کد خبر : 10695
تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 بهمن 1398 - 22:59
-

نامه سرگشاده جمعی از نخبگان و دانشگاهیان مسجدسلیمان به شورای نگهبان

نامه سرگشاده جمعی از نخبگان و دانشگاهیان مسجدسلیمان به شورای نگهبان

جمعی از جوانان دانشگاهی و نخبگان شهرستان مسجدسلیمان در نامه ای سرگشاده به شورای نگهبان خواستار اعمال قانون و عدالت در خصوص برخی اتهامات وارده به نمایندگان مجلس شده اند. متن نامه به شرح ذیل می باشد: جناب آقای عباسعلی کدخدایی سخنگوی محترم شورای نگهبان با سلام و احترام عطف به یادداشت نگارش شده توسط

جمعی از جوانان دانشگاهی و نخبگان شهرستان مسجدسلیمان در نامه ای سرگشاده به شورای نگهبان خواستار اعمال قانون و عدالت در خصوص برخی اتهامات وارده به نمایندگان مجلس شده اند. متن نامه به شرح ذیل می باشد:

جناب آقای عباسعلی کدخدایی سخنگوی محترم شورای نگهبان

با سلام و احترام

عطف به یادداشت نگارش شده توسط حضرتعالی که در صفحه ۲ شماره ۲۲۳۹۱ روزنامه کیهان مورخ ۶ بهمن ماه ۹۸ تحت عنوان “مجلس سالم و خدمتگزار” به چاپ رسیده است، در بخشی از آن اشاره داشته اید: “عدم تأیید صلاحیت نمایندگان لزوماً به معنای فساد آنان نیست. برخی از آنها در طول دوره نمایندگی خطاهایی داشته‌اند که صلاحیت نمایندگی را برای دوره بعد از دست داده‌اند. شاید این خطاها مساوی با ارتکاب جرم و یا منجر به محکومیت قضایی افراد نشود ولی برای اثبات عدم شایستگی نمایندگی از جانب مردم در خانه ملت کفایت کند. مثلاً فردی که روسای آموزش و پرورش و ارشاد و مدیر چند مدرسه در یک شهر را با اعمال نفوذ از میان لیدرهای انتخاباتی خویش منصوب کرده، شاید در هیچ دادگاهی محکوم نگردد اما چنین فردی شایسته نمایندگی است؟ برخی دیگر از افراد نیز دچار مسائل اقتصادی و مال‌اندوزی حرام شده‌اند که اینها نیز رد صلاحیت شده‌اند.”
“مثلاً فردی که ۲۷۰ میلیارد تومان در یک پروژه ساختمانی در یک شهر سرمایه‌گذاری کرده و امتیاز تأسیس یک کارخانه آب معدنی را از طریق اعمال نفوذ برای برادر کوچکش که زیر سی سال سن دارد گرفته، چنین فردی باید تأیید شود؟ فردی که در پوشش موسسه عام‌المنفعه با ارز دولتی گوشت وارد کرده و با قیمت آزاد در بازار عرضه کرده و مخارج انتخاباتی خود را از این طریق به‌دست آورده، باید تأیید شود؟ فردی که برای قاچاق سیگار رشوه‌های کلان پرداخت کرده و جزئیات این اقدام در پرونده سوابق او موجود است، باید تأیید شود؟ اینها بخشی از واقعیت‌هایی است که شورای نگهبان در رسیدگی به پرونده‌ها و سوابق داوطلبان با آن روبه‌رو شده است. طبیعتاً قانون و مردم اجازه تأیید صلاحیت چنین افرادی را نمی‌دهند. البته برخی دیگر نیز در محاکم قضایی اتهاماتی دارند که هنوز رسیدگی نشده یا در حال رسیدگی است و به زودی عدالت درخصوص آنان اجرا می‌گردد.”

علیرغم این در استان مظلوم و پر از چالش خوزستان و بویژه در حوزه انتخابیه مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل به کرات مشاهده شده که دامنه فعالیت نمایندگان از نظارت بر امور اجرایی دولت و قانونگذاری، به عزل و نصب فرمانداران، بخشداران، مدیران و مسئولین ادارات و نهادها محدود شده است. تودیع و معارفه فرماندارمسجدسلیمان چهار بار در چهار سال اخیر، انتصاب مدریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان چهار بار طی چهل ماه و بسیاری موارد دیگر در عزل نصب ها خود گواه این است که حوزه انتخابیه مورد اشاره مصادیق بارزی از موارد مورد اشاره حضرتعالی برای عدم تأیید صلاحیت یک نماینده مجلس به شمار می رود. علاوه بر این به نظر می رسد مستندات دیگری نیز در خصوص مسائل اقتصادی و مال اندوزی حرام به آن شورای محترم وصول گردیده که نیازمند بررسی بیشتر می باشند. از این رو انتظار می رود تا ضمن عدم تأیید صلاحیت نامزدهای خطاکار طی دوره نمایندگی خود در مجلس، قانون و مقررات به شکل اصولی و صحیح در خصوص آنان اعمال شود.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.