اخبار استانداری خوزستان

اخبار خوزستان

قدردانی استاندار خوزستان از تلاش‌های محیط‌بانان در صیانت از محیط زیست 

قدردانی استاندار خوزستان از تلاش‌های محیط‌بانان در صیانت از محیط زیست 
ماجرای ضمانت جان آهو توسط امام رضا (ع) نمادی شد برای شناخت محیط‌بانان سازمان حفاظت محیط زیست که در راه حفاظت از مخلوقات رب‌العالمین، جان‌افشانی می‌کنند.

شبکه خبری خوزستان / استاندار خوزستان با قدردانی از تلاش‌های محیط‌بانان در صیانت از محیط زیست گفت: ماجرای ضمانت جان آهو توسط امام رضا (ع) نمادی شد برای شناخت محیط‌بانان سازمان حفاظت محیط زیست که در راه حفاظت از مخلوقات رب‌العالمین، جان‌افشانی می‌کنند.

به گزارش شبکه خبری خوزستان علی اکبر حسینی محراب روز پنجشنبه در نخستین کنگره شهدا و ایثارگران محیط زیست که با حضور فرمانده انتظامی کل کشور، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، معاونان سازمان حفاظت محیط زیست، مقامات نظامی و لشکری و خانواده‌های معزز شهدای محیط زیست در شهر اهواز برگزار شد، اظهار کرد: کاری که شهدا انجام دادند این بود که حجاب‌های دنیایی را کنار زدند و به لقاءالله پیوستند. ما مدیون خون شهدا و قدردان خانواده این عزیزان هستیم.

وی با قدردانی از تلاش‌های محیط بانان در صیانت از محیط زیست ادامه داد: ماجرای ضمانت جان آهو توسط امام رضا (ع) نمادی شد برای شناخت محیط‌بانان سازمان حفاظت محیط زیست که در راه حفاظت از مخلوقات رب‌العالمین، جان‌افشانی می‌کنند.

استاندار خوزستان با اشاره به موضوع آلودگی هوای استان گفت: استان ما در مسئله چاه‌های نفت، فلرها و گاهاً آتش‌سوزی در برخی از مناطق داخل کشور یا در کشور عراق، آتش زدن عمدی زمین‌های کشاورزی و نیشکر و یا استفاده از سوخت غیراستاندارد توسط برخی کارخانه‌ها را با آلودگی هوا مواجه است.

حسینی محراب با اشاره به بحث طوفان‌های گرد و غبار در استان خوزستان توضیح داد: در خوزستان بیش از ۳۰۰ هزار هکتار زمین‌های لم یرزع و کانون گرد و غبار را شناسایی کردیم و با هماهنگی با منابع طبیعی و سایر دستگاه‌ها آب مورد نیاز آنها نیز تأمین شده تا در طول چهار سال این طرح را در استان اجرا کنیم.

وی گفت: این طرح در کنار طرح ۵۵۰ هزار هکتاری می‌تواند فضای خوزستان را تغییر دهد و امیدواریم دوستان در دولت و مردم استان کمک کنند تا این طرح را به کمک دانشگاهیان و سازمان منابع طبیعی اجرا کنیم.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.