کد خبر : 36295
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 شهریور 1401 - 14:10
-

محدودیتی در تردد زایران و گردشگران عراقی از مرز چذابه نیست

محدودیتی در تردد زایران و گردشگران عراقی از مرز چذابه نیست

اهواز – شبکه خبری خوزستان – فرمانده انتظامی پایانه مسافری چذابه گفت: هیچ محدودیتی برای تردد زایران و گردشگران عراقی از پایانه مسافری چذابه اعمال نشده است.

سرهنگ اسکندر عیسوندی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار شبکه خبری خوزستان افزود: از زمان حرکت تدریجی زایران اربعین حسینی به سمت کربلای معلا از مرز چذابه ، اتباع عراقی بدون محدودیت از این پایانه مرزی در تردد بوده‌اند.

وی گفت: عبور زایران کشورهای خارجی از مرز چذابه غیر از گردشگران و زایران عراقی ممنوع است و تاکنون هیچ زایر خارجی از این مرز به کربلای معلا عزیمت نکرده است.

در روزهای اخیر تعدادی از زایران کشور افغانستان برای عزیمت به کربلای معلا به مرز چذابه مراجعه کردند ولی اداره گذرنامه چذابه اجازه خروج به این زایران نداد.

فرمانده انتظامی پایانه مرزی چذابه افزود: مرز شلمچه تنها مرز رسمی برای عبور زایران کشورهای خارجی است ولی همه اتباع عراقی می‌توانند از مرزهای شش گانه کشور تردد کنند.

وی گفت: از ابتدای ماه صفر تاکنون حدود هشت هزار زایر و گردشگر عراقی از مرز چذابه تردد داشته‌اند.

سرهنگ عیسوندی ادامه داد: تردد زایران اربعین حسینی از مرز چذابه به صورت روان ادامه دارد و وسایل حمل و نقل در ۲ سوی مرز وجود دارد.

حرکت تدریجی زایران اربعین حسینی به سمت پایانه‌های مرزی چذابه و شلمچه برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی در عراق، از روزهای آغازین ماه صفر شروع شده است.

۲۶ شهریور ۱۴۰۱ روز اربعین حسینی است.

پایانه‌های شلمچه و چذابه از مرزهای رسمی ۶ گانه کشور برای تردد زایران اربعین هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.