کد خبر : 19017
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 شهریور 1399 - 12:55
-

مقاومت جمهوری اسلامی و ملت ایران مقابل دشمنان برگرفته از فرهنگ عاشوراست

مقاومت جمهوری اسلامی و ملت ایران مقابل دشمنان برگرفته از فرهنگ عاشوراست

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان با بیان اینکه ماندگاری جمهوری اسلامی مرهون ایستادگی برگرفته از فرهنگ عاشورایی است گفت: اگر امروز مردم مقابل سختی و فشار دشمنان قسم‌خورده نظام ایستادگی می‌کنند، به سبب روح عاشورایی ملت ایران است. به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از تسنیم مراسم تودیع و معارفه نفرمانده سپاه پاسدارن دزفول با

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان با بیان اینکه ماندگاری جمهوری اسلامی مرهون ایستادگی برگرفته از فرهنگ عاشورایی است گفت: اگر امروز مردم مقابل سختی و فشار دشمنان قسم‌خورده نظام ایستادگی می‌کنند، به سبب روح عاشورایی ملت ایران است.

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از تسنیم مراسم تودیع و معارفه نفرمانده سپاه پاسدارن دزفول با حضور فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) استان خوزستان سردار سرتیپ حسن شاهوارپور  و مسئولان شهرستان در سالن جلسات سپاه شهرستان دزفول برگزار  شد.

سردار حسن شاهوارپور ضمن قدردانی  از زحمات کادر درمان و بهداشت شهرستان دزفول اظهار داشت: دزفول در وضعیت قرمز ویروس کرونا بود که با تلاش کادر در مان و بهداشت و بسیج همگانی به شرایط بهتری رسید.

وی با تاکید بر لرزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزود: برگزاری مراسمات عزاداری ماه محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید صورت گیرد تا جان مردم به مخاطره نیفتد.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین موضوع که اباعبدالله(ع) اشاره کرده‌اند موضوع امر به معروف و نهی از منکر است گفت: یکی از مسائل مهم در جامعه ما موضوع امر به معروف و نهی از منکر است. اگر می‌خواهیم بعداز ۱۴۰۰ سال حرکت امام حسین(ع) را یاد کنیم مهم‌ترین وجه حرکت اباعبدالله(ع) امر به معروف و نهی ازمنکر است که باید مورد توجه قرار گیرد .

سردار شاهوارپور با بیان در این ۴۱سال همواره مواجه با موانع و سختی‌های زیادی بوده‌ایم، گفت: از دلایل مهمی که باعث ماندگاری جمهوری اسلامی و عدم موفقیت دشمنان بوده، پایداری و ایمان مردم بوده است.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) استان با بیان اینکه ماندگاری و مقاومت جمهوری اسلامی مرهون ایستادگی  و مقاومتی که برگرفته  از فرهنگ عاشورایی است، گفت:  اگر امروز مردم در مقابل سختی و فشارهای دشمنان قسم خورده نظام ایستادگی می‌کنند پشتبیان این حرکت فرهنگ عاشواریی است.

سردار شاهوارپور به وحدت و یکدلی بین مسئولان و مردم اشاره کرد، گفت: دشمنان نظام با فضای رسانه‌ای در تلاش هستند تا وحدت بین مسئولان و مردم را بشکنند و اختلاف‌افکنی کنند.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) استان با بیان اینکه هنگامی که مردم و مسئولان  در کنار هم قرار می‌گیرند دشمنان سرشان به سنگ می‌خورد، گفت: در هشت سال دفاع مقدس اگر یکدل و وحدت بین مردم مسئولان، سپاه و ارتش نبود صدام شکست نمی‌خورد.

وی، به مهم‌ترین ماموریت سپاه پاسداران اشاره کرد، گفت: یکی از کارهایی که سپاه همواره در دستور کار خود دارد عمق بخشی داخلی است.مهمترین، اصلی‌ترین  و اساسی‌ترین  کار سپاه استفاده از ظرفیت مردم برای پشتیبانی از نظام است.

