کد خبر : 6913
تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 آبان 1398 - 7:50
-

طرح بیمه اجباری از آبان ماه در استان خوزستان آغاز می‌شود

طرح بیمه اجباری از آبان ماه در استان خوزستان آغاز می‌شود

طرح بیمه اجباری از آبان ماه در استان خوزستان آغاز می‌شود مدیرکل بیمه سلامت خوزستان گفت: طرح بیمه اجباری سلامت و ارزیابی وُسع از سوم تا نهم آبان ماه در خوزستان اجرا و سبب ایجاد شفافیت مالی در توان پرداخت هزینه‌های بیمه‌شدگان می‌شود. به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از تسنیم، علی خسروی

طرح بیمه اجباری از آبان ماه در استان خوزستان آغاز می‌شود
مدیرکل بیمه سلامت خوزستان گفت: طرح بیمه اجباری سلامت و ارزیابی وُسع از سوم تا نهم آبان ماه در خوزستان اجرا و سبب ایجاد شفافیت مالی در توان پرداخت هزینه‌های بیمه‌شدگان می‌شود.
به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از تسنیم، علی خسروی امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته بیمه سلامت برگزار شد، بابیان لزوم فرهنگ‌سازی نظام ارجاع خانواده، اظهارداشت: نظام ارجاع خانواده می‌تواند به‌عنوان عاملی برای پیشگیری از بیماری‌ها و هزینه‌های درمانی بیماران و مراکز درمانی باشد.

وی افزود: اگر این فرهنگ در جامعه نهادینه شود که بیماران از طریق نظام ارجاع خانواده اقدام به درمان کنند بسیاری از مشکلات، زیرمیزی‌ها و تخلفات حوزه بهداشت و درمان برطرف می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان در ادامه بابیان اینکه از سوم تا نهم آبان ماه روز بیمه سلامت است، گفت: تلاش ما بر این است که طرح بیمه اجباری سلامت و ارزیابی وُسع را از سوم آبان ماه در خوزستان اجرا کنیم.

خسروی افزود: یکی از مواردی که ماه‌های اخیر در رسانه‌ها مطرح‌شده بحث ارزیابی وسع و توان مالی است که در برنامه ششم توسعه نیز به بیمه اجتماعی مبتنی بر ارزیابی وسع نیز تأکید شده است.

وی ادامه داد: براساس این طرح هیچ فردی نباید در استان فاقد بیمه باشد و خانواده‌هایی که فاقد پوشش هستند ظرف شش ماه به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد یا سایت بیمه سلامت مراجعه کرده و از تسهیلات بیمه دولتی برخوردار شوند همچنین بیمه خانواده‌های دهک اول که کمتر از ۴۰ درصد درآمد ماهانه قانون کار را دریافت می‌کنند رایگان است.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان بیان داشت: خانواده‌های دهک دوم نیز که ۴۰ تا ۵۰ درصد درآمد قانون کار را داشته باشند باید به‌صورت سالانه به ازای هر نفر حدود ۳۰۰ هزار تومان پرداخت کرده و افرادی که درآمدی معادل و یا بیش از قانون کاردارند نیز همه مبلغ بیمه را پرداخت می‌کنند.

خسروی تصریح کرد: پیش‌بینی ما این است که حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار نفر در استان خوزستان فاقد بیمه‌های درمانی باشند که امیدواریم بتوانیم امسال آن‌ها را به‌صورت رایگان بیمه کنیم.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات ما در بحث بیمه، عدم اعلام دقیق حقوق و سرمایه اشخاص است که اگر طرح ارزیابی وسع انجام شود عدالت و تعادل بیمه‌ای نیز ایجاد خواهد شد.

صرفه‌جویی ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار برگه کاغذ

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان با اشاره به الکترونیکی شدن دفترچه‌های بیمه سلامت در ۸ شهر خوزستان گفت: با الکترونیکی کردن دفترچه‌های بیمه آمارها و تحلیل‌های پزشکی دقیق‌تری نسبت به مسائل درمانی استخراج‌شده و شفاف‌سازی مالی نیز صورت می‌گیرد.

وی افزود: سال گذشته تعداد پرونده‌های بیمارستانی کشور حدود ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار پرونده بود که با الکترونیکی شدن آن‌ها ۱۲۴ میلیون برگه کاغذ صرفه‌جویی خواهیم داشت. همچنین با تکمیل این طرح در خوزستان ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار برگ کاغذ صرفه‌جویی می‌شود.
خسروی درباره عدم اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی در همه شهرهای خوزستان، عنوان کرد: زیرساخت‌های اینترنتی در شهرهای بزرگ دارای پیچیدگی‌های خاصی بوده و در برخی از آن‌ها ظرفیت لازم آماده نیست به همین سبب شهرهای بزرگ خوزستان مانند دزفول، اهواز و بهبهان آخرین شهرهایی هستند که به نسخه‌نویسی الکترونیکی تجهیز می‌شوند.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان تصریح کرد: مشکلات طرح تا پایان سال ۹۸ در شهرهای خوزستان ارزیابی و در سال ۹۹ کل شهرهای خوزستان به سیستم نسخه‌نویسی الکترونیکی مجهز می‌شوند. همچنین به مراکز درمانی نیز برای خرید تجهیزات موردنیاز تسهیلات بانکی اختصاص می‌دهیم.

پرداخت ۲۲۸ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها و مراکز درمانی خوزستان

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان درباره وضعیت پرداختی به مراکز درمانی و داروخانه‌های طرف قرارداد گفت: مطالبات داروخانه‌ها پزشکان و پاراکلینیک‌ها تا مردادماه و بیمارستان‌های خصوصی و دولتی نیز تا تیرماه پرداخت‌شده است.

وی افزود: در طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی قول داده بودیم که پرداختی‌ها به پزشکان حداکثر ۱۰ روز پس از پایان هرماه انجام شود که در این خصوص مطالبات پزشکان را تا شهریور ۹۷ پرداخت کردیم.

خسروی درباره تعداد مراجعه بیمه‌شدگان سلامت به مراکز درمانی، بیان داشت: بیمه‌شدگان سلامت در سال ۹۷ حدود ۷،۵ میلیون بار به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مراجعه داشتند که می‌توان گفت به‌طور متوسط هر بیمه‌شده سه بار ‌به مراکز درمانی مراجعه کرده و حدود ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان بابیان اینکه روزانه ۲۱ هزار بار مراجعه بیمه‌شدگان به مراکز درمانی داریم، گفت: بر این اساس ۱۶۴ میلیون تومان روزانه بایت بیمه‌شدگان هزینه می‌شود.

وی به پرداخت مطالبات در سال ۹۸ اشاره کرد و افزود: ۲۸ میلیارد تومان مطالبات دارویی و ۲۶۰ میلیارد تومان مطالبات مراکز درمانی پرداخت‌شده که ۵۶ میلیارد تومان آن مربوط به بیمارستان‌های خصوصی و ۱۴۸ میلیارد تومان آن مربوط به دولتی‌ها است.

خسروی تأکید کرد: به ازای هرماه ۵۶ میلیارد تومان در همه حوزه‌های درمانی برای بیمه‌شدگان بیمه سلامت پرداخت می‌کنیم.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان به ورود بیماران استان‌های دیگر برای درمان اشاره کرد و گفت: در یک سال گذشته ۳ میلیارد تومان برای بیماران سایر استان‌ها فقط در بیمارستان گلستان هزینه شده که علاوه بر ایجاد بار مراجعه غیرقابل‌تحمل به بیمارستان، هزینه‌های زیادی نیز به منابع مالی بیمه سلامت خوزستان که باید برای بیمه‌شدگان خوزستانی صرف شود وارد می‌کند.

انتهای پیام/ ع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.