کد خبر : 54486
تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 بهمن 1402 - 9:44
-

شناسایی ۳۴۸ زیرخدمت در وزارت جهاد کشاورزی

شناسایی ۳۴۸ زیرخدمت در وزارت جهاد کشاورزی

 

شناسایی ۳۴۸ زیرخدمت در وزارت جهاد کشاورزی

معاون مهندسی فرآیند و اصلاح روش های مرکز نوسازی و تحول اداری گفت:  وزارت جهاد کشاورزی به منظور ارائه بهتر خدمات به فعالان بخش کشاورزی تاکنون ۳۴۸ زیرخدمت را در حوزه ستاد، سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسه‌های وابسته شناسایی کرده که از این میزان ۲۷۰ زیرخدمت نهایی و ابلاغ شده و ۷۸ زیرخدمت در حال بازنگری است.

 

به گزارش شبکه خبری خوزستان: مراد محمدی معاون مهندسی فرآیند و اصلاح روش های مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت جهاد کشاورزی در جلسه کارگروه استانی خدمات وزارت جهاد کشاورزی گفت :  مطابق قوانین سازمان‏ اداری و استخدامی کشور، دولت دستگاه متولی پایگاه شناسنامه خدمات و عهده‌دار تصویب و شناسه‏دار کردن آن است و در سند تحول دولت مردمی ابلاغی ریاست‌جمهوری، کلیه دستگاه‏های اجرایی کشور ملزم به ارائه خدمات عمومی مبتنی بر روش‏های کارآمد و اثربخش بر بستر فناوری‏های نوین، روزآمد و هوشمند هستند.

وی افزود: به منظور ارتقای بهره‏وری، کاهش هزینه‌های دولت و افزایش رضایتمندی مردم مطابق بند (ج) تبصره (۷) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور و آیین‏نامه اجرایی آن، کلیه دستگاه‌های اجرایی ملزم به ارائه خدمات از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، برخط کردن استعلامات، بازنگری خدمات شناسه‌دار و شناسایی و احصای خدمات باقی‌مانده هستند.

محمدی ادامه داد:  اقدامات مورد اشاره، طی مصوبات شورای عالی اداری و شورای اجرایی فناوری اطلاعات مورد تاکید و در این مصوبات وظایف هر یک از واحدهای سازمانی و کارگروه‏های مندرج از جمله سازمان اداری و استخدامی کشور، سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، دستگاه‏های اجرایی کشور و کارگروه تعامل‏پذیری به تفصیل مشخص شده است.

وی تصریح کرد: شناسایی خدمات دستگاه‌ها در اسناد بالادستی همچون سیاست‏های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری شامل نظام اداری، اقتصاد مقاومتی، سند چشم‏انداز بیست ساله کشور، نقشه راه دولت الکترونیک، قوانین و برنامه‏های توسعه‏ای کشور، توسعه دولت الکترونیک، بهبود فضای کسب و کار، مدیریت خدمات کشوری و سایر قوانین خاص بخش کشاورزی (نظام جامع دامپروری کشور، نظام بهره‏وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی و …) از الزامات قانونی مورد تاکید در ارائه خدمات است.

محمدی اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی تاکنون ۳۴۸ زیرخدمت را به منظور ارائه بهتر خدمات به فعالان بخش کشاورزی شناسایی کرده است، که از این میزان ۲۷۰ زیرخدمت نهایی و ابلاغ شده و ۷۸ زیرخدمت در حال بازنگری است.

معاون مهندسی فرآیند و اصلاح روش های مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت جهاد کشاورزی افزود: از ۲۷۰ زیرخدمت نهایی و ابلاغ شده؛ ۵۷ زیرخدمت در ستاد وزارت جهاد کشاورزی، ۲۸ زیرخدمت در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، ۹ زیرخدمت در سازمان شیلات ایران، ۵ زیرخدمت در شرکت توسعه خدمات مهندسی آب و خاک پارس، ۶ زیرخدمت در شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، ۵ زیرخدمت در صندوق بیمه کشاورزی، ۳ زیرخدمت در شرکت سهامی پشتیبانی امور دام کشور، ۴۹ زیرخدمت در سازمان دامپزشکی کشور، ۱۳ زیرخدمت در سازمان چای کشور، ۷ زیرخدمت در شرکت خدمات حمایت کشاورزی، ۹ زیرخدمت در شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی، ۱۱ زیرخدمت در شرکت هواپیمایی خدمات ویژه، ۵ زیرخدمت در موسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی، ۱۲ زیرخدمت شرکت شهرکهای کشاورزی، ۱۲ زیرخدمت سازمان امور عشایر ایران ، ۲۱ زیرخدمت شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران و ۱۸ خدمت در سازمان حفظ نباتات کشور است.

محمدی تصریح کرد: همچنین از ