کد خبر : 35700
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 تیر 1401 - 9:24
-

نحوه سرمایه گذاری ایرانیان در بزرگترین بازار مالی جهان

نحوه سرمایه گذاری ایرانیان در بزرگترین بازار مالی جهان

سرمایه گذاری در بزرگترین بازارهای مالی دنیا، یکی از فرصت های مناسب برای کسب درآمد دلاری است. فارکس یکی از این بازارهای مالی است که به دلیل غیرمتمرکز بودن، باعث شده تا امکان ثبت نام در آن برای تمام مردم در جهان فراهم باشد. وجود چنین بازارهایی باعث می شود تا ایرانیان بدون نگرانی از مشکلات تحریمی ایران به راحتی به فعالیت های تجاری و کسب درآمد مشغول شوند. البته هر چند پتانسیل درآمدزایی در بازار فارکس زیاد است اما افراد باید پیش از هر چیز به آموزش فارکس بپردازند تا بتوانند به سوددهی مناسبی از این بازار دست پیدا کنند.

فارکس و نحوه ثبت نام در آن

به نقل از سایت آموزش بورس، فارکس (Forex) بزرگترین بازار مالی در جهان است که روزانه حجم بالایی از معاملات در آن انجام می شود. این معاملات مربوط به تبادل ارزهای خارجی می شوند. مثلا اگر کسی بخواهد دلار خود را به یورو تبدیل کند باید قیمت تبادل ارز یورو به دلار را بررسی کند. به همین دلیل ارزها در فارکس به صورت جفتی با یکدیگر مبادله می شوند. بنابراین اگر کسی قصد فروش دلار و خرید یورو را داشته باشد، به نرخ تبادل ارز یا همان قیمت جفت ارز یورو به دلار (EUR/USD) نگاه می کند.

وضعیت اقتصادی و میزان رشد و پیشرفت کشورها با یکدیگر متفاوت است بنابراین ارزش ارز کشورها با توجه به این شرایط تغییر می کند و همین باعث می شود تا قیمت ارزها نسبت به یکدیگر در طول زمان تغییر کند. حالا اگر سرمایه گذاران بتوانند با توجه به آموزشهای فارکس و انواع تحلیل های مرتبط با آن، قیمت جفت ارزها را پیش بینی کنند، می توانند با خرید و فروش این جفت ارزها در فارکس سود کنند.

برای ثبت نام در فارکس و ورود به این بازار باید اول از همه نحوه معامله کردن در این بازار را یاد بگیرید. در این مرحله باید تحلیل تکنیکال و بنیادی مربوط به جفت ارزهای فارکس را یاد بگیرید. وقتی این مراحل را گذراندید باید به دنبال یک بروکر مناسب برای ورود به فارکس بگیرید. با باز کردن یک حساب معاملاتی در بروکر می توانید آموزشهایی که دیده اید را با حساب مجازی تمرین کنید تا بعد از آن بتوانید سرمایه خود را به فارکس وارد کنید. نکته جالب درباره بازار فارکس این است که امکان سرمایه‌گذاری با مقادیر بسیار اندک و در حد یک تا ده دلار هم در این بازار ممکن است.

بروکر؛ راه ورود به فارکس

برای سرمایه گذاری در بازار تبادل ارزهای خارجی یا فارکس باید به نحوی به این بازار راه پیدا کرد. همان طور که قبلا هم اشاره کردیم، فارکس بازار بزرگی است. در این بازار، بانکهای بزرگ برای مقاصد تجاری خود در حال مبادله جفت ارزها هستند و بیشترین حجم معاملات هم مربوط به همین بانکها است. به عبارت دیگر فارکس بدون سرمایه گذاران کوچک هم به کار خود ادامه می دهد. به هر حال سرمایه گذاران برای ورود به فارکس باید راهی داشته باشند تا بتوانند از تغییرات قیمت، سود کنند. این راه حل، ورود از طریق یک بروکر معتبر است اما بروکر چیست؟

