشته‌ایم.

 

با این حال سه بهره برداری از واحد تولیدی بخش کشاورزی در حوزه مسجدسلیمان و گلگیر که طی سال های اخیر کلنگ زنی شده اند همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد. واحدهایی همچون کارخانه خوراک دام و طیور مسجدسلیمان ، کشتارگاه صنعتی در مسجد سلیمان و همچنین گلخانه تولید سبزی و صیفی جات در گلگیر از جمله طرح های حوزه کشاورزی هستند که طی سال های گذشته کلنگ زنی شده اند. با این حال علیرغم نامگذاری سال ۱۴۰۰ به نام “تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها” در مسجدسلیمان گویا این روند با چالش هایی همراه است که انتظار می رود ضمن بررسی کارشناسی موضوع و تعاملات میان بخشی این مشکلات مرتفع شده و موانع پیش پای تولید برداشته شود.

از سوی دیگر حسین پور بیگلری نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اخیراً اظهار داشت: امروز بانک‌ها یکی از موانع بر سر تولید هستند و متاسفانه به قانون و دستور مقامات عالی توجه ندارند. وی افزود: متاسفانه مردم و تولیدکنندگان برای دریافت تسهیلات سرگردان هستند و حتی برخی از بانک‌ها به بهانه پایان سال مانع پرداخت وام‌ها شده اند و یا بهانه اعتبار سنجی را مطرح می‌کنند، این در حالی است که برای نجات واحدهای تولیدی پرداخت این تسهیلات واجب است.

 

با تمام این تفاسیر انتظار می رود بانک های عامل نگاه ویژه ای به رفع مشکلات حوزه تولید و کشاورزی داشته باشند و ضمن مانع زدایی پیش پای سرمایه گذاران، در سال “تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها” زمینه ساز اتفاقات امیدوارکننده و مثبت در مسجدسلیمان شوند و مسیر توسعه و پیشرفت را هموارتر نمایند.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.