کد خبر : 52242
تاریخ انتشار : جمعه 29 دی 1402 - 5:38
-

اخبار ادارات

ایسنا

ایجاد اراده کار بین مددجویان مهم‌ترین هدف کمیته امداد امام خمینی (ره)

ایجاد اراده کار بین مددجویان مهم‌ترین هدف کمیته امداد امام خمینی (ره)
صدقه انداختن، بلا را از ما دور می‌کند، اما باید بدانیم که وظیفه کمیته امداد امام (ره) توانمندسازی و کمک به نیازمندان برای زندگی شرافتمندانه است.

 

شبکه خبری خوزستان / مهم‌ترین هدف کمیته امداد ایجاد اراده کار بین مددجویان است.

 

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از ایسنا رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: مهارت‌آموزی، ارائه مشاوره، انتقال تجربه، نظارت بر ارتقای کیفیت تولید و بازاریابی، برخی از ابزارهای توانمندسازی جامعه هدف است؛ اما مهم‌تر از همه، اراده کار و جهاد و دمیدن روحیه جهاد است که باید انجام شود.

 

سید مرتضی بختیاری در جشن خودکفایی و توانمندسازی ۱۰ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد امام (ره) خوزستان که چهارشنبه (۲۷ دی‌ ماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: امروز جشن خودکفایی ۱۰ هزار نفر را می‌گیریم که عزتمندانه خودکفا شده‌اند. آنها مستمری می‌گرفتند، اما با استفاده از مشاوره‌ها، حمایت‌ها و وام اشتغال، به خودکفایی رسیده‌اند.

 

او درباره ماموریت اصلی کمیته امداد، بیان کرد: مردم زمانی که صندوق‌های صدقات را در خیابان‌ها و خانه‌ها می‌بینند می‌گویند کار این نهاد جمع‌آوری صدقه، سفره پهن کردن و نشاندن نیازمندان سر این سفره‌هاست. صدقه انداختن، بلا را از ما دور می‌کند، اما باید بدانیم که وظیفه کمیته امداد امام (ره) توانمندسازی و کمک به نیازمندان برای زندگی شرافتمندانه است.

 

وی ادامه داد: ما وظیفه داریم تا پایان عمر به سالمندانی که امکان کار ندارند یا بیماران صعب‌العلاج که امکان درمان‌شان نیست، خدمت کنیم و بقیه باید وارد چرخه اشتغال کار شوند.

 

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با تاکید بر لزوم توجه به رهنمودهای امامین انقلاب، گفت: کسی باورش نمی‌شد یک روحانی بیاید و پرچم لا اله الا الله به دست بگیرد و در برابر قلدرهای زمان و استکبار غرب و شرق بایستد و انقلاب را پیروز کند.

 

بختیاری با اشاره به حوادث غزه و ایستادگی مردم فلسطین، بیان کرد: اسرائیل یکی از قلدرهای زمان است و در اصل، غزه در برابر آمریکای قلدر ایستاده است و این قدرت ناشی از ایمان و باور به خداست.

 

وی اظهار کرد: مدیران کارآفرین، راهبران شغلی هستند و بیش از ۲۰۰۰ اشتغال پایدار در خوزستان ایجاد کرده‌اند.

 

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با تقدیر از بانک‌ها برای اشتغال‌زایی، ادامه داد: کمیته امداد امام (ره) خوزستان سال گذشته ۲۷ هزار و ۶۸۶ فرصت شغلی ایجاد کرد و ۸۷ درصد تسهیلات قرض‌الحسنه محقق شد.

 

او گفت: سال گذشته در سامانه رصد، ۱۲ هزار طرح پیش‌بینی شده بود در حالی که عملکرد کمیته امداد امام (ره) خوزستان ۱۳ هزار طرح بوده است. امسال برای خوزستان ۲۵ هزار و ۵۴۰ فرصت شغلی پیش‌بینی شده که ۱۳ هزار طرح برای آن در سامانه رصد تعریف شده است. تا ۲۵ دی‌ ماه ۹ هزار و ۷۰۰ طرح در خوزستان اجرایی شده است. امیدوارم در دو ماه باقی‌مانده بیشتر کمک شود تا به تکلیف‌مان عمل کنیم.

 

انتهای پیام

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.