کد خبر : 37633
تاریخ انتشار : یکشنبه 29 آبان 1401 - 16:18
-

هواشناسی نسبت به افزایش غلظت آلاینده ها در خوزستان هشدار داد

هواشناسی نسبت به افزایش غلظت آلاینده ها در خوزستان هشدار داد

اهواز – شبکه خبری خوزستان – اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به پایداری جو، افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا از روز چهارشنبه هفته جاری هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش یکشنبه شبکه خبری خوزستان به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان در این اطلاعیه آمده است: این وضعیت جوی تا روز پنجشنبه پیش بینی شده است و شهرهای صنعتی و پر جمعیت، اهواز، آبادان و ماهشهر را در بر می گیرد.

بر اساس این اطلاعیه اثر مخاطره شامل انباشت آلاینده ها، افزایش شاخص های آلودگی جو و کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای تمام گروهها قابل انتظار است.

در این هشدار کاهش تردد خودروها و در صورت نیاز کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، اجتناب از تردد غیر ضروری برای تمام گروهها و پرهیز از فعالیت های فیزیکی و ورزشی در فضای باز توصیه شده است.

بنا به اعلام اداره کل هواشناسی خوزستان و بر اساس نقشه های پیش یابی تا روز چهارشنبه جو پایداری بر استان حاکم بوده ضمن اینکه رطوبت ناشی از بارندگی اخیر سبب مه رقیق و در برخی ساعات وزش باد در خوزستان خواهد شد.

همچنین طی روز سه شنبه و چهارشنبه به علت رخداد وارنگی دمایی در استان افزایش غلظت آلاینده های جوی در شهرهای بزرگ و پر جمعیت دور از انتظار نیست.

بنا به اعلام هواشناسی خوزستان شمال خلیج فارس تا بعدازظهر فردا مواج پیش بینی می شود.

در ۲۴ ساعت گذشته گتوند با ۲۷ و ایذه با ۷.۸ درجه سانتیگراد به ترتیب بالاترین و پایین ترین دما را داشتند و حداکثر دمای اهواز ۲۵.۴ و حداقل ۱۲.۶ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.