کد خبر : 37193
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 آبان 1401 - 10:17
-

کمبود آب مهمترین چالش توسعه آبزی پروری بهبهان است

کمبود آب مهمترین چالش توسعه آبزی پروری بهبهان است

اهواز – شبکه خبری خوزستان – مدیرکل شیلات خوزستان ، مهمترین چالش توسعه آبزی پروری در شهرستان بهبهان را تخصیص ندادن آب عنوان کرد و گفت:آبزی پروری می تواند کلید اشتغال در این شهرستان باشد.

به گزارش روز یکشنبه شبکه خبری خوزستان به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات خوزستان، فتح‌الله ابوعلی در کنفرانس ملی توسعه شهرستان بهبهان در دانشگاه صنعتی خاتم الانبیای این شهرستان با اشاره به جایگاه دوم شیلات خوزستان در کشور از لحاظ آبزی پروری بیان کرد: شهرستان بهبهان در زمینه پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی (۲ منظوره) در خوزستان پیشرو است.

وی دیگر ظرفیت های سرمایه گذاری شیلاتی شهرستان بهبهان را پرورش ماهی در قفس در سد مخزنی مارون، آبزی پروری تلفیقی با کشت های دائم و مجتمع های پرورش متراکم ماهی برشمرد و گفت:در صورت عملیاتی شدن این پتانسیل ها تولید آبزی پروری در این شهرستان به ۳۱ هزار و ۲۰۰ تن، معادل ۴۰ درصد تولیدات فعلی استان خوزستان خواهد رسید و اشتغال زایی سه هزار و ۱۰۸ نفر را به دنبال خواهد داشت.

مدیرکل شیلات خوزستان ادامه داد: در زمان حاضر شهرستان بهبهان ۴۴ واحد پرورش ماهی دارد که اکثرا در استخرهای ۲ منظوره کشاورزی – آبزی پروری در حال فعالیت هستند.

ابوعلی افزود:شهرستان بهبهان با توجه به موقعیت مناسب جغرافیایی و ظرفیت های کشاورزی ، می‌تواند به قطب مهم آبزی پروری خوزستان تبدیل شود.

سالانه در استان خوزستان ۸۰هزار تن ماهی پرورشی(گرمابی و سردابی) تولید می‌شود.

در ۲ سال اخیر که خوزستان با بحران خشکسالی و تنش آبی رو به رو بود آبزی پروران خوزستانی با مشکلات زیادی در تامین آب باکیفیت رو به رو بودند.

بر اساس چشم انداز آبزی پروری در خوزستان در ۱۰ سال آینده آبزی پروری در خوزستان باید به یک میلیون تُن در سال برسد.

به گزارش شبکه خبری خوزستان کنفرانس ملی توسعه شهرستان بهبهان؛ چالش‌ها، فرصت‌ها و راهکارها به مدت ۲ روز با حضور مقام های کشوری، استانی  و شهرستانی در دانشگاه صنعتی خاتم الانبیای بهبهان برگزار شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.