کد خبر : 27286
تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 اردیبهشت 1400 - 9:19
-

با تداوم وضعیت بحرانی کرونا در مسجدسلیمان، طبابت پزشک کرونایی و عدم پاسخگویی به مردم؛

مدیر شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان برکنار می شود؟

مدیر شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان برکنار می شود؟

شبکه خبری خوزستان// با تداوم وضعیت بحرانی کرونا در مسجدسلیمان و پس از ماجرای طبابت پزشک مبتلا به کرونا در کلینیک ۲۲ بهمن این روزها عملکرد شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان و نقش آن در بروز وقایع اخیر تحت الشعاع قرار گرفته است. علاوه بر این نارضایتی برخی شهروندان از عدم پاسخگویی مدیر شبکه بهداشت

شبکه خبری خوزستان// با تداوم وضعیت بحرانی کرونا در مسجدسلیمان و پس از ماجرای طبابت پزشک مبتلا به کرونا در کلینیک ۲۲ بهمن این روزها عملکرد شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان و نقش آن در بروز وقایع اخیر تحت الشعاع قرار گرفته است. علاوه بر این نارضایتی برخی شهروندان از عدم پاسخگویی مدیر شبکه بهداشت و درمان انتقاداتی را متوجه وی ساخته است. این موضوع در حالی است که سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان هشدار داد: مدیران کم کار در موضوع مقابله با کرونا برکنار خواهند شد.  با این حال بایستی منتظر واکنش وی در قبال اتفاقات پیرامون حوزه بهداشت و درمان مسجدسلیمان بود.

به گزارش شبکه خبری خوزستان،قاسم سلیمانی دشتکی اسفند ماه جاری در نشست ستاد مقابله با کرونا خوزستان اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا به استاندار این اختیار داده شده در صورتی که دستگاه یا اداره ای دستورالعمل های اعلام شده را رعایت نکند برای مرتبه اول عالی ترین مقام سازمان متخلف را مورد توبیخ کتبی قرار دهد. استاندار خوزستان افزود: در صورت تکرار تخلف در آن دستگاه، مدیر مربوطه به کمیته تخلف ها ارجاع می شود و در صورت تکرار عدم توجه به دستورالعمل‌ها ستاد کرونا، حکم انفصال سه ماهه از خدمت برای آن مدیر صادر خواهد شد.

از سوی دیگر پس از انتشار خبر طبابت پزشک مبتلا به کرونا در مسجدسلیمان اسکندری رئییس دادگستری مسجدسلیمان در تشریح موضوع گفت: تست کرونای این پزشک در تاریخ ۲۸ اسفندماه در حالی که در بیمارستان شفا در حال شیفت بود مثبت اعلام می‌شود و به ایشان اعلام شده باید قرنطینه شود اما وی به جای این که خود را قرنطینه کند تا چند روز بعد در بیمارستان کلگه به طبابت می‌پردازد.

رئیس دادگستری مسجدسلیمان گفت: پس از انتشار این موضوع در فضای مجازی فرماندار مسجدسلیمان سریعا دستور پیگیری داده که مسوولان بهداشت و درمان از ایشان تست فوری می‌گیرند که جواب اولیه تست منفی اعلام شد اما علیرغم این موضوع ایشان به قرنطینه فرستاده می‌شود. وی ادامه داد: همه مسوولان شهرستان به جد پیگیر این موضوع هستند و به دلیل تهدید سلامت عمومی، از سوی مرکز بهداشت و درمان شکایتی تنظیم و به دادستانی ارجاع شد که قطعا در اولین فرصت دستگاه قضا به این موضوع رسیدگی خواهد کرد.

علاوه بر این بند “الف” و “ب” ماده ۳ دستورالعمل نحوه مقابله با ترک وظایف قانونی مدیران و کارمندان و پیشگیری از آن بیان می دارد: الف- در صورتی که ترک وظایف قانونی مدیران، مسؤولان و رؤسای دستگاه‌های اجرایی و اهمال در انجام وظیفه و عدم نظارت بر کارکنان موجب تضییع حقوق عمومی یا ایراد صدمه یا خسارت بر اموال عمومی یا منابع بیت المال و یا حقوق اساسی ملت، مانند حق سلامت یا امنیت عمومی و دیگر حقوق مصرح در قانون اساسی ناظر بر حقوق عامه شود و یا مضر به سلامت و امنیت مردم شود و یا این قبیل اقدامات سبب بروز یا توسعه خسارت و صدمات گردد و دارای وصف مجرمانه باشد، در اسرع وقت نسبت به تعقیب موضوع، جمع‌آوری ادله و نظارت بر تحقیقات اقدام لازم را به عمل آورند و مراتب را به دادستان کل جهت پیگیری اعلام نمایند. ب- در مواردی که تصمیمات اداری مدیران و مسؤولان یا ترک فعل یا تأخیر ناموجه آنان در اقدامات فوری امدادی یا نحوه مدیریت سوانح و بلایای طبیعی به‌گونه‌ای باشد که زمینه ساز وقوع خسارت به منابع و اموال عمومی یا سلامت شهروندان شود، ضمن اعلام مراتب به سازمان با انجام اقدامات پیشگیرانه از قبیل تذکر و اخطار و یا تعقیب از حقوق عامه مردم صیانت کنند.

افزون بر آن چه گفته شد اخیراً ویدئوی از یک شهروند مسجدسلیمان منتشر شده که وی ضمن اعتراض به عدم پاسخگویی مدیر شبکه بهداشت و درمان و برخورد ناشایست با ارباب رجوع از طریق فرماندار شهرستان موضوع را پیگیری نموده است. هر چند به زعم این شهروند این پیگیری ها از طریق فرمانداری تاکنون نتیجه بخش نبوده است. با این حال باید منتظر ماند و واکنش ستاد مقابله با کرونا در مسجدسلیمان و استان را نسبت به حواشی ماههای اخیر شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان را مورد ارزیابی قرار داد و در این خصوص چه اقداماتی اتخاذ خواهد شد.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.