کد خبر : 25099
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 دی 1399 - 16:32
-

کارگاه های آموزشی برای جوانان و بزرگان طوایف برگزار شود

کارگاه های آموزشی برای جوانان و بزرگان طوایف برگزار شود

به گزارش شبکه خبری خوزستان، شیخ مسعود سواری البوناهی از قبیله سواری بیان کرد: تاکنون پیرامون رسم غلط تیراندازی در استان نشست‌های مختلفی برگزار شده است اکنون باید دید آیا اراده‌ای برای ریشه‌کنی چنین مساله‌ای وجود دارد یا نه  و نباید پس از برگزاری نشستها دوباره این موضوعات به فراموشی سپرده شوند تا پس از

به گزارش شبکه خبری خوزستان، شیخ مسعود سواری البوناهی از قبیله سواری بیان کرد: تاکنون پیرامون رسم غلط تیراندازی در استان نشست‌های مختلفی برگزار شده است اکنون باید دید آیا اراده‌ای برای ریشه‌کنی چنین مساله‌ای وجود دارد یا نه  و نباید پس از برگزاری نشستها دوباره این موضوعات به فراموشی سپرده شوند تا پس از بروز فاجعه‌ای دوباره دور هم جمع شویم و حرف‌های تکراری را بزنیم.

وی گفت: سه سال پیش نخستین کارگاه آموزشی پیرامون رسم غلط تیراندازی با همکاری معاونت اجتماعی و پیشگیری دادگستری استان در مسجد حاج سید احمد برگزار کردیم و قررار شد این کارگاه در چندین نوبت برگزار شود اما هیچگاه پس از آن تکرار نشد.

شیخ سواری کمرنگ شدن مساله تیراندازی را منوط به همکاری بین حاکمیت، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی دانست و گفت: باید از تعامل میان دستگاه‌ها و همکاری بین بخشی و ارگان‌های آموزشی برای برچیده شدن اسن رسم ناشایست استفاده شود. استفاده از ظرفیت مساجد در برچیدن این رسم می تواند بسیار مهم باشد روحانیون باید پیرامون این مساله سخنرانی های بیشتری داشته باشند، برای موضوعی مثل بیرون گذاشتن زباله ها راس ساعت ۹ شب، از ظرفیت صدا و سیما، بنرهای سطح شهر و فضای مجازی استفاده می شود اما در زمینه تیراندازی چنین اقداماتی با این گستردگی انجام نشده است.
وی گفت: یکی از اقداماتی خوب معاونت اجتماعی دادگستری استان که چند سال پیش انجام می‌شد حضور در مراسم ترحیم کسانی بود که تیراندازی نمی‌کردند و با نصب بنر از آنها و خانواده متوفی به خاطر توجه به این موضوع قدردانی می‌شد اما این کار با وجود این که نتیجه خوبی نیز در پی داشت ادامه پیدا نکرد.

وی گفت: نکته دیگر این است که قانون برای جلوگیری از مساله تیراندازی ها کامل نیست و همپوشانی ندارد چرا که بارها مشاهده کرده‌ایم که نیروی انتظامی فرد را دستگیر می‌کند اما با یک ضمانت ساده آزاد می‌شود لذا باید قانون مربوط به این موضوع در مجلس بررسی شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.