کد خبر : 22856
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 آبان 1399 - 5:33
-

نانوایان آزادپز بهبهان خواستار تخصیص آرد دولتی شدند / طراحی سامانه “آرد آزاد” تا ۱۰ روز آینده

نانوایان آزادپز بهبهان خواستار تخصیص آرد دولتی شدند / طراحی سامانه “آرد آزاد” تا ۱۰ روز آینده

برخی نانوایان آزادپز شهر بهبهان با برگزاری تجمعی مقابل فرمانداری خواستار تخصیص آرد دولتی شدند تا بتوانند به کار خود ادامه دهند.

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از تسنیم؛

برخی نانوایان آزاد پز شهر بهبهان با برگزاری تجمعی مقابل فرمانداری خواستار تخصیص آرد دولتی شدند؛ در حالی که دولت پیش‌تر نسبت به عدم تخصیص برای نانوایان و علافان جدید هشدار داده است.

نان یکی از مهم‌ترین قوت مردم محسوب می‌شود که همواره کیفیت و چگونگی عرضه آن مورد بحث بوده و در زمان‌های مختلف دچار چالش‌های جدی اعم از تخصیص آرد دولتی شده است.

در زمان‌های مختلف و با توجه به رشد فزونی بیکاری، مدیران گذشته دست به اقداماتی زده که اکنون ثمره ضرر آن به دولت و بخش خصوصی نمایان شده که کمترین آن رشد قارچ گونه نانوایی آزادپز بوده است.

چرا آرد دولتی به ما تعلق نمی‌گیرد؟

یکی از نانوایان آزاد پز شهر بهبهان در گفت و گو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: سال‌های گذشته چون مجوز تأسیس نانوایی جدید داده نمی‌شد، با امید اعطای مجوز شروع به پخت نان آزاد کردیم.

وی افزود: متاسفانه بعد از گذشته این سال‌ها و اعطای مجوز هنوز تنورمان به نان آرد دولتی گرم نشده و واقعا در این شرایط اقتصادی ادامه کار به صورت آزادپز مشکل است.

سیداحمد با بیان این که “عدم تخصیص آرد موجب تعطیلی کسب و بیکاری کارگران می‌شود” گفت: انتظار داریم نماینده شهرستان فکری به حال موضوع کند و با پیگیری وزارتخانه‌ای نه تنها مشکل ما بلکه مشکل استان را به سرانجام برساند.

مجوز به شرط آزادپز داده شده است

در همین راستا ایمان پهلوانی، رئیس اتحادیه نانوایان و علافان بهبهان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بهبهان اظهارداشت: متاسفانه نانوایی آزادپز بدون برنامه و طی سال‌های گذشته بر اساس گفته مدیران قبلی به بهانه ایجاد اشتغال به وجود آمد.

پهلوانی تصریح کرد: از زمان حضور بنده گفتیم یا باید کار را جمع کنند یا دنبال مجوزها لازم باشند؛ البته دولت گفته بود باید این افراد تعهد آزادپزی بدهند.

وی ادامه داد: این موضوع سراسری است و مختص بهبهان هم نیست ولی متاسفانه این عزیزان اصرار به دریافت سهمیه دولتی دارند؛ در حالی که سامانه بسته است و امکان ثبت نام وجود ندارد.

تعداد نانواها به نسبت پهنه شهر زیاد است!

یکی از نانوایان باسابقه از رشد قارچ‌گونه نانوایی‌های بی‌مجوز یا آزادپز انتقاد کرد و ادامه داد: وقتی در یک شهرستان با توجه به جمعیت تعداد نانوایی مشخصی برای پخت دارد چرا باید مجوز مازاد به کسی داده شود.

میرزا احمد اظهار داشت: رشد اینگونه نانوایی‌ها به ما که با سابقه هستیم هم ضرر وارد می‌کند و نظم صنف علافان را دچار اختلال کرده و نظارت بر آن را با مشکل مواجه می‌کند.

وی افزود: ما انتظار داریم جلوی فعالیت این دست افراد که سابقاً به هر بهانه‌ای ایجاد شده‌اند گرفته شود تا نظم و انضباط برگشته و نان به صورت ضابطه‌مند به دست مشتری برسد.

تا ۱۰ روز آینده سامانه آرد آزاد طراحی می‌شود

علیرضا بدیعت، رئیس اداره غله و خدمات بازرگانی بهبهان نیز اظهار داشت: از سال ۹۷ طبق دستور وزیر صدور مجوز ممنوع بوده ولی متاسفانه در دوره‌های قبل این عزیزان اقدام به کار می‌کردند تا دولت را در عمل انجام شده قرار دهند.

بدیعت تصریح کرد: امسال مجوزشان صادر شده ولی آرد سامانه‌ای است که علی‌رغم پیگیری انجام‌شده امکان ثبت در سهمیه دولتی وجود ندارد.

وی گفت: تا ۱۰ روز آینده سامانه صنف و صنعت برای آرد آزاد طراحی می‌شود اما هیچ آردی غیر از یارانه‌ای نداریم ولی با توجه به آزادپزی قیمت نیز بر همان اساس توسط صمت تعیین می‌شود.

رئیس اداره غله بیان کرد: این وضعیت در استان هم وجود دارد ولی در بهبهان تعداد بالاست اما باید عرض کنم برای نانوایی‌های دولتی مشکلی در تخصیص نداریم.

گزارش از مهدی مستوی

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.