کد خبر : 12562
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 اسفند 1398 - 10:12
-

متخصصان ‌دانشگاه علوم پزشکی ‌و ‌شهید چمران اهواز ‌کیت تشخیص ویروس ‌کرونا ‌را طراحی کردند

متخصصان ‌دانشگاه علوم پزشکی ‌و ‌شهید چمران اهواز ‌کیت تشخیص ویروس ‌کرونا ‌را طراحی کردند

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: کیت تشخیص ویروس منحوس کرونا با همکاری مشترک دو تیم از اساتید برجسته دانشگاه علوم پزشکی اهواز و گروه ژنتیک دانشگاه شهید چمران اهواز طراحی شد. منصور امین در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در اهواز، اظهار داشت: کیت تشخیص ویروس منحوس کرونا با همکاری مشترک

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: کیت تشخیص ویروس منحوس کرونا با همکاری مشترک دو تیم از اساتید برجسته دانشگاه علوم پزشکی اهواز و گروه ژنتیک دانشگاه شهید چمران اهواز طراحی شد.
منصور امین در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در اهواز، اظهار داشت: کیت تشخیص ویروس منحوس کرونا با همکاری مشترک دو تیم از اساتید برجسته دانشگاه علوم پزشکی اهواز و گروه ژنتیک دانشگاه شهید چمران اهواز طراحی شد.

وی با اعلام این خبر خوب اظهار داشت: با توجه به نیاز مبرم به این کیت تشخیصی و با توجه هزینه های بالای آن با تلاش‌های جهادگونه اساتید، این کیت زیر نظر اساتید و از سوی صادق قیصری دانشجوی کارشناسی ارشد ژنتیک طراحی و هفته آینده پس از تایید وزارت بهداشت روانه بازار می شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: تولید انبوه و بومی، قیمت پایین(یک سوم قیمت نمونه چینی)، دارای بالاترین استانداردهای طراحی از مزیت های این کیت تشخیصی است.
وی ادامه داد: این کیت مطابق با استاندارهای سازمان بهداشت جهانی طراحی شده و بالاترین استانداردها را دارد. این کیت بومی برخلاف نمونه چینی که دارای درصد خطا (۳۰ درصد) است، دارای بالاترین کیفیت تشخیصی است.

امین با اشاره به اتمام طراحی این کیت تشخیصی،گفت: این کیت برای اخذ استانداردهای وزارت بهداشت این هفته به تهران ارسال می‌شود. درصورت اخذ تاییدیه وزارت بهداشت این آمادگی را داریم که از هفته آینده این کیت بومی را به تولید انبوه برسانیم.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: تشخیص یکی از اصلی‌ترین راه های مبارزه با این ویروس است. اگر تشخیص درست صورت گیرد حلقه انتقال و نشر ویروس متوقف می شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.