کد خبر : 28062
تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 خرداد 1400 - 4:06
-

ویژه

مصطفی شکیبافر

کشف یک بهله عقاب دو برادر در مسجدسلیمان + عکس

کشف یک بهله عقاب دو برادر در مسجدسلیمان + عکس

کشف یک بهله عقاب دو برادر در مسجدسلیمان + عکس   شبکه خبری خوزستان | یک بهله عقاب دو برادر که در منزل یک فرد به صورت غیرقانونی نگهداری شده است کشف و پس از تیمار و اطمینان از سلامت رهاسازی می شود.     به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از روابط عمومی

کشف یک بهله عقاب دو برادر در مسجدسلیمان + عکس

 

شبکه خبری خوزستان | یک بهله عقاب دو برادر که در منزل یک فرد به صورت غیرقانونی نگهداری شده است کشف و پس از تیمار و اطمینان از سلامت رهاسازی می شود.

 

 

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان- در پی گزارش از سوی یکی از همیاران محیط زیست و اخذ حکم قضایی و ورود به منزل، یک بهله عقاب دو برادر کشف و ضبط گردید.

 

مصطفی یوسفی رئیس اداره حفاظت محیط زیست مسجدسلیمان ضمن قدردانی از همکاری و همراهی خوب عوامل انتظامی شهرستان افزود : با توجه به اینکه طبق قانون، هرگونه زنده گیری و نگهداری حیات وحش جرم تلقی می‌شود با متخلفان مطابق قانون رفتار خواهد شد. پرونده این متخلف، برای رسیدگی بیشتر و اخذ جریمه ضرر و زیان به محیط زیست به مراجع قانونی ارجاع شده است.

 

وی تصریح کرد: پس از اطمینان از سلامت و دریافت تیمارهای لازم عقاب در محیط طبیعی زندگی خود رهاسازی می شود.

 

یوسفی در پایان از شهروندان درخواست کرد در موارد مشابه که پرندگان را مشاهده می کنند از نگهداری آنها بپرهیزند و سریعا با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان یا با سامانه ۱۵۴۰ تماس گرفته تا در صورت امکان پس از بهبودی به دامان طبیعت بازگردانده شوند و یا در مراکز مجاز با شرایط مناسب نگهداری شوند.

 

عقاب دو برادر پرنده ای است شکاری با تنوع رنگ زیاد که با دو رنگ تیره و روشن در طبیعت مشاهده می شود. عقاب دو برادر پرنده ای زیرک است که در مقایسه با دیگر عقابها از چالاکی بیشتری برخوردار است. گلو، سینه و سطح شکمی این پرنده به رنگ سفید مایل به نخودی و سطح پشتی آن قهوه ای پررنگ است و معمولا یک لکه بزرگ تقریبا سفید روی پشتش دیده می شود. اغلب از پستانداران کوچک نظیر موش و خرگوش تغذیه می کند، گاهی نیز پرندگان را شکار می کند این پرنده در مناطق کوهستانی پرصخره و بیابانها به سر برده و به ندرت در ارتفاعات زیاد دیده می شود، در زمستان به دشت و بیابان کوچ می کند روی صخره های پرشیب پرتگاه ها و گاهی روی درخت آشیانه می سازد.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.