کد خبر : 27389
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 اردیبهشت 1400 - 9:53
-

با انتشار فراخوان عمومی از سوی شهرداری شوشتر؛ سگ ها را بکشید !؟

نمره مردودی برای شهردار شوشتر با اتلاف سگ های بلاصاحب

نمره مردودی برای شهردار شوشتر با اتلاف سگ های بلاصاحب
بر اساس بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها از ابتدای بهمن‌ماه سال ۱۳۹۲ روش زنده‌گیری سگ‌های ولگرد جایگزین روش اتلاف با اسلحه شد و در این راستا با استفاده از ظرفیت بخش مردمی و سمن‌ها، برای عملیات زنده گیری بهره گرفته‌شده تا حیوانات شهری را بدون خشونت مدیریت کند. از این رو شهرداری شوشتر می تواند اتلاف سگ های بلاصاحب را تا زمان آماده سازی محل نگهداری سگ ها متوقف کند.

شهرداری شوشتر اخیراً طی فراخوان عمومی از پیمانکاران جهت اتلاف سگ های بلاصاحب دعوت نموده است. این اقدام شهرداری با واکنش دوستداران محیط زیست و فعالین حقوق حیوانات مواجه شده است. آنان معتقدند تا زمان آماده سازی محل نگهداری سگ های بلاصاحب در شوشتر نیز شهرداری نمی بایست اقدام به کشتن سگ ها نماید.

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از عصر اولین ها، اسکندری نیا شهردار شوشتر گفت: مطابق دستورالعمل شورای سلامت شهرستان کار اتلاف سگهای ولگرد و بلاصاحب ادامه خواهد یافت. وی افزود : آماده سازی محل نگهداری سگ های بلاصاحب که اقدام جدیدی توسط شهرداری است در روزهای گذشته آغاز گشته و امروز نیز به همراه چندتن از اعضای شورا از این محل بازدید داشتیم اما شهروندان و علاقمندان به محیط زیست باید بدانند تکمیل این پروژه چند ماه زمان می برد و ما نمی توانیم اجازه دهیم سگ‌های ولگرد و بلاصاحب آزادانه در شهر بچرخند. وی تاکید کرد:ما به نظرات و دیدگاه‌های فعالین محترم محیط زیستی و شهروندان شوشتر احترام می گذاریم اما طبق دستورالعمل شورای سلامت شهرستان باید کار اتلاف این سگها را تا زمان آماده سازی محل نگهداری شان انجام دهیم تا سلامت شهروندان حفظ گردد.

با این حال فعالین حقوق حیوانات و دوستداران محیط زیست ضمن واکنش به سخنان اخیر شهردار شوشتر و اعتراض به این رویکرد وی معتقدند حتی تا زمان آماده سازی مکان نگهداری سگهای بلاصاحب شهرداری نمی بایست اقدام به کشتن سگ های بلاصاحب نماید. گفتنی است که با تصویب دستورالعمل کنترل جمعیت سگهای بلاصاحب در پاییز ۸۷ شیوه نامه مدونی برای ساماندهی سگ های بلاصاحب ارائه گردید. از طرفی براساس مفاد بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری جلوگیری از شیوع امراض ساریه انسانی و حیوانی و …، و جمع آوری حیوانات بلاصاحب و دفع حیوانات مریض، مزاحم و ولگرد را وظایف شهرداری دانسته است.  همچنین دستورالعمل مربوطه نیز زمینه را برای ساماندهی و کنترل جمعیت سگ های بلاصاحب توسط شهرداریها فراهم ساخته است. با تمام این تفاسیر جمع آوری و ساماندهی سگ های بلاصاحب مطالبه ای جدی از سوی مردم در راستای تحقق حقوق شهروندی به شمار می رود. از این رو شهرداری می تواند با مشارکت دیگر دستگاهها و نیز در صورت جذب سرمایه گذار برای جمع آوری و ساماندهی سگ های بلاصاحب اقدام نماید و اقدام به سگ کشی تا زمان بهره برداری از مکان نگهداری سگ ها نمی تواند توجیه مناسبی باشد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.