کد خبر : 22741
تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 آبان 1399 - 6:17
-

کشت چغندرقند در شمال خوزستان ۶۷درصد افزایش یافت

کشت چغندرقند در شمال خوزستان ۶۷درصد افزایش یافت

مدیرعامل شرکت بهره برداری‌ از شبکه های آبیاری شمال خوزستان گفت: کشت چغندرقند در قراردادهای تامین آب منطقه شمال خوزستان ۶۷ درصد افزایش یافته است. محسن سعادت‌فر افزود: تاکنون قرارداد تامین آب محصول چغندرقند در بیش از هفت هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی منطقه منعقد شده است که نسبت به مدت مشابه سال

مدیرعامل شرکت بهره برداری‌ از شبکه های آبیاری شمال خوزستان گفت: کشت چغندرقند در قراردادهای تامین آب منطقه شمال خوزستان ۶۷ درصد افزایش یافته است.

محسن سعادت‌فر افزود: تاکنون قرارداد تامین آب محصول چغندرقند در بیش از هفت هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی منطقه منعقد شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۶۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
وی سطح زیر کشت قراردادهای تامین آب محصولات زمستانه در شبکه های آبیاری شمال خوزستان را تاکنون ۱۸ هزار و ۳۰۵ هکتار اعلام کرد و گفت: عقد قرارداد آب در امور مشترکین شرکت بهره برداری شمال خوزستان همچنان ادامه دارد.
سعادت‌فر افزود: عقد قرارداد محصول راهبردی گندم نیز در آذرماه سال جاری با اعلام تعرفه آب بها انجام خواهد شد.
مدیرعامل شرکت بهره برداری شمال خوزستان با اشاره به برنامه ریزی تامین آب اراضی کشاورزی منطقه تاکید کرد: مراجعه به موقع کشاورزان برای عقد قرارداد آب محصولات زمستانه می‌تواند باعث ارائه خدمات بهتر به کشاورزان در زمینه تامین و توزیع آب زراعی شود.
انواع محصولات زراعی با بهره گیری از کانال‌های مدرن آبیاری در اراضی شمال خوزستان کشت می‌شود که در این میان سطح زیر کشت گندم، ذرت علوفه‌ای، صیفی جات، سبزیجات و چغندرقند قابل توجه است.
شرکت بهره برداری شمال خوزستان با بیش از ۱۸ هزار مشترک مدیریت تامین و توزیع آب در زمین‌های کشاورزی محدوده شبکه های آبیاری دز و کرخه شمالی را بر عهده دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.