کد خبر : 15412
تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 اردیبهشت 1399 - 17:44
-

علی خدایی در مراسم روز کارگر:اجازه موج‌سواری سیاسی بر دستمزد کارگران را نمی‌دهیم/ بازنگری در حداقل دستمزد را از طریق مذاکره پیگیری می‌کنیم/ شکایت از دولت امکانی است که می‌توانیم آن را پیگیری کنیم

علی خدایی در مراسم روز کارگر:اجازه موج‌سواری سیاسی بر دستمزد کارگران را نمی‌دهیم/ بازنگری در حداقل دستمزد را از طریق مذاکره پیگیری می‌کنیم/ شکایت از دولت امکانی است که می‌توانیم آن را پیگیری کنیم

نائب رئیس هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور، گفت: اجازه موج‌سواری سیاسی بر دستمزد را نمی‌دهیم. به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از خبرنگار ایلنا، «علی خدایی» نائب رئیس هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با بیان اینکه روز اول هفته کارگر روز بیعت با آرمان‌های بنیانگذار اسلامی است، گفت:

نائب رئیس هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور، گفت: اجازه موج‌سواری سیاسی بر دستمزد را نمی‌دهیم.

به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از خبرنگار ایلنا، «علی خدایی» نائب رئیس هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با بیان اینکه روز اول هفته کارگر روز بیعت با آرمان‌های بنیانگذار اسلامی است، گفت: به این خاطر روز اول هفته کارگر برای چنین مناسبتی انتخاب شده است که نمی‌خواهیم اجازه دهیم کارگران و مطالبات آنها مورد سوءاستفاده بیکانگان قرار گیرد.

وی افزود: از حقوق جامعه کارگری عقب نخواهیم نشست و تمامی موارد را مانند بازنگری در حداقل دستمزد متناسب با سبد معیشت پیگیری می‌کنیم.

عضو کارگری شورایعالی کار با اشاره به امضا نکردن مصوبه افزایش ۲۱ درصدی حداقل دستمزد توسط اعضای کارگری شورایعالی کار گفت: از آنجا که حداقل دستمزد متناسب با قیمت سبد معیشت نیست، مصوبه دستمزد را امضا نکردیم. هرچند در سالهای گذشته در برخی از مواقع حاضر شدیم به خاطر منافع معیشتی کارگران از مواضع خود عقب‌نشینی کنیم تا به اجماع برسیم. 

وی تصریح کرد: اما برای دستمزد سال ۹۹ با توجه به عدم تطابق دستمزد با سبد معیشت و شکاف بزرگ میان میزان حداقل دستمزد با قیمت سبد معیشت سال ۹۹ که به صورت سه جانبه  ۴ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان تعیین شد، با شرکای خود به اجتماع نرسیدیم.

خدایی ادامه داد: شکایت از دولت امکانی است که می‌توانیم آن را پیگیری کنیم اما اولویت را بر تفاهم قرار دادیم. موضع ما پیگری مطالبات صنفی است و اجازه موج‌سواری سیاسی بر دستمزد را نمی‌دهیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.