کد خبر : 50601
تاریخ انتشار : شنبه 23 دی 1402 - 1:33
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای مردم حق دارند یک شهر سالم و زیبا داشته باشند / جلسه‌ای از صبح تا وقت اداری در دستگاه‌های خوزستان برگزار نشود بسته هستند
-

اخبار استانداری

اخبار خوزستان

مردم حق دارند یک شهر سالم و زیبا داشته باشند / جلسه‌ای از صبح تا وقت اداری در دستگاه‌های خوزستان برگزار نشود

مردم حق دارند یک شهر سالم و زیبا داشته باشند / جلسه‌ای از صبح تا وقت اداری در دستگاه‌های خوزستان برگزار نشود
هر مدیر در پروژه‌های استانی و ملی مسئول است و کار مدیر این است که در دفتر وزیر و معاونش مستقر شود و آن امکانی که برای استان در برنامه تخصیص داده شده است را پیگیری کرده و دریافت کند.

 

شبکه خبری خوزستان / نشست شورای اداری خوزستان که در سالن شهید هاشمی استانداری برگزار شد.

 

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از مهر، علی اکبر حسینی محراب پنجشنبه در نشست شورای اداری خوزستان که در سالن شهید هاشمی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: امسال مساله انتخابات را داریم و همزمان با کشور ما ۵۰ کشور دیگر انتخابات برگزار خواهند کرد. در کل دنیا قریب ۲ میلیارد انسان در انتخابات شرکت می‌کنند لذا اگر این نمودارها را کنار هم بگذارند درصد یا میانگین کشور ما باید نسبت به دیگر کشورها بالاتر باشد که لازم است شما مدیران استان فکر و پروژه داشته باشید تا جریان انتخابات پرشورتر برگزار شود.

 

استاندار خوزستان گفت: ما به عنوان دولت موظف هستیم زمینه حضور همه افراد را با هر جهت و تفکری که هستند فراهم کنیم.

 

وی افزود: رئیس جمهور اعلام کرده دولت نه کاندید دارد و نه از کسی حمایت می‌کند در واقع ما می‌خواهیم زمینه یک مسابقه را فراهم کنیم؛ بنابراین داور باید کاملاً بی‌طرف باشد چرا که رأی مردم حق الناس است.

 

حسینی محراب با بیان اینکه مسائل اقتصادی و معیشتی برای ما مهم است، تصریح کرد: دولت در سطح کلان زحمت کشیده و شاخص‌های ما به نسبت چیزی که در دنیا در خصوص مسائل رشد اقتصادی مطرح می‌کنند شاخص‌های خوبی است، ما نیز باید در سطح استان دقت کنیم.

 

وی با اشاره به فرارسیدن پایان سال، ماه مبارک رمضان و اردوی راهیان نور گفت: با توجه به مناسبت‌های زیادی که در خوزستان وجود دارد باید کمربند همت را ببندیم و برای هر آنچه که ضرورت تولید است و از وظایف ما بوده، در راستای وفور نعمت و ارزانی تلاش کنیم.

 

استاندار خوزستان اظهار کرد: برخی از مردم از این موضوع گلایه دارند که وقتی به فرمانداری‌ها یا ادارات مراجعه می‌کنند مسئولان مرتب در جلسه هستند به همین خاطر اعلام کرده‌ایم تا این مسئله بخشنامه شود که از صبح تا پایان وقت اداری هیچ جلسه‌ای تشکیل نشود مگر اینکه افراد حمایت کننده یا تولید کننده بخواهند مشکلاتشان را با ما به عنوان مدیر حل کنند. همچنین مدیران از حضور در جلسات موازی خودداری کنند و همه مدیرها باید در دسترس مردم باشند.

 

حسینی محراب ادامه داد: در مورد تخصیص اعتبارات هر مدیر در پروژه‌های استانی و ملی مسئول است و کار مدیر این است که در دفتر وزیر و معاونش مستقر شود و آن امکانی که برای استان در برنامه تخصیص داده شده است را پیگیری کرده و دریافت کند.

 

وی با اشاره به مسأله مسکن خوزستان گفت: این موضوع برای ما بسیار مهم است و اداره راه و شهرسازی باید تمام توان خود را برای این کار بگذارد. شرایط مسکن مهر استان به هیچ وجه خوب نبوده و قریب به ۲۰ هزار مسکن مهر تکمیل نشده وجود دارد، از طرفی نهضت ملی هم باید رشد داشته باشد.

 

استاندار خوزستان مولدسازی را یک امکان قوی برای تأمین مالی اعلام و عنوان کرد: فرماندارها و مدیرهای کل باید این مسأله را پیگیری کنند تا مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان را ما در استان تصمیم گیری می‌کنیم اما باید به پروژه‌های بزرگ‌تر، مهمتر و اثرگذارتر از سوی استان تبدیل شوند.

 

حسینی محراب در خصوص مسئولیت‌های اجتماعی اظهار کرد: رئیس جمهور گفته‌اند هر مسئولیت اجتماعی باید در استان تصمیم گرفته بشود لذا همانطور که قبلاً اعلام کرده ام استاندار، سازمان برنامه بودجه و دستگاه مجری باید در این خصوص تصمیم بگیرند نه اینکه پروژه‌ای اتفاق بیفتد و مشاهده کنیم خارج از چارچوب بوده است؛ همچنین رئیس جمهور گفته پروژه‌هایی که ملی هستند باید ملی تعریف شوند نه اینکه در خوزستان پروژه‌های استانی هم ملی تعریف شده‌اند بنابراین این باید حتماً تغییر کند و مدیرها باید به این سمت حرکت کنند که تمام پروژه‌های استانی که ملی تعریف شده‌اند را به استان برگردانند.

 

وی گفت: تبصره ۱۸ یکی از موضوعاتی است که می‌تواند اشتغال در استان را شکل دهد طبق گزارشی که از شورای اشتغال دریافت کرده‌ایم از ۶۳ هزار شغل که در طرح ملی استان باید انجام شود ۵۸ هزار شغل ثبت شده‌اند. اما باید مابقی تبصره ۱۸ استان که در برخی از دستگاه‌ها به تهران واگذار شده تا در استان تقسیم کنند، پیگیری کنید تا تمام تخصیصی که مربوط به استان بوده و به دستگاه‌های ملی داده‌اند اجرا شود.

 

حسینی محراب ادامه داد: شهرداری‌ها، خدمات اجتماعی و آنچه در چشم مردم است، در شهر است. مردم حق دارند یک شهر سالم و زیبا داشته باشند لذا در این فصل پوست اندازی طبیعت، باید پوست اندازی در شهرها شکل بگیرد. حتماً باید پروژه‌ها، طرح‌ها و کارهایی که شهردارها در سراسر استان علی الخصوص در مرکز باید انجام دهند با قدرت انجام شود تا که مردم در باقیمانده سال حتماً نو بودن شهر را ببیند.

 

وی با اشاره به مازوت سوزی نیروگاه‌ها گفت: این مساله یکی از نکاتی است که باید برای تشدید آلودگی هوای اهواز به آن توجه کرد به خصوص شرکت گاز باید به سراغ مسئولان آنها برود، نباید بگذاریم مازوت سوزی هم به آن ۶ آیتمی که از قبل در خصوص آلودگی هوا گفته شده بود اضافه شود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.