به روایت سایت آموزش بورس (amoozesh-boors.com)، بروکر شرکتی است که مثل یک پُل ارتباطی رابطه میان سرمایه گذاران کوچک و بازار بزرگ فارکس که در آن بانکها با حجم بالایی مشغول انجام معاملات هستند را امکان پذیر می کند. این بروکرها انواع مختلفی دارند و بسیار مهم است که افراد پیش از شروع معاملات در بازار فارکس یک بروکر بسیار معتبر انتخاب کنند که خدمات مناسبی هم ارائه کند. در بورس ایران واسط میان خریداران و فروشندگان، کارگزاری ها هستند اما در فارکس این نقش واسطه به عهده بروکرها است. نحوه کار بروکر به این صورت است که شما با شارژ حساب خود در بروکر، یک معامله انجام می دهید و در صورت موفقیت آمیز بودن، بروکر سود شما را به حسابتان واریز می کند و اگر هم ضرر کنید، مقدار ضرر را از حساب شما برداشت می کند. ضرر کردن جزیی از سرمایه گذاری در بازارهای مالی است اما افراد می‌توانند با دانش کافی جلوی آن را بگیرند.

خیلی از ایرانی ها نگران واریز و برداشت وجه در فارکس هستند اما باید بگوییم فرآیند واریز و برداشت به صورت ریالی برای ایرانیان قابل انجام است چون بروکرهای معتبری وجود دارند که به ایرانیان هم خدمات می دهند.

پیدا کردن فرصت های مناسب خرید و فروش در فارکس

کسب دانش مربوط به معامله کردن مرحله مهمی از سرمایه گذاری در بازار جفت ارزها است اما با این حال پیدا کردن فرصت های مناسب معاملاتی که به سود منجر شود کاری بسیار زمان گیر است، به همین دلیل بسیاری از افراد سعی می کنند از قدرت تکنولوژی و ربات فارکس برای سرمایه گذاری در این بازار استفاده کنند تا سریع تر بتوانند به سود برسند.

ربات فارکس، ابزار هوشمندی است که مثل یک معامله گر در نمودارهای قیمتی به دنبال بهترین فرصت‌های خرید یا فروش می گردد و بر مبنای تکنیک های معاملاتی که در ساخت ربات از آنها استفاده شده است، این نقاط را به معامله گران نشان می دهد. مهمترین ویژگی این ربات ها، سرعت و عدم خطا در پیدا کردن نقاط مناسب خرید و فروش در فارکس است. سپس، معامله گران با دیدن این سیگنالهای معاملاتی جفت ارزهای فارکس که توسط ربات فارکس پیدا شده اند و با توجه به استراتژی‌های معاملاتی خود تصمیم می گیرند که وارد معامله بشوند یا نه.

نحوه خرید و فروش جفت ارزها در فارکس

بد نیست در این قسمت به نحوه خرید و فروش جفت ارزها در فارکس هم اشاره‌ای داشته باشیم. بازار تبادل ارزهای خارجی یا فارکس بازاری خارج از بورس است، بنابراین برخلاف بورس، امکان انجام معاملات دوطرفه خرید و فروش در آن وجود دارد.

در بازار بورس شما فقط می توانید سهام بخرید و با افزایش قیمت آنها سود کنید. در حالی که در فارکس علاوه بر این کار می توانید، زمانی که قیمت ها شروع به کم شدن کردند، بدون داشتن جفت ارزها، آنها را بفروشید تا از کاهش قیمت ها در فارکس سود کنید.

برای این که بهتر متوجه قضیه شوید از یک مثال استفاده می کنیم. فرض کنید قیمت جفت ارز پوند به یورو (GBP/EUR) شروع به کم شدن می کند. شما با استفاده از حساب معاملاتی خود در بروکر و بدون این که این جفت ارز را داشته باشید، یک معامله فروش در پوند به یورو باز می کنید. زمانی هم که قیمت به اندازه مورد نظرتان کم شد، معامله فروش خود را می بندید. زمانی که شما معامله فروش را باز کرده اید این جفت ارز را با قیمت بالا پیش فروش کرده اید و زمانی هم که معامله را می بندید، با قیمت کمتر همین جفت ارز را می خرید تا معامله پیش فروش خود را کامل کنید. همین نکته یعنی امکان خرید و به دست آوردن سود با افزایش قیمت ها و امکان فروش و به دست آوردن سود با کاهش قیمت ها باعث شده پتانسیل کسب سود در فارکس بسیار زیاد باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.