کد خبر : 17939
تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 مرداد 1399 - 18:05
-

گرمای هوا در استان خوزستان طغیان می‌کند/ هفته آینده دما به بیش از ۴۹ درجه می‌رسد

گرمای هوا در استان خوزستان طغیان می‌کند/ هفته آینده دما به بیش از ۴۹ درجه می‌رسد

گروه استان‌ها- مدیرکل هواشناسی خوزستان با اعلام هشدار “زرد” در استان گفت: هفته آینده دمای خوزستان به بالای ۴۹ درجه سانتیگراد افزایش یافته و در مناطق شمال شرقی، شرقی، ارتفاعات استان پدیده جوشش ابرهای همرفتی رخ خواهد داد. به گزارش شبکه خبری خوزستان ، به نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی خوزستان، از امروز

گروه استان‌ها- مدیرکل هواشناسی خوزستان با اعلام هشدار “زرد” در استان گفت: هفته آینده دمای خوزستان به بالای ۴۹ درجه سانتیگراد افزایش یافته و در مناطق شمال شرقی، شرقی، ارتفاعات استان پدیده جوشش ابرهای همرفتی رخ خواهد داد.
به گزارش شبکه خبری خوزستان ، به نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی خوزستان، از امروز پنجشنبه تا چند روز آینده به علت بالا بودن ضرایب ناپایداری، افزایش ابر، در برخی مناطق جوشش ابرهای همرفتی پیش بینی می‌شود و انتظار می‌رود شاهد وقوع رگبار پراکنده به همراه رعد و برق و وزش باد متوسط تا نسبتا شدید به صورت ناگهانی، گاهی تندباد لحظه‌ای در مناطق شمال شرقی، شرقی، ارتفاعات استان و در دیگر مناطق به صورت نقطه‌ای، باشیم.

محمد سبزه‌زاری مدیرکل هواشناسی خوزستان از افزایش شرجی و دما تا ۴۹ درجه سانتیگراد و بالاتر در هفته آینده در برخی مناطق استان خبر داد.
وی افزود: در بررسی نقشه‌های پیش یابی از امروز تا اواسط هفته آینده با توجه به جنوبی‌شدن جریانات جوی، افزایش رطوبت و شرجی در استان پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: از روز جمعه به بعد تا اواسط هفته آینده به تدریج شاهد افزایش دما و در روزهای یکشنبه به بعد شاهد وقوع دماهای ۴۹ درجه سانتیگراد و بالاتر در استان خواهیم بود.

سبزه‌زاری اضافه کرد: طی امروز تا روز شنبه با توجه به بالا بودن ضرایب ناپایداری احتمال رگبار پراکنده و رعدوبرق و تند باد لحظه‌ای به ویژه در مناطق مرتفع شمال، شمال شرق و شرق استان وجود خواهد داشت.

وی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته حداکثر دمای استان در رامهرمز ۴۸٫۴ درجه و حداقل دمای استان در ایذه ۲۴٫۸ درجه سانتیگراد بالای صفر گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان ادامه داد: در این مدت دمای هوای اهواز بین حداقل ۳۰٫۲ درجه و ۴۷٫۲ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بوده است.

وی گفت: حداکثر رطوبت استان در ۲۴ ساعت گذشته نیز در ماهشهر و شادگان با ۸۸ درصد رخ داده است و میزان رطوبت هوا در آبادان ۸۷ درصد، هندیجان ۸۴ درصد، بستان ۸۱ درصد و کشاورزی اهواز ۷۷ درصد بوده است.

وقوع دماهای ۵۰ درجه و رطوبت در خوزستان در هفته گذشته باعث شد که ادارات و بانک‌های۲۲ شهرستان در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه (۲۹ ، ۳۰ و ۳۱ تیرماه) به دستور استاندار خوزستان تعطیل و ساعت اداری در روز شنبه ۲۸ تیر و چهارشنبه یکم مرداد تا ساعت ۱۲ ظهر کاهش یابد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.