کد خبر : 10339
تاریخ انتشار : شنبه 28 دی 1398 - 11:12
-

شهاب حسینی: انصراف از جشنواره فجر دامن زدن به افتراق‌هاست

شهاب حسینی: انصراف از جشنواره فجر دامن زدن به افتراق‌هاست

شهاب حسینی: انصراف از جشنواره فجر دامن زدن به افتراق‌هاست         شهاب حسینی با استدلال و منطق تصمیم تحریم کنندگان و تبلیغ کنندگان تحریم جشنواره فیلم فجر را رد کرده است. خلاصه متن این یادداشت بدین شرح است: روزگار امروز محصول غلبه همیشگی احساسات بر عقل و منطق ما در همه ادوار

شهاب حسینی: انصراف از جشنواره فجر دامن زدن به افتراق‌هاست

 

 

 

 

شهاب حسینی با استدلال و منطق تصمیم تحریم کنندگان و تبلیغ کنندگان تحریم جشنواره فیلم فجر را رد کرده است. خلاصه متن این یادداشت بدین شرح است:

روزگار امروز محصول غلبه همیشگی احساسات بر عقل و منطق ما در همه ادوار تاریخ و در همه سطوح اجتماعی و فرهنگی است

 

 

جشنواره فیلم فجر جدای از نام و مناسبت برگزاری آن، به لحاظ تکنیکی همواره تنها جشنواره رسمی کشور تلقی می‌شده که شاید کلیه سیاست‌های سینمایی سال بعد از خود را اعم از نوبت اکران آثار، سیاست‌های تولید، روش و خط مشی سینما را رقم می‌زده و از این بابت همواره مورد توجه سینماگران در بخش‌های مخلتف و محلی جهت ارائه، کشف، رشد و پیگیری فعالیت حرفه‌ای قلمداد می‌شده. لذا حضور در آن همواره برای فیلمسازان داخلی حائز اهمیت بوده. هر ساله هم شاهد استقبال گسترده مردم و خاصه مخاطبین سینما بوده و طی ساله‌ایی که از آن گذشته، رقم‌زننده بخش قابل توجهی از تاریخ سینمای ایران بوده که مسلماً مانند بسیاری جشنوار‌های دیگر در دنیا متولیان دولتی داشته.

 

در نقد تحریم و انصراف از جشنواره :

۱-این حرکت دامن‌زدن به افتراق جامعه‌شکن خودی و ناخودی است. و این در حالی است که جامعه و مردم بیش از هر زمان دیگری به همبستگی و دلداری یکدیگر نیازمندند.

 

۲-این رفتار حتی در میان هنرمندان و طرفداران و مخاطبینش نیز شکاف عمیق و شاید جبران‌ناپذیری ایجاد کند که به صلاح هیچ کس نیست. این تصور که کسانی که ترجیح به انصراف نمی‌دهند همدرد و شریک حال مردم و جامعه نیستند، و موضعی مغایر با مردم دارند، سخت اشتباه است

 

۳-قربانی شدن فرهنگ و هنر هم دست‌کمی از دیگر فجایع ندارد

 

۴-این جشنواره تماماً امکان بدل شدن به یادواره‌ای برای تقدیم شدن آثار به از دست رفتگان مدت اخیر و زنده نگه داشتن یاد آنها را داراست و تریبونی برای بیان رسای احساسات و همدردی با دردمندان.

 

لذا این بنده کوچک بدینوسیله این حرکت را تایید نمی‌کنم و آن را گامی در جهت همدردی تلقی نمی‌نمایم.

 

ای کاش نیت‌هایمان هم خالص باشد، و بنا به صلاح شخصی خود ـ فی‌المثل ترس از برخورد تحقیرآمیز مخاطب با فیلممان به سیاق و روال ادوار گذشته ـ پشت احساسات پاک مردم قایم نشویم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.