کد خبر : 4339
تاریخ انتشار : شنبه 16 شهریور 1398 - 15:01
-

خواب بعدازظهر خوب است یا بد؟!

خواب بعدازظهر خوب است یا بد؟!

چرت بعدازظهر رابطه مستقیمی با مزاج افراد دارد و طبق آنچه که طب سنتی می گوید، خواب نیمروزی برای همه افراد و مزاج ها خوب نیست. خواب نیمروز برای افراد بلغمی (سرد و تر) #مضر است و بهتر است نخوابند. چون رطوبت شان زیاد است، اگر خواب بعدازظهر داشته باشند، رطوبت شان بیشتر می شود

چرت بعدازظهر رابطه مستقیمی با مزاج افراد دارد و طبق آنچه که طب سنتی می گوید، خواب نیمروزی برای همه افراد و مزاج ها خوب نیست.

خواب نیمروز برای افراد بلغمی (سرد و تر) #مضر است و بهتر است نخوابند. چون رطوبت شان زیاد است، اگر خواب بعدازظهر داشته باشند، رطوبت شان بیشتر می شود و با زیاد شدن رطوبت، بلغم آنها افزایش می کند، ذهنش کند و حافظه اش ضعیف می شود.

دسته دیگری که خواب نیمروز برایشان مضر است، دموی ها (گرم و تر) هستند،اینها چون بدن گرمی دارند و بدن شان هم رطوبت دارند، ‌ اگر بعدازظهر بخوابند، بدن شان رطوبت زایی می کند.

اما خواب نیمروز برای سوداوی ها (سرد و خشک) خوب است. اینها چون مزاج شان خشک است و از طرف دیگر چون خواب رطوبت زاست، بنابراین خواب نیمروزی برایشان مفید است.

چرت بعدازظهر برای افراد با مزاج صفراوی (گرم و خشک) هم خوب است.

خواب بعدازظهر هم محدوده خاص خودش را دارد و این طور نیست که فرد هر چقدر دلش خواست بخوابد و مشکلی پیش نیاید. اگر چرت میان روز کوتاه مدت و زیر ۲۰ دقیقه باشد، برای فرد خوب است و باعث می شود انرژی از دست رفته اش را بیابد، به هضم غذا در دستگاه گوارشش کمک می کند و باعث می شود تا سوخت و ساز و متابولیسم خوبی داشته باشد.

دکتر قدیر محمدی متخصص طب سنتی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.