کد خبر : 20262
تاریخ انتشار : جمعه 21 شهریور 1399 - 8:57
-

ویژه و مهم | هشدار آیت الله فرحانی درباره واگذاری های بی ضابطه صنایع استان خوزستان

ویژه و مهم | هشدار آیت الله فرحانی درباره واگذاری های بی ضابطه صنایع استان خوزستان

لوله سازی اهواز ، فولاد اکسین و فولاد خوزستان سه واحد صنعتی موفق استان هستند که بدلیل دوری از حاشیه های واگذاری ها توانسته اند در سال جهش تولید دستاوردهای قابل توجهی داشته باشند

 

 

شبکه خبری خوزستان | نباید تراژدی نیشکر هفت تپه برای دیگر صنایع استان همچون نیروگاه رامین و پالایشگاه آبادان تکرار شود.

 

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از روابط عمومی و رسانه دفتر آیت الله فرحانی؛نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ از سوی مقام معظم رهبری به “سال جهش تولید ” گفت : رسیدن به شاخص های مطلوب در بخش تولید جز در سایه تقویت فناوری بومی، فعالیت مستمر کارخانجات، کارگاه ها و واحدهای صنعتی و تولیدی و همچنین رفاه ، آرامش و آسایش کارگران و کارشناسان امکان پذیر نیست.

 

وی گفت: واگذاری های بی حساب و کتاب و بعضا همراه با فساد و سوء استفاده های مالی تحت عنوان خصوصی سازی و رسیدن به مدل “خصولتی” بزرگترین چالش بخش صنعت و تولید کشور که متاسفانه طی سال های اخیر علاوه بر تعطیلی واحدها ، رکود تولید و در نهایت سلب امنیت کارگران نتیجه ملموسی نداشته است.

 

 

آیت الله فرحانی ادامه داد: *نمونه عینی خصوصی سازی های بی ضابطه واگذاری نیشکر هفت تپه با بیش از نیم قرن فعالیت است که تاکنون حاشیه های فراوانی برای کشور داشته است . لذا براساس این ذهنیت به مسئولان سازمان خصوصی سازی هشدار می دهیم با در نظر گرفتن عواقب واگذاری نیشکر هفت تپه ، از تکرار این سناریو برای نیروگاه رامین (ویس) ، پالایشگاه آبادان و شرکت قند اهواز جلوگیری کنند .

 

 

ایشان افزودند: بنده هم از آقای دکتر قالیباف و هم از نمایندگان و مدیران دستگاه های نظارتی استان خواستم که در راستای تقویت بخش تولید از روند ناقص و بعضا مبهم واگذاری صنایع مهم استان خوزستان جلوگیری شود . فسخ قرارداد واگذاری سیلوی تاریخی اهواز یکی از این اقدامات مثبت است که امیدوارم ریاست محترم دادگستری با حمایت قضایی از این حکم شاهد جلوگیری از اتلاف بیت المال باشیم.

 

مدیران استان و کشور بدانند لازمه جهش تولید جلوگیری از واگذاری های مشکوک و چالش برانگیز است.

 

لوله سازی اهواز ، فولاد اکسین و فولاد خوزستان سه واحد صنعتی موفق استان هستند که بدلیل دوری از حاشیه های واگذاری ها توانسته اند در سال جهش تولید دستاوردهای قابل توجهی داشته باشند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.