کد خبر : 37306
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 آبان 1401 - 16:17
-

نگاهی به نمایشگاه گروهی نقاشی “رویش” در اهواز

نگاهی به نمایشگاه گروهی نقاشی “رویش” در اهواز

اهواز – شبکه خبری خوزستان – مسوول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری خوزستان گفت: نمایشگاه گروهی نقاشی هنرمندان آبادان شامل ۲۹ اثر از هنرمندان و نقاشان آبادانی روز چهارشنبه در کتابخانه مرکزی شهر اهواز گشایش یافت.

محمد باوی زاده در حاشیه برگزاری این نمایشگاه در گفت وگو با  خبرنگار شبکه خبری خوزستان با اشاره به اینکه نمایشگاه “رویش” به مناسبت هفته کتاب برپا شده است ، افزود: این نمایشگاه در ۲۹ اثر ، با موضوع آزاد و با تکنیک آزاد در ابعاد مختلف نقاشی ارایه شده است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه “رویش” با همکاری حوزه هنری ، نهاد کتابخانه‌ها و کتابخانه مرکزی اهواز برپا شده است،  ادامه داد: این نمایشگاه از امروز تا ۳۰ آبان دایر است و علاقه مندان می‌توانند برای بازدید به کتابخانه مرکزی شهر اهواز واقع در ساحلی غربی کیانپارس مراجعه کنند.

مسوول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری خوزستان گفت: در این نمایشگاه آثار هنری و نقاشی گلنار امیری ، روسانا خسروی ، محسن فتوت ، اسما تحصیری ، جواد قرائتی ، علی خسروی و فرشته نوری کیا به نمایش گذاشته شده است.

مدیر آموزشگاه و استاد نقاشی در شهر آبادان در حاشیه این نمایشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه خبری خوزستان ، اظهار داشت : برپایی این نمایشگاه ها کمک به استعداد یابی و شناسایی علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی و نقاشی می کند تا  بتوانیم برای ترویج هنر و نقاشی فعالیت کنیم.

مسعود خسروی ادامه داد: مسوولان باید توجه بیشتری به هنر و هنرمندان این رشته داشته باشند و با حمایت خود در جهت معرفی آثار هنری و برپایی نمایشگاه برای فروش آثار، نگاه ویژه ای داشته باشند.

وی افزود: آثار نقاشی و هنری باید به صورت نمایشگاهی برپا شود تا بیننده و علاقه‌مندان بتوانند از نزدیک جنس نقاشی و نوع کار هنری را حس کنند.

وی از نشر آثار هنری در اماکن عمومی گفت و ادامه داد: سازمان‌ها و ادارات با خرید و  به نمایش گذاشتن آثار هنری، به ترویج هنر نقاشی و زیبا سازی فضاهای عمومی کمک می‌کنند و از طرفی با خرید این آثار از هنرمندان حمایت شده است.

این استاد نقاشی از سبک آثار ارایه شده در نمایشگاه “رویش” گفت و افزود: آثار ارایه شده در موضوع آزاد است و بیشتر آثار از چهره های برجسته ادبی با توجه به هفته کتاب است که از تکنیک رنگ روغن ، سیاه قلم و خراش بر روی فلز استفاده شده است.

یکی از نقاشان رنگ روغن این نمایشگاه نیز با اشاره به موضوع آثار خود گفت: پنج اثر با موضوع شخصیت‌های برجسته ادبی ایران در این نمایشگاه ارایه دادم که با تکنیک رنگ روغن و کاردک کار شده است.

گلناز امیری افزود: رنگ‌های به کار رفته در این آثار شفاف، خالص و شاد هستند که نماد رنگهای ایرانی است.

این نقاش آبادانی ادامه داد: هنرمندان خوزستان نیاز به حمایت از طرف مسوولان دارند تا بتوانند آثار خود را به نمایش بگذارند و انگیزه‌ای برای فعالیت بهتر داشته باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.