کد خبر : 5273
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 مهر 1398 - 12:53
-

لایروبی نهرهای کشاورزی خوزستان نیازمند تأمین اعتبار است

لایروبی نهرهای کشاورزی خوزستان نیازمند تأمین اعتبار است

لایروبی نهرهای کشاورزی خوزستان نیازمند تأمین اعتبار است رئیس سازمان برنامه‌وبودجه خوزستان گفت: اعتبارات ابلاغ‌شده در دو بخش مردمی و بازسازی زیرساخت‌های استان بوده،یکی از مشکلات جدی لایروبی نهرهای کشاورزی است که تأمین اعتبار نشده است. به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از تسنیم، امید حاجتی امروز در جلسه قرارگاه بازسازی و نوسازی

لایروبی نهرهای کشاورزی خوزستان نیازمند تأمین اعتبار است
رئیس سازمان برنامه‌وبودجه خوزستان گفت: اعتبارات ابلاغ‌شده در دو بخش مردمی و بازسازی زیرساخت‌های استان بوده،یکی از مشکلات جدی لایروبی نهرهای کشاورزی است که تأمین اعتبار نشده است.

به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از تسنیم، امید حاجتی امروز در جلسه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده خوزستان که با حضور مشاور وزیر کشور برگزار شد بابیان این‌که تاکنون درمجموع ۱هزار ۶۵۹میلیارد تومان اعتبار به استان خوزستان ابلاغ‌شده اظهار داشت:از این مقدار ۵۶درصد تخصیص داده‌شده است.

وی بابیان این‌که بیشترین اعتبار تخصیص داده‌شده مربوط به خسارات بخش کشاورزی است افزود:خسارات بعضی از بخش‌ها علی‌رغم این‌که منعکس‌شده اما اعتباری برای آن‌ها مشخص نشده است.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه خوزستان گفت:اعتبارات ابلاغ‌شده در دو بخش مردمی و بازسازی زیرساخت‌های استان بوده،یکی از مشکلات جدی لایروبی نهرهای کشاورزی است که تأمین اعتبار نشده است.

حاجتی بابیان این‌که به شرکت‌های کشت و صنعت نیشکر استان آسیب زیادی واردشده است عنوان کرد:جهت نجات شهرها سیلاب به سمت مزارع این شرکت‌ها هدایت شد،مشکلات شرکت‌های نیشکر لطمه زیادی به کشور وارد می‌کند چراکه تولید آن‌ها به محصول استراتژیک است.

وی بابیان این‌که اقدامات پیشگیرانه را در قالب احداث کانال‌های سیلاب بر و تقویت سیل بندها پیشنهاد داده شد ادامه داد: با کمک سازمان آب و برق پیش‌بینی شد که اگر امکان هدایت سیلاب‌های فصلی به کانون ریزگردها باشد می‌توان این تحدید را به فرصت تبدیل کرد.

پروژه‌های راهداری با نبود نقدینگی و قیر مواجه هستند

در این جلسه مدیرکل اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان بابیان این‌که ۴۷ پروژه در حوزه راهداری تعریف‌شده اظهار داشت:۳۶مورد از این پروژه‌ها در حوزه راه‌های روستایی است.
وی افزود: ۱۴مورد از پروژه‌های راه روستایی عقد قرارداد،۱۴مورد در حال برگزاری مناقصه و ۸ مورد دیگر تجدید شده است.

بهرامی نیا ادامه داد:در راه‌های اصلی ۱۱پروژه تعریف‌شده که ۳پروژه عقد قرارداد،۷پروژه در مرحله برگزاری پروژه و ۱پروژه تجدید شده است.

مدیرکل اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان عنوان کرد: مابقی پروژه‌ها اگر به مرحله عقد قرارداد و انتخاب پیمانکار برسند با توجه به اعتبار در نظر گرفته‌شده برای آن‌ها با مشکل نقدینگی و نبود قیر مواجه هستند.

انتهای پیام/ ع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.