کد خبر : 11931
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 بهمن 1398 - 23:13
-

ویژه و فوری | منابع طبیعی کشور باید زمین های کشاورزی را به کشاورزان باز پس دهد

ویژه و فوری | منابع طبیعی کشور باید زمین های کشاورزی را به کشاورزان باز پس دهد

ویژه و فوری | منابع طبیعی کشور باید زمین های کشاورزی را به کشاورزان باز پس دهد سردار امیر حیات مقدم کاندیدای انتخابات حوزه بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان، بندر امام ره و جایزان اظهار داشت: منابع طبیعی، در کل کشور اسناد کشاورزی را به اسم خودشان ثبت کردند .       آنها برای اینکه

ویژه و فوری | منابع طبیعی کشور باید زمین های کشاورزی را به کشاورزان باز پس دهد

سردار امیر حیات مقدم کاندیدای انتخابات حوزه بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان، بندر امام ره و جایزان اظهار داشت: منابع طبیعی، در کل کشور اسناد کشاورزی را به اسم خودشان ثبت کردند .

 

 

 

آنها برای اینکه پلاک های کشاورزی را تعیین و تکلیف کنند، در روزنامه های کثیر الانتشار آگهی کرده اند . کشاورز که فرصت خواندن روزنامه ندارد. شماره پلاک زمینش را در ذهن ندارد و یادش نیست که زمینش پلاک چند است.

منابع طبیعی هم از این فرصت ها سوءاستفاده کرده و رفته اند در اکثر نقاط کشور زمین ها را به نام دولت (منابع طبیعی) زدند، و بعد میآیند به مراجع قضایی کشور مراجعه می کنند و می گویند این زمین مال ما(منابع طبیعی) است.

کشاورز سند دارد، منابع طبیعی هم سند دارد. میروند شکایت می کنند و در روند رسیدگی، کشاورز زحمتکش ما را متخلف شناخته و جریمه می کنند. یعنی کشاورز را مجبور می کنند زمینی که متعلق به آنهاست، زمین آبا و اجدادی آنهاست را اجاره بدهد و از حقش بگذرد.

یکی باید جلوی این اقدام منابع طبیعی را بگیرد. بنده با امام جمعه، فرماندار با ائمه ی محترم جمعه و فرمانداران صحبت کردم و به آنها گفتم جلوی این اقدام منابع طبیعی را بگیرید اینها دارند به مردم و کشاورزان ظلم میکنند. ان شاالله بنده این موضوع را قاطعانه تا حصول نتیجه به نفع کشاورزان پیگیری خواهم کرد.

در چهل و یک سالگی انقلاب، بجای اینکه به بلوغ در کشاورزی برسیم در سال رونق تولید، منابع طبیعی میآید ضربه اساسی به تولید ما وارد می کند. یکی از کارهایی که باید پیگیری شود و می تواند در رونق کشاورزی موثر باشد، لغو این اسناد دولتی (منابع طبیعی) به نفع مردم و تعیین تکلیف و اخذ این اسناد است. این زمین های کشاوری بایست به مردم واگذار شود تا کشاورزی ما بدون دغدغه ادامه پیدا کند .

ایشان راجع به طرح هادی روستایی و مسکن جوانان روستایی گفتند:

باید طرح هادی روستایی را اصلاح بکنیم بنحوی که جوانان روستایی ما قادر باشند در روستا صاحب زمین شوند و در همان روستا زندگی کنند.

ما برای عدالت اجتماعی انقلاب کردیم. انقلاب کردیم که به مستضعفین برسیم. لازمست طرح هادی توسط بنیاد مسکن به نحوی اصلاح بشود که روستایی ما بدلیل نداشتن زمین از روستایِ خود مهاجرت نکند. و در روستای خود به زندگی اش ادامهدهد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.