کد خبر : 16823
تاریخ انتشار : پنجشنبه 22 خرداد 1399 - 15:10
-

شورای اجرایی هلال احمر (خاصه شهرستان مسجدسلیمان) طی یک انتخابات نمادین برگزیده خواهند شد

شورای اجرایی هلال احمر (خاصه شهرستان مسجدسلیمان) طی یک انتخابات نمادین برگزیده خواهند شد

شبکه خبری خوزستان// پنجمین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر در استان خوزستان فردا برگزار خواهد شد. این در حالی است که اعضای شورای اجرایی هلال احمر (خاصه شهرستان مسجدسلیمان) طی یک انتخابات نمادین برگزیده خواهند شد.  تلفنم زنگ خورد پشت خط داوطلبی بود از من چند گلایه داشت! یکی از گلایه هایش این بود

شبکه خبری خوزستان// پنجمین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر در استان خوزستان فردا برگزار خواهد شد. این در حالی است که اعضای شورای اجرایی هلال احمر (خاصه شهرستان مسجدسلیمان) طی یک انتخابات نمادین برگزیده خواهند شد. 
تلفنم زنگ خورد پشت خط داوطلبی بود از من چند گلایه داشت! یکی از گلایه هایش این بود که چرا باید شرایط برابر و مساوی برای ثبت نام واجدین شرایط در هئیت اجرایی شهرستانها خصوصا شهرمن مسجدسلیمان فراهم نشود؟ چرا در برخی شهرستانها هر چهار سال یکبار افرادی خاصی را به سمت کاندیدا شدن هدایت می کنند و مسئولان شعب باپنهان کاری این فرصت را از افراد توانمند و متقاضی می گیرند؟
ریشه این گزینشی عمل کردن ها این است که مدیران می خواهندحاشیه امنی برای خود تدارک ببینند ممکن است یک در هزار افراد و افرادی هم رای بیاورند که مدنظر انها نباشد کما اینکه گاها هم اینچنین بوده است اما چرا باید اجازه رخ دادن این رفتار داده شود. بیشترین سود از این دست انتخاباتها را مدیران شهرشتانها می برند و البته مدیران استانی معاونین و مدیران کل هم اگر ضعیف و معامله گر باشند بی نصیب نخواهند بود. نمی دانم چرا جناب دکتر خدادادی که سرمایه این استان و مدیران پای کار جهادی هستند در این خصوص موارد کوتاه می ایند و برخورد انقلابی نمی کند. قبل از پرداخت به گلایه این دست از شهروندان جهت تنویر افکار عمومی لازم است اشاره ای مختصر به شرح وظایف این شورا و نحوه انتخاب آنها پرداخته شود.

اعضای شورای اجرایی عبارتند از:
۱٫چهار نفر منتخب مجمع شهرستان برای مدت چهارسال
۲٫رئیس شعبه
۳٫خزانه دار
۴٫معاون شعبه
۵٫بازرس یابازرسان (بدون حق رای)
وظایف و اختیارات شورای اجرایی شهرستان عبارت است از:
۱٫تدوین برنامه های کلی شهرستان مربوطه و ارائه آن به مجمع شهرستان
۲٫تنظیم برنامه و بودجه و تراز نامه سالیانه جمعیت مربوطه و ارائه آن به مجمع شهرستان
۳٫تدوین راهکارهای لازم جهت اجرای مصوبات شهرستان
۴٫معرفی دونفر مدیر واجد شرایط به مدیر عامل استان جهت انتخاب مدیر شعبه
۵٫تصویب پیشنهادات رئیس شعبه در چار چوب وظایف

برابر قانون ستاد مرکزی انتخابات براساس تبصره یک ماده ۲۳ آیین نامه و بند ۹ دستورالعمل اجرایی موظف است اطلاعیه سراسری برگزاری انتخابات و چگونگی ثبت نام نامزدین شورای اجرایی و بازرسین شهرستان ها را از ۹ تا ۱۰ اردیبهشت ماه سال جاری صادر نمود. همچنین رئیس ستاد شهرستان براساس بند ۱۰ دستورالعمل اجرایی موظف به اطلاع رسانی لازم برای برگزاری انتخابات با هماهنگی واحد های ذیربط جمعیت هلال احمر است.
سوال اول؛ آیا اطلاعیه مربوط در شهرستانهای استان خوزستان خاصه شهرستان مسجدسلیمان بصورت شفاف و گسترده به سمع و نظرها رسیده است؟ اگر پاسخ مثبت است مستنداتی دال بر درج در روزنامه ای، سایتی، اطلاعیه عمومی، اعلام از طریق بلند گویی، ارسال پیامکی،انعکاس در فضای مجازی و حتی گروههای واتس آپی ارائه بدهند.

