کد خبر : 23861
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 آذر 1399 - 23:46
-

شهرداری توان تامین هزینه ایجاد شبکه آبهای سطحی ندارد

شهرداری توان تامین هزینه ایجاد شبکه آبهای سطحی ندارد

استاندار خوزستان گفت: قرارگاه خاتم الانبیا(ص) پیمانکار پروژه فاضلاب اهواز شده است و امیدواریم با ۵۰ میلیون یورویی که با عنایت ویژه مقام معظم رهبری اختصاص یافته است حل این مشکل شروع شود.

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از فارس نیوز؛

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در گفت‌گوی تلویزیونی اظهار کرد: اهواز سالهاست با مشکل دفع آبهای سطحی دست و پنجه نرم میکند و اینکار جزو شرح وظایف شهرداریست اما به گفته شهرداران در دوره های مختلف شهرداری توان تامین هزینه ایجاد شبکه دفع آبهای سطحی را ندارد.

وی افزود: اهواز شهر مسطحی است این امر کار و هزینه دفع آبهای سطحی را سنگین میکند،  دفع آبهای سطحی جز وظایف شهرداری‌ها است و در مصوبات قانونی امکان چندانی برای کمک دولت به شهرداری‌های کلانشهرها نیست.

استاندار خوزستان گفت: بر اساس قانون و مقررات حاکم مجموعه کمک‌هایی که سازمان شهرداریهای کشور می‌تواند به شهرداری ها بکند برای شهرهای با جمعیت‌های زیر ۲۰ هزار، زیر ۵۰ هزار و زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است و شهرداری های کوچک را حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: در عین حال تامین هزینه ایجاد شبکه دفع آبهای سطحی از توان شهرداری اهواز خارج است در عین حال این مساله باید به نحوی حل شود.

غلامرضا شریعتی تصریح کرد: وظیفه دفع فاضلاب با آبفا است و از روی اضطرار و به دلیل نبود شبکه جمع آوری و دفع‌های آبهای سطحی بار این کار بر سیستم فاضلاب عارض می‌شود البته سیستم فاضلاب اهواز هم مشکلات جدی دارد.

وی عنوان کرد: در رابطه با فاضلاب کار اساسی شده است و با پیشنهاد دولت و موافقت مجلس شورای اسلامی و تنفیذ و استجازه مقام معظم رهبری با وجود همه سختی هایی که در بودجه سال ۹۹ بود ایشان کمک کردند و جا دارد صمیمانه و خاضعانه تشکر نمایم ۵۰ میلیون یورو به فاضلاب اهواز اختصاص پیدا کرده است.

شریعتی اذعان کرد: قرارگاه خاتم پیمانکار این پروژه شده است و کار در حال شروع است و امیدواریم این اقدامات نقطه آغازی بر این مساله باشد چرا که فاضلاب اهواز حدود ۳۰۰ میلیون یورو هزینه نیاز دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.