سردار شاهوارپور به دور حوزه سخت و نیمه سخت اشاره کرد،گفت: در حوزه سخت در بخش بازدارندگی سپاه توانسته در تولید موشک به مرحله‌ای برسد که دشمنان جمهوری اسلامی بسیار نگران هستند.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) استان به تحریم و فشارهای دشمنان  به جمهوری اسلامی اشاره کرد، گفت: جمهوری اسلامی روز به روز پله‌های موفقیت را طی و استقلال خودش را پیدا می‌کند.

سرهنگ پاسدار هادی سعادت زاده فرمانده پیشین سپاه شهرستان دزفول نیز در ادامه با بیان اینکه فعالیت‌هایی که تاکنون سپاه در راستای خدمت به مردم و محرومیت‌زدایی انجام شده براساس انتظاراتی است که مقام معظم رهبری از سپاه و بسیج دارند.

وی  به اقدامات و خدمت‌رسانی سپاه شهرستان دزفول اشاره و افزود: در بحث محرومیت‌زدایی که مورد تایید مقام معظم رهبری است اقداماتی از جمله احداث و افتتاح ۱۳باب منازل مدجویان کمیته امداد، احداث ۱۰ باب واحد مسکونی در منطقه سیل‌زده آهودشت شهرستان شوش در سال ۹۸، بازسازی و مرمت ۸۰منزل مسکونی توسط گروه‌های جهادی، ۴۰ باب مدرسه در طرح هجرت، اهدای ۱۳۰ جهزیه کامل به نوعروسان، احداث ۷ زمین چمن، احداث ۱۳ واحد مسکونی محروم در شهرستان دزفول صورت گرفته که از این تعداد ۳ باب واحد مسکونی آنها در منطقه محروم و صعب‌العبور “احمدفداله” این شهرستان در هفته بسیج احداث و به بهره‌برداری رسید.

سعادت با بیان اینکه در عرصه‌های سازندگی و محرومیت به دستور مستقیم رهبر معظم انقلاب در سپاه و بسیج حرکت‌های خوبی آغاز شد گفت: احداث مخزن ۷۵ هزار لیتری و انتقال خط آب به طول ۱۳ کیلومتر، بهره‌برداری ۷باب مدرسه در منطقه محروم احمدفداله، ترمیم و مرمت مخازن آب شرب روستا دیونی، احداث یک باب دامپزشکی به مساحت ۹۰مترمربع به اعتبار بالغ بر صدوپنجاه میلیون تومان در دهه فجر و بهره برداری  ۲خانه عالم در منطقه شهیون از دیگر خدمات بسیج سازندگی  است.

وی  در ادامه به اقدامات سپاه دزفول در زمان شیوع ویروس کرونا اشاره کرد گفت: فعالیت ۸۰ گروه جهادی جهت ضدعفونی شبانه روزی در سطح شهرستان، راه اندازی ۱۴ کارگاه تولید ماسک، کنترل ورودی و خروجی، توزیع ۴۰ هزار بسته معیشتی در طرح کمک مومنانه، راه اندازی مرکزغربالگری در سپاه، اعزام گروه‌های جهادی به بیمارستان بزرگ دزفول جهت کمک به کادر درمان و بهداشت، است.

سرهنگ سعادت زاده به اقداماتی سپاه در زمینه فرهنگی اشاره کرد،گفت: اعزام ۲هزار و ۳۰۰ نفر به مشهدمقدس، برگزار کنگره ملی شهیدپورانوری، برگزاری رزمایش شبیه سازی محمدرسول الله، اعزام ۴ هزار نفر به راهیان نور، برگزاری۷۰ یادواره و بیش از ۳ هزار دیدار با خانواده۷های شهدای شهرستان دزفول از دیگر اقدامات سپاه دزفول بوده است.

سرهنگ محمدرضا لیلی زاده در این آیین به عنوان فرمانده جدید سپاه دزفول معرفی و از زحمات سرهنگ هادی سعادت‌زاده فرمانده پیشین قدردانی شد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.