کد خبر : 13313
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 اسفند 1398 - 9:34
-

هشدار جدی معاون اورژانس کشور : چهارشنبه سوری ، توفان کرونایی در پی خواهد داشت

هشدار جدی معاون اورژانس کشور : چهارشنبه سوری ، توفان کرونایی در پی خواهد داشت

معاون اورژانس کشور در خصوص تمهیدات در نظر گرفته شده برای چهارشنبه آخر سال توضیحات و هشدارهای ضروری را بیان کرد و گفت: بی توجهی مردم و حضور در تجمعات چهارشنبه سوری ، توفان کرونایی در پی خواهد داشت. حسن نوری ساری معاون فنی و عملیات اورژانس کشور به جام جم آنلاین گفت: ما هر

معاون اورژانس کشور در خصوص تمهیدات در نظر گرفته شده برای چهارشنبه آخر سال توضیحات و هشدارهای ضروری را بیان کرد و گفت: بی توجهی مردم و حضور در تجمعات چهارشنبه سوری ، توفان کرونایی در پی خواهد داشت.

حسن نوری ساری معاون فنی و عملیات اورژانس کشور به جام جم آنلاین گفت: ما هر ساله در چهارشنبه پایانی سال مواجه هستیم با حوادث مربوط به این روز و امسال نیز مانند سال های گذشته این موضوع مورد توجه تمام سازمان های مسئول در سلامت و مقابله با حوادث است.

نوری بیان داشت: اما باید تاکید کنم که در سال گذشته خوشبختانه آمار حوادث مربوط به این موضوع کاهش قابل توجهی داشت. این مساله جمع زحمات تمام عزیزان فعال در مسئله فرهنگ سازی و آموزش عمومی بود که منجر به کاهش تلفات فوت و جرح و خسارات مادی این مناسبت شد.

وی در ادامه بیان کرد: اما چیزی که امسال نگرانی ها را در مورد چهارشنبه سوری دوچندان کرده است این است که ما با دو حادثه مواجه هستیم. اول این که نگران هستیم مانند سال های گذشته با آسیب های جانی شدید مانند فوت و سوختگی های گسترده، از دست دادن بینایی، قطع عضو و غیره مواجه شویم.به این جهت تیم جداگانه ای از مسئله کرونا در سازمان فوریت های پزشکی تشکیل شده است که بتوانیم به دقت وضعیت را رصد کنیم.

نوری ادامه داد: اما نگرانی دومی که امسال به بحث اضافه شده است این است که با توجه به این که به نوروز هم بسیار نزدیک شده ایم اگر هموطنان برای شادی دور هم جمع بشوند و حتی از مواد منفجره و خطرناک نیز استفاده نکنند، همین اجتماعات می توانند تاثیر بسیار شدیدی در شیوع ویروس کرونا داشته باشد.

این مسئول گفت: هم اکنون جای امیدواری ایجاد شده است که بتوانیم این ویروس را کنترل کنیم اما همین یک شب می تواند زحمات تمام چند هفته گذشته را بی نتیجه کند. ما نگران هستیم که چند روز بعد از چهارشنبه سوری با پیکی از مبتلایان به کرونا ویروس مواجه شویم و این مخاطره اصلی امسال است. در سال های گذشته خواهش می کردیم مردم در محل های تعیین شده جمع شوند و تا امنیت بیشتری ایجاد شود اما امسال تاکید می کنیم که هر نوع تجمع می تواند باعث انتقال بیماری کرونا ویروس شود.

وی خاطر نشان کرد: بیمارستان ها و مراکز اورژانس پیش بیمارستانی و واحد های اتاق عملیات بحران در آمادگی کامل برای رصد و مداخله در این موضوع هستند اما نگرانی ما در خصوص شیوع کرونا ویروس در اثر تجمعات بسیار عمیق است.

معاون عملیات اورژانس کشور ادامه داد: به این دلیل نگرانیم که چند روز بعد از پایان چهارشنبه سوزی آمار مبتلایان به کرونا ویروس به شدت افزایش یابد. به همین دلیل از مردم عزیز خواهش می کنم که از هر گونه اجتماع خودداری و دوری کنند.

وی در پایان گفت: متاسفانه هر ساله در جریان چهارشنبه سوری درصد قابل توجهی از آسیب دیدگان از رهگذران بودند که دخالتی در استفاده از مواد محترقه و ایجاد حادثه نداشتند.همچنین بخش قابل توجهی از آسیب دیدگان چشم و سوختگی ما شامل کودکان دبستانی و دوره راهنمایی بودند که به هر حال واکنش های انها کمی کند تر است و شناخت کمتری از محیط دارند. من از خانواده ها خواهش می کنم که کنترل بیشتری بر روی کودکان و نوجوانان داشته باشند و باز هم تاکید می کنم تا جای ممکن از منزل خارج نشوید و از اجتماع خودداری کنید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.