نامزدهای شورای اجرایی و بازرسین از ۱۱ تا ۱۷ اردیبهشت ۹۹ جاری فرصت داشتند تا براساس تبصره ۲ ماده ۲۳ آیین نامه و بند ۱۱دستورالعمل اجرایی نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

با نیم نگاهی بدون حب و بغض به فهرست کاندیدا ثبت نام کرده در سطح استان و باز خاصه تاکید می کنم شهرستان مسجدسلیمان متوجه خواهید شد اگر نخواهیم بگوئیم کاملا گزینشی، فرمایشی، مهندسی شده و از قبل برنامه ریزی شده بوده است اما رد پای یک انتخابات فرمایشی، صوری و کاملا مشخص و مشهود است. اگر چه در بین ثبت نام شدگان شایستگانی حضور دارند که از بهترین ها هستند و همین بزرگواران هم بی طور خاص باخبر شده اند.

ستاد اجرایی شهرستان و حراست بر اساس ماده ۲۴ و ماده ۱۶ آیین نامه از ۱۸ اردیبهشت ماه به مدت یک هفته فرصت داشتند تا وضعیت نامزدها به لحاظ دارا بودن شرایط عمومی و اختصاصی را بررسی کرده و نتیجه را به نامزدها اعلام کنند.
خلاصه کنیم یکی دو باری اعتراضات بین هیات نظارت و داوطلبین معترض رد و بدل می شود.

سوال قابل طرح بعدی؛ آیا حراست وظیفه خود را به خوبی انجام داده است؟ چرا در مقابل برخی کوتاهی ها و تخلفات در فرایند این انتخابات کوتاه آمده است و اگر مدعی گزارش است چرا اقدام قابل توجه ای در مسیر اصلاح صورت نگرفته است؟

هیات نظارت بر انتخابات شهرستان هم براساس ماده ۲۷ آیین نامه موظف به اعلام اسامی نهایی واجدین شرایط است و این ستاد براساس ماده ۳۰ آیین نامه و بند ۲۱ دستورالعمل اجرایی وظیفه دعوت از اعضا و داوطلبان فعال جهت تشکیل مجمع شهرستان را بر عهده دارد.

نامزدها براساس ماده ۲۸ آیین نامه و بند ۲۰ دستورالعمل اجرایی از ۱۷ تا ۲۱ خردادماه به مدت ۵ روز می توانند نسبت به معرفی خود و تبلیغات اقدام کنند.

یکی از نشانه های پنهان کاری به جهت رو نشدن دست… و از طرفی جهت برنده نگه داشتن یاران از قبل تعیین شده و انتصاب شده شرایط خاصی برای تبلیغات و معرفی کاندیدا از سوی سازمان مربوطه مهیا نگردیده است.

ستاد اجرایی شهرستان براساس مواد ۳۱ تا ۳۴ آیین نامه و بند ۲۴ دستورالعمل اجرایی موظف به تشکیل مجمع شهرستان و برگزاری انتخابات در روز جمعه ۲۳ خردادماه است.
در پایان همان اداره ای که صد بهانه در پاسخ این سوال تراشیده که چرا شرایط برابر برای ثبت نام همه واجدین شرایط مهیا نکرده اید به تک تک دواطلبان واجد شرایط حضور به پای صندوقهای آرا تماس گرفته و تاکید ویژه به حضور پای صندوقهای آرا در روز جمعه ۲۳خرداد را دارد عجب منطقی و روحی دارند برخی مدیران.
برای اطلاع رسانی جهت کاندیدا شدن بیچاره ها تقصیری نداشته اند. امکانات کافی در اختیار نداشته اند. حتما اداره نت نداشته.اینترنت قطع بوده.شبکه مشکل پیدا کرده بود.به سایت ها و روزنامه داده شده بود اما چون تامین اعتبار نشده بود انعکاس داده نشد. چاپخانه ها تعطیل بود اطلاعیه ها به مرحله چاپ نرسیدند. کرونا همه جا را تعطیل کرده بود نمیشد بنری چاپ کرد واقعا تماس تلفنی هم سخت بوده است… اما برای اخذ رای اگر لازم باشد درب خانه افراد هم خواهند رفت.
این هم حکایت یک انتخاباتی که شواهد حکاکی از فرمایشی بودن دستکم در شهر من مسجدسلیمان دارد. در تماس یکی از دوستان و همکارانمان با مدیر کل جمعیت هلال احمر استان ایشان فرمودند حتما تذکر می دهم این تذکر می شود نوش دارو پس از مرگ سهراب که فایده ای ندارد باید با مدیر و یا مدیران متخلف در شهرستان و سایر متولیان برخورد شوند. عزل و توبیخ شوند تا دیگر تکرار نشود نمی دانم ایا می شود این داستان تلخ را مصداق تضیع حقوق عمومی تلقی کرد و خواستار ورود بهنگام مدعی العموم، دادستان انقلابی و شجاع شهرستان بود و اجازه برگزاری این انتصاباتی که میخواهند رنگ انتخابات به آن بدهند را ندهد و آیا فرماندار دلسوزمان می تواند تدبیری نماید و خط امامی و انقلابی عمل کند اجازه برگزاری این انتخابات را ندهند؟

به قلم بلوط ماندگار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.