کد خبر : 34458
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 فروردین 1401 - 21:31
-

ویژه

ویژه | تعیین شعبه ویژه رسیدگی به پرونده آتش سوزی های عمدی زمین های کشاورزی در دادسرای شوش + تصاویر

ویژه | تعیین شعبه ویژه رسیدگی به پرونده آتش سوزی های عمدی زمین های کشاورزی در دادسرای شوش + تصاویر
دستگاه های متولی باید آموزش، فرهنگ سازی و توانمندی ساکنین بومی و محلی جهت پیشگیری از آتش سوزی جنگل ها و مراتع را در دستور کار قرار دهند و از ظرفیت دهیاران، دوستداران محیط زیست و سازمان‌های مردم نهاد برای مقابله با چنین بحرانی استفاده کرد.

 

 

شبکه خبری خوزستان | اولین جلسه کارگروه اطفا حریق شوش با حضور فرماندار شهرستان ، دادستان عمومی و اعضای کارگروه در محل سالن اجتماعات دادگستری برگزار شد.

 

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از “شوش پلاس” ، در اولین جلسه کارگروه اطفای حریق شوش بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های درون شهرستانی و تجهیز ستادهای بحران ادارات به امکانات مناسب اطفای حریق با هدف پیشگیری از آتش سوزی عرصه های طبیعی تاکید شد.

 

دادستان عمومی و انقلاب شوش، با اشاره به در پیش بودن فصل گرما و احتمال وقوع آتش سوزی در جنگلها، درختان، زمین‌های کشاورزی، افزود: با توجه به کمبود بارش و خشکسالی امسال در خوزستان و به تبع آن افزایش دمای هوا، احتمال خطر بروز آتش سوزی های عمدی و غیرعمـدی در جنگلها و زمین های کشاورزی افزایش پیدا می کند.

 

سجاد اسدی مهر احتمال بروز حریق در سطح شهرستان را با توجه به سنوات گذشته دور از انتظار ندانست و گفت: به همین دلیل می‌توان با تلاش و آمادگی قبلی میزان حداکثری خسارات را به‌ طور ملموس کاهش داد.

 

وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت منابع طبیعی و جنگلها، کلیه دستگاه‌های ذیربط باید وظایف قانونی خود را به منظور جلوگیری از بروز آتش سوزی انجام دهند و عدم انجام تکالیف قانونی مقرر موجب مسئولیت و مواخذه خواهد شد.

 

اسدی مهر ادامه داد: دستگاه های متولی هم چون جهادکشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست باید آموزش، فرهنگ سازی و توانمندی ساکنین بومی و محلی جهت پیشگیری از آتش سوزی جنگل ها و مراتع را در دستور کار قرار دهند و از ظرفیت دهیاران، دوستداران محیط زیست و سازمان‌های مردم نهاد برای مقابله با چنین بحرانی استفاده کرد.

 

دادستان عمومی شوش با تاکید بر جایگاه محیط زیست در حقوق عامه، بیان کرد: محیط زیست از مفاهیم حقوق عمومی است و با توجه به مفاد ماده ۲۲ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲ که یکی از وظایف دادستان را حفظ حقوق عمومی دانسته است، دستگاه قضایی در پیشگیری از وقوع جرایم زیست محیطی و مقابله با این دسته از جرایم، نقش مهمی بر عهده دارند.

 

وی بر ضرورت مقابله جدی با متخلفان محیط زیستی تاکید کرد و گفت: دادستانی متعهد است که بدون اغماض و چشم پوشی با هرگونه تخلف در این حوزه و کسانی که به دنبال تخریب محیط زیست و طبیعت هستند برخورد نموده و به همین منظور شعبه ویژه رسیدگی به پرونده های آتش سوزی عمدی تشکیل می شود.

 

اسدی مهر با بیان اینکه برخورد با متخلفان محیط زیستی نباید گزینشی باشد، افزود: کارشناسان محیط زیست باید مستندات قانونی برای مقابله با متخلفان را به خوبی تمهید نمایند تا برخوردها و تصمیمات کاملا درست و قاطع باشد.

 

وی در پایان بر لزوم آماده باش کامل نیروها با تجهیزات و امکانات ضروری جهت حضور در کمترین زمان ممکن در عرصه و جلوگیری از هدر رفت منابع تاکید کرد.

 

 

 

 

 

در این جلسه وظایف دستگاه‌های اجرایی و عضو کارگروه تخصصی اطفای حریق جهت پیشگیری و مقابله با حریق جنگل و منابع طبیعی در سطح این شهرستان مشخص شد.

خبـرنگار : سیدمحمد موسوی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.