کد خبر : 25104
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 دی 1399 - 19:40
-

اکثر رسوم ما منطبق با دین، منطق و شریعت است

اکثر رسوم ما منطبق با دین، منطق و شریعت است

به گزارش شبکه خبری خوزستان، شیخ نجم عبیداوی از عشیره آلبوعبید گفت: ما به عنوان عشایر رسم و رسوم خاصی داریم اکثر رسوم ما منطبق با دین، منطق و شریعت است. رسم تیراندازی که امروز شکل و شمایل آن نیز عوض شده است به هیچ وجه مورد پسند هیچکدام از بزرگان و شیوخ نیست اما

به گزارش شبکه خبری خوزستان، شیخ نجم عبیداوی از عشیره آلبوعبید گفت: ما به عنوان عشایر رسم و رسوم خاصی داریم اکثر رسوم ما منطبق با دین، منطق و شریعت است.

رسم تیراندازی که امروز شکل و شمایل آن نیز عوض شده است به هیچ وجه مورد پسند هیچکدام از بزرگان و شیوخ نیست اما برخی از مردم دوست دارند در مراسم تیراندازی شود و آن را نشانه اعتبار یا ابهت می‌دانند.

وی ایجاد مشوق‌ها برای برچیدن رسم غلط تیراندازی را بسیار موثر دانست و بیان کرد: همیشه تشویق از تنبیه بهتر بوده است اینکه در یک مراسم ترحیم، فرزند متوفی یا پدر متوفی را دستگیر می‌کنند کار بسیار غلط و زشتی است و همین امر حتی عقده را نیز ایجاد میکند که موجب می شود مردم بیشتر به سمت تیراندازی کشیده شوند.

عبیداوی ادامه داد: حضور یک مسئول رده بالا در مراسم ترحیم، تقدیر از خانواده‌هایی که تیراندازی انجام ندادند توسط مسئولان در میان عشیره از جمله روش های مختلف برای تشویق و منع از تیراندازی است و مورد دیگر در تیراندازی‌ها حمله و تیراندازی به در خانه شیوخ است گاها مشاهده می شود فردی به علت مشکل با یک طایفه اقدام به تیراندازی به منزل شیخ آن طایفه می‌کند در این گونه از موارد نیروی انتظامی برای حمایت از شیخ باید به شکل ویژه وارد عمل شوند و برای شیخ حرمتی قائل شوند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.