کد خبر : 6843
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 مهر 1398 - 18:53
-

پوستم چرا خوش رنگ نیست؟!

پوستم چرا خوش رنگ نیست؟!

از شایعترین علل مراجعات پزشکی مشکلات پوستی است. گاهی افراد از بدرنگ شدن پوست خود شکایت دارند. باید دانست از عوامل مهمی که تامین کننده صفا، خوبی و شادابی رنگ پوست می باشد رسیدن خون دارای قوام و کیفیت مناسب و به مقدار کافی به عروق ریز پوست در نواحی مختلف است. مثلا در بیمارانی

از شایعترین علل مراجعات پزشکی مشکلات پوستی است. گاهی افراد از بدرنگ شدن پوست خود شکایت دارند. باید دانست از عوامل مهمی که تامین کننده صفا، خوبی و شادابی رنگ پوست می باشد رسیدن خون دارای قوام و کیفیت مناسب و به مقدار کافی به عروق ریز پوست در نواحی مختلف است. مثلا در بیمارانی که اختلالات عروقی اندام تحتانی پیدا می کنند، به عنوان یک پیامد دچار تغییر رنگ پوست این ناحیه می شوند.
طبعا هر چیزى که اثر منفی بر کیفیت و قوام خون و میزان خون رسانی داشته باشد موجب بدرنگی پوست می گردد. از میان عواملی که تاثیر منفی بر رنگ پوست می گذارند می توان موارد زیر را برشمرد:
بیماریهای مزمن
وجود طولانی مدت برخی حالات روحی-روانی نظیر غم، ترس، نومیدى، نفرت، حسد، فکروخیال زیاد
افراط در آمیزش جنسی
استفاده بیش از حد از داروهای مسهل و مدر

همچنین از مهمترین عوامل مؤثر بر سلامت پوست ،داشتن خواب کافی و متعادل می باشد. باید دانست هم کم خوابی و هم پرخوابی و هم به وقت نخوابیدن تاثیرات سوء بر سلامت پوست و زیبایی آن دارند.

یکی از کارهایی که اخیرا شایع شده است خوردن سرکه سیب و عرق زیره به منظور کاهش وزن می باشد. افرادی که به این دستور عمل می کنند باید بدانند که مداومت بر مصرف سرکه علاوه بر آثار سوء بر معده و اعصاب می تواند باعث بدرنگی پوست و میل آن به تیره شدن و بروز لکه های پوستی گردد. همچنین عرق زیره نیز با مداومت دارای آثار سوء بر باروری و نیز باعث زرد شدن و بدرنگی پوست می گردد. حتی زیاد بوییدن زیره نیز می تواند تاثیر سوء بر رنگ پوست صورت داشته باشد.

دکتر محمدعلی زارعیان – متخصص طب سنتی ایران دانشگاه علوم پزشکی تهران

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.