کد خبر : 28844
تاریخ انتشار : پنجشنبه 24 تیر 1400 - 8:56
-

تسنیم

پیکر پاک ۴۳ شهید تازه تفحص شده وارد ایران شد+فیلم

پیکر پاک ۴۳ شهید تازه تفحص شده وارد ایران شد+فیلم

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین گفت: پیکر پاک ۴۳ شهید تازه تفحص شده دوران ۸ سال دفاع مقدس از طریق مرز زمینی شلمچه وارد خاک ایران اسلامی شد.

به گزارش شبکه حبری خوزستان به نقل از تسنیم؛

سید محمد باقرزاده صبح امروز پنجشنبه در حاشیه مراسم تبادل پیکر مفقودین دوران جنگ تحمیلی در مرز زمینی شلمچه اظهار داشت: پیکر پاک ۴۳ شهید تازه تفحص شده در خاک عراق، از طریق مرز زمینی شلمچه وارد ایران اسلامی و مورد استقبال مقامات لشکری و کشوری قرار گرفت.

وی افزود: این شهداء با تلاش ۲ ماهه تیم جستجوی مفقودین در خاک عراق و بر اساس پیش‌بینی‌ها و اطلاعات واصله از رزمندگان و خاطرات آنان در مناطق عملیاتی فکه، مجنون، شرق دجله و شلمچه تفحص و صبح امروز وارد کشور شدند.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: این شهداء در عملیات والفجر مقدماتی، خیبر، بدر و تک دشمن بعثی در سال ۶۷ به شهادت رسیده بودند که پس از تایید ملیت پیکر شهداء و هماهنگی‌های صورت گرفته میان دو کشور ایران و عراق، امروز وارد خاک عزیز ما شدند.

سردار باقرزاده در خصوص هویت این شهداء نیز بیان داشت: ۵۰ درصد از این شهداء هویت آنان مشخص شده است و مابقی برای شناسایی به معراج شهدای تهران انتقال داده خواهند شد و پس از شناسایی تحویل خانواده معظم آنان خواهند شد.

وی در انتها تصریح کرد: کار تفحص شهداء با وجود گرما، بیماری کرونا و مشکلات دیگر همچنان ادامه خواهد داشت و براساس پیش بینی‌های در حال پیش روی هستیم که تفحص مفقودین عراقی نیز در داخل کشور ما در حال پیگیری نیز هست که در این زمینه امروز پیکر۴ مفقود عراق در مرز شلمچه تحویل مقامات عراقی شد.

گزارش ویدئویی ورود پیکر شهداء تازه تفحص شد به شرح زیر قابل مشاهده است.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.