کد خبر : 8579
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 آذر 1398 - 11:47
-

تماس رئیس‌ جمهور با استاندار خوزستان برای اطلاع از وضعیت آب‌گرفتگی ‌اهواز / تخلیه آب آغاز شد

تماس رئیس‌ جمهور با استاندار خوزستان برای اطلاع از وضعیت آب‌گرفتگی ‌اهواز / تخلیه آب آغاز شد

تماس رئیس‌ جمهور با استاندار خوزستان برای اطلاع از وضعیت آب‌گرفتگی ‌اهواز / تخلیه آب آغاز شد استاندار خوزستان گفت: رئیس‌جمهور صبح امروز در تماس تلفنی در جریان وضعیت و مشکلات آب‌گرفتگی خانه‌ها و خیابان‌های شهر اهواز قرارگرفته و به دستگاه‌های ملی برای امدادرسانی به مردم اهواز دستورات لازم را صادر کرد. به گزارش شبکه

تماس رئیس‌ جمهور با استاندار خوزستان برای اطلاع از وضعیت آب‌گرفتگی ‌اهواز / تخلیه آب آغاز شد
استاندار خوزستان گفت: رئیس‌جمهور صبح امروز در تماس تلفنی در جریان وضعیت و مشکلات آب‌گرفتگی خانه‌ها و خیابان‌های شهر اهواز قرارگرفته و به دستگاه‌های ملی برای امدادرسانی به مردم اهواز دستورات لازم را صادر کرد.

به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از تسنیم، غلامرضا شریعتی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سامانه بارشی قوی که از جنوب استان وارد شد بارندگی‌های زیادی را به دنبال داشت، اظهار داشت: مقدار این بارش‌ها در آبادان ۱۱۲٫۵، اهواز حدود ۷۵ و در هندیجان رامهرمز، ماهشهر بین ۵۰ تا ۶۵ میلی‌متر بارندگی بوده است.

وی افزود: این بارش‌ها در طول سه ساعت رخ داد که درپی آن مشکلاتی برای مردم به وجود آمد و نقاط زیادی در شهرهای اهواز و کارون دچار آب‌گرفتگی شد.

رئیس شورای تأمین خوزستان بیان داشت: رئیس‌جمهور صبح امروز با من در تماس بودند و در جریان وضعیت و مشکلات قرار گرفته و دستورات لازم را به دستگاه‌های ملی برای امدادرسانی صادر کرد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه آب وارد برخی از خانه‌های مردم شده، ادامه داد: متأسفانه سیستم دفع و جمع‌آوری آب‌های سطحی در اهواز وجود ندارد و بخش زیادی از سیستم فاضلاب نیز دچار فرسودگی است.

شریعتی تأکید کرد: همه دستگاه‌های استانی از شب گذشته بسیج شده‌ و به کمک اهواز و کارون آمده‌اند. شرکت‌های فولاد خوزستان، ملی حفاری، مناطق نفت‌خیز جنوب و سایر دستگاه‌های اجرایی و به همراه نیروهای مردی درحال امدادرسانی به خانه‌های آسیب‌دیده هستند.

وی بابیان اینکه اکنون درحال تخلیه آب از خانه‌ها هستیم، گفت: در مرحله بعد خسارت‌ها برآورد و بررسی خواهد شد تا اقدامات بعدی در دستور کار قرار گیرد.
شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی باید ساخته شود

استاندار خوزستان تصریح کرد: برای جلوگیری از تکرار این حادثه باید طرح جمع‌آوری شبکه فاضلاب اهواز را تکمیل کرد. در صورت تکمیل این شبکه، دفع آب‌های سطحی به میزان قابل‌ملاحظه‌ای کاهش می‌یابد.

شریعتی خاطرنشان کرد: اصل بر این است که شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی ساخته شود اما هزینه سنگینی در بردارد که شاید از توان شهرداری خارج باشد. اگر ظرف ۲ تا ۳ سال آینده شبکه جمع‌آوری فاضلاب در اهواز و کارون تکمیل شود جمع‌آوری و دفع آب‌های سطحی در بارش‌های سیل‌آسا مانند بارش اخیر ساده‌تر خواهد بود.

وی درباره اسکان برخی از خانواده‌ها که خانه آن‌ها دچار آب‌گرفتگی شده، عنوان کرد: اگر بنا به انتقال و اسکان شهروندان باشد این اقدام انجام خواهد شد که هم‌اکنون در شهرستان کارون امکان اسکان تدارک دیده‌شده و اگر نیاز به افزایش ظرفیت پذیرش مردم ایجاد شود اقدام لازم را انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/۳۴۴/ش

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.