کد خبر : 9381
تاریخ انتشار : جمعه 13 دی 1398 - 0:32
-

شیبان جزیره ای فراموش شده

شیبان جزیره ای فراموش شده

شیبان جزیره ای فراموش شده هفته گذشته با حضور نوبخت خبر داد : تامین ۱۰۰ میلیون یورو برای تکمیل طرح جامع فاضلاب اهواز و کارون اختصاص داده شد.     رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت : ۱۰۰میلیون یورو برای تکمیل طرح جامع فاضلاب اهواز و کارون تامین می شود ، اما برای شهر

شیبان جزیره ای فراموش شده

هفته گذشته با حضور نوبخت خبر داد : تامین ۱۰۰ میلیون یورو برای تکمیل طرح جامع فاضلاب اهواز و کارون اختصاص داده شد.

 

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت : ۱۰۰میلیون یورو برای تکمیل طرح جامع فاضلاب اهواز و کارون تامین می شود ، اما برای شهر ۵۰ هزار نفری “پرجمعیت ترین شهر” در شهرستان باوی هیچ اقدامی صورت نگرفت تا همچنان این منطقه با جوی های روباز “بدون شبکه فاضلاب”انواع بیماری ها را تهدیدی جدی برای سلامت شهروندان خود داشته باشد.

 

شیبان شهری با بیش از ۵۰ هزار نفر جمعیت بعنوان شهری بدون زیرساخت های اولیه معرفی گردید ، این شهر متشکل از ۵ منطقه بنام شهرک طالقانی ، شهرک شهید بهشتی ، کوی امام خمینی(ره) ، مسکن مهر و هسته مرکزی است که تا کنون اقدمامی در جهت رفع مشکل فاضلاب آن انجام نشده است و در این بین نمایندگان و شوراها ادوار خود را با “سریالی از وعده ها”می گذارنند.

 

شیبان نه تنها شبکه فاضلاب بلکه از بزرگترین مشکلات خود یعنی دو قطبی بودن نیز به ستوه آمده نه اهواز را برطرف کننده مشکلات خود می داند و نه باوی در حد و اندازه های مشکلات خود می بیند . در واقع کش قوس های اداری و تامین بودجه از یک سو و عدم داشتن لابی در استان برای حل مشکلات از سوی دیگر باعث شده هیچ پیشرفت مهمی در این منطقه حاصل نشود.

 

وقتی به قسمت ورودی شیبان می رسید به نظر می رسد پیشرفت قابل توجهی کرده و نمای شهر آن هر رهگذری را فریب می دهد اما با ورود داخل شهر مشاهده وضع اسف بار آن خواهید دید این منطقه از لحاظ فاضلاب ، اسفالت مناسب ، بازار فرسوده و بدون امکانات و عدم زیر ساخت های اولیه شهری برخوردار نیست و تعریف شهر لایق مردم محروم این منطقه نیست و باید جهت رسیدن به ساختار شهری مسئولین استانی همت خود را به مرحله عمل برسانند.

 

پنهان شدن قسمت اعظمی از منطقه شیبان ” شهرک شهید بهشتی ” بین دوپل و نقشه ای که بدون هیچ مطالعات علمی در سالهای قبل انجام شد تیر خلاص بر پیشرفت شیبان بود که می توانست از پتانسیل های خود به نحوه احسن بهرمند شود ، علاوه بر دفن قسمتی از شهر تردد اهالی از راه های صعب العبور یک امر عادی است که تا کنون کسی جهت رفع آن اقدامی ننموده، به جرائت می توان گفت بعداز فاضلاب نیاز اولیه مردم تغییر یا حذف پل ها و احداث زیر گذر باشد تا بدین ترتیب مشکل شهر حل شود.

 

بیش از ۷۰ درصد مدارس و فضای آموزشی شیبان فرسوده است و مشکلات اولیه دانش آموزان یعنی از لحاظ سرمایشی و گرمایشی در اکثر کلاس ها وجود ندارد ، سرویس های بهداشتی وضع بدی دارند و نیمکت های شکسته با تراکم بالای دانش آموزی در کلاس ها یکی از مهمترین دغدغه های مردم این شهر است که تا کنون تغییری در آن مشاهده نشده .

 

در حوزه ورزش هم متاسفانه طی ۱۰ سال آینده یک استادیوم فوتبال شیبان که با بوق و کرنا آغاز شد بعداز کش و قوس های فراوان تا کنون ۳۰ درصد پیشرفت هم‌ نکرده و همچنان پروژه مذکور تعطیل شده درحالی که تنها زیر ساخت های اداره ورزش و جوانان استان در شیبان فقط یک سالن با موقعیت چند صد کیلومتری و بدون امکانات اولیه سهم ورزشکاران شیبان است “شهری با بیش از ۵۰ تیم فوتسال و ۳۰ تیم فوتبال دارای جوانان مستعد است” که تا کنون هیچ گونه تخصیص یا تعریف اعتباری از سوی آن اداره کل برای ورزش صورت نگرفته آیا بنظر شما تقسیم امکانات در شهرستان ها بعداز این همه سال عدالتی داشته؟

 

این مطلب ادامه دارد ….

 

احمد سلامات

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.