کد خبر : 21605
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 مهر 1399 - 4:38
-

چرا محموله ۱۴۵ هزار تنی نهاده‌های دامی آلوده در بندر امام(ره) امحا نمی‌شود؟

چرا محموله ۱۴۵ هزار تنی نهاده‌های دامی آلوده در بندر امام(ره) امحا نمی‌شود؟

مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: محموله ۱۴۵ هزار تنی نهاده‌های دامی آلوده که چند سال پیش از سوی بازرسان دامپزشکی در بندر امام خمینی(ره) متوقف شده، هنوز بلاتکلیف است. مصطفی کنارکوهی، اظهار داشت: بزرگترین کشتارگاه صنعتی و مدرن شمال خوزستان سال ۱۴۰۰ افتتاح می‌شود. وی با اشاره فرهنگ سازی برای استفاده از کشتارگاه صنعتی افزود: خوزستان

مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: محموله ۱۴۵ هزار تنی نهاده‌های دامی آلوده که چند سال پیش از سوی بازرسان دامپزشکی در بندر امام خمینی(ره) متوقف شده، هنوز بلاتکلیف است.

مصطفی کنارکوهی، اظهار داشت: بزرگترین کشتارگاه صنعتی و مدرن شمال خوزستان سال ۱۴۰۰ افتتاح می‌شود.

وی با اشاره فرهنگ سازی برای استفاده از کشتارگاه صنعتی افزود: خوزستان در بخش کشتارگاه صنعتی ۴ کشتارگاه دارد ولی لازم است نگاه مردم در این زمینه و توجه به کشتارگاه سنتی اصلاح شود.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان با اشاره به اینکه “در خوزستان دامپروری سنتی بین خانوارها شایع است” بیان داشت: از ۲۵۰ هزار خانواده خوزستانی که دامپروری دارند، تنها ۱۵ درصد صنعتی است.

وی با اشاره به توسعه کشتارگاه‌های طیور در خوزستان گفت: از ۹ کشتارگاه طیور در خوزستان ۷ کشتارگاه سنتی هستند. در زمینه صنعتی اکنون دو کشتارگاه در استان داریم که از حیث تجهیزات از کشتارگاه‌های مجهز کشور هستند.

کنارکوهی به معضل فروش دام زنده در خوزستان و امکان انتقال کرونا از این طریق بیان داشت: برای مقابله با فروش احشام زنده در خیابان‌ها و جمع آوری آنها اقدامات قضایی زیادی صورت گرفته است ولی نیازمند فرهنگ سازی و نبود تقاضای مردمی هستیم.

وی با اشاره به اینکه “خوزستان محل ورود نهاده‌های دامی به کشور است” افزود: بیش از ۸۰ درصد نهاده‌های خام دامی کشور از بندر امام خمینی (ره) خوزستان وارد کشور می‌شود و بازرسان و دامپزشکان این سازمان به شکل ویژه بر سلامت این کالاها نظارت دارند.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان با اشاره به نقش دامپزشکی در پاسداری از سلامت مردم گفت: بازرسان دامپزشکی یک محموله ۱۴۵ هزار تنی نهاده آلوده دامی را در بندر امام خمینی(ره) بیش از چند سال است متوقف کرده است. با وجود اینکه این محموله باید حذف شود ولی همچنان بلاتکلیف است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.