کد خبر : 7270
تاریخ انتشار : شنبه 11 آبان 1398 - 10:07
-

خوزستان بهشت گردشگران؛ جنگ بزرگ‌ترین و پربارترین خوشه گردشگری است

خوزستان بهشت گردشگران؛ جنگ بزرگ‌ترین و پربارترین خوشه گردشگری است

خوزستان بهشت گردشگران؛ جنگ بزرگ‌ترین و پربارترین خوشه گردشگری است معاون برنامه‎ریزی و سرمایه‎گذاری اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان گفت: خوزستان بزرگ‌ترین و پربارترین خوشه گردشگری جنگ است که یادمان‌های دفاع مقدس فراوانی دارد که سالیانه مورد بازدید هزاران و شاید میلیون‌ها زائر است. پیمان نبهانی اظهار داشت: هر زمان که صحبت از سفر به خوزستان

خوزستان بهشت گردشگران؛ جنگ بزرگ‌ترین و پربارترین خوشه گردشگری است
معاون برنامه‎ریزی و سرمایه‎گذاری اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان گفت: خوزستان بزرگ‌ترین و پربارترین خوشه گردشگری جنگ است که یادمان‌های دفاع مقدس فراوانی دارد که سالیانه مورد بازدید هزاران و شاید میلیون‌ها زائر است.
پیمان نبهانی اظهار داشت: هر زمان که صحبت از سفر به خوزستان می‌شود گرما و نفت را به خاطر می‌آوریم و زمینی تفتیده و ‌آتش‌هایی را در ذهن ترسیم می‌کنیم که در بالای دکل‌های نفتی شعله‌ور هستند.

وی ادامه داد: برای خوزستان جاده‌هایی خلوت در بیابان تصویرسازی می‌شود که دسترسی به چاه‌های نفت را فراهم می‌کند و خزنده‌های تشنه‌ای که از شدت حرارت با سرعت زیادی از جاده عبور می‌کنند.

معاون برنامه‎ریزی و سرمایه‎گذاری اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان گفت: متاسفانه این تصویری است که به دلیل تعریف غلط از جاذبه‌های استان از خوزستان در ذهن‌ها القا شده و این موضوع را به ویژه می‌توان در فیلم‌های ساخته شده در دوران قبل از انقلاب دید.

وی با اشاره به این‌که استان خوزستان گرمایش ظرفیت گردشگری و قدمت صنعت نفت در آن جاذبه‌ای برای دیدن است، ادامه داد: تعدد اقوام رنگین کمانی از آداب و سنتی است که هر شخصی که به استان می‌آید علاقه‌‌مند به آن می‌شود.

نبهانی با بیان این‌که خوزستان دارای ۱۸ هزار کیلومتر نهر، مسیل، رود و رودخانه فصلی و دائمی است، افزود: ۵ دریاچه بزرگ پشت سد و ۶۸۰ کیلومتر ساحل دریا از دیگر ظرفیت‌ها هستند. این خطه بیابان‌های ماسه‌ای دارد که در کنار جنگل و رودخانه است و بهترین محل برای بیانگردی به شمار می‌آید.

معاون برنامه‎ریزی و سرمایه‎گذاری اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان افزود: این استان دارای مناطق حفاظت شده فراوانی است که بعضی‌ها همچون کرخه تنها پناهگاه گوزن زرد است. خوزستان از سه اثر ثبت جهانی برخوردار و زیبایی بافت‌های تاریخی با ارزش در شهرهای آن هر بازدید کننده‌ای را ساعت‌ها مجبور به گردش در آن بافت می‌کند.

وی گفت: صدها بنای تاریخی با ارزش مساحت‌های زیادی از آن محوطه باستانی با آثار تاریخی رو زمینی و زیرزمینی با قدمت چند هزار ساله دارد، سایت‌های گردشگری فراوانی در دشت و ساحل دریا در کوهستان و کنار رودخانه وجود دارد.

نبهانی خاطرنشان کرد: استان خوزستان صنایع دستی متنوعی دارد که در قالب پوشاک سنتی اقوام و مصنوعات با پایه گیاهی و جانوری است و علاقمندان فراوانی در داخل و خارج کشور دارد.

معاون برنامه‎ریزی و سرمایه‎گذاری اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان اظهار داشت: ظرفیت‌های پزشکی خوب و امکانات مناسب بیمارستان‌های استان و داشتن اشتراک‌های فرهنگی و دینی با کشور همسایه سبب رونق گردشگری سلامت در استان شده است.

وی عنوان کرد: مجتمع‌های تجاری فراوان، بازارهای سنتی، امکانات مناسب و خدمات شهری خوب و طراحی متناسب با سلیقه گردشگران، شهرها را رونق بخشیده است.

نبهانی بیان کرد: روستاهای سرسبز خوزستان با محصولات کاملا ارگانیک بانخلستان‌هایش با جنگل‌های بلوطش اقامتگاه‌های بومگردی آن ظرفیتی دائمی برای روستاگردی است.
معاون برنامه‎ریزی و سرمایه‎گذاری اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان عنوان کرد: این استان از تالاب هویزه وشادگان، بامدژ و میانگران برخوردار است که هم پناهگاه پرندگان مهاجر و هم مخزن ماهیان بومی هستند در واقع حیات گیاهی متنوعی دارد که فقط در تالاب‌های استان وجود دارد.

وی با بیان این‌که خورستان اولین اقامتگاه سی روزه امام رضا(ع) در کشور و مدفن انبیای الهی بوده است، ادامه داد: آرامگاه محبین اهل بیت(ع) معروفی همچون دعبل خزاعی و علی بن مهزیار اهوازی و همواره قطب گردشگری منطقه بوده است.

نبهانی گفت: خوزستان بزرگ‌ترین و پربارترین خوشه گردشگری جنگ است که یادمان‌های دفاع مقدس فراوانی دارد که سالیانه مورد بازدید هزاران و شاید ملیون‌ها زائر است.

معاون برنامه‎ریزی و سرمایه‎گذاری اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان با اشاره به این‌که استان پایتخت ولایتمداری در جهان در مسیر زائران اربعین قرار دارد، ادامه داد زائران از مسیرهای متفاوتی جهت مشرف شدن به کربلای معلی در استان تردد می‌کنند و ظرفیتی مناسب برای گردشگری معنوی فراهم می‌کند.

وی با تأکید براینکه ظرفیتهای گردشگری معرفی شده خلاصه‌ای از ظرفیت‌های گردشگری استان است، گفت: معرفی مناسب آنها در سطح ملی و فراملی می‌تواند آمار بالای گردشگران ورودی به استان را بالاتر هم ببرد و موجبات رونق اجتماعی فرهنگی و اقتصادی استان شود.

نبهانی با اشاره به این‌که براساس افق برنامه توسعه جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۴۰۴ باید ورودی گردشگر خارجی یک میلیون و درآمد سالیانه گردشگری در کشور یک میلیارد دلار باشد، ادامه داد: براساس برنامه اشتغال وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی هزینه ایجاد یک اشتغال ۸۶۰ میلیون ریال بوده که با یک بررسی اجمالی بر اعداد ذکر شده در بالا می‌توان پی‌برد که ظرفیت بالایی در رونق گردشگری در استان وجود دارد.

وی بیان کرد: اشتغال هدف براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در صورت تحقق افق برنامه حدود ۹۱ هزار شغل مستقیم و ۱۳۵ هزار شغل غیر مستقیم است که سهم بسزایی در رفع بیکاری در استان خواهد داشت.

انتهای پیام/ن

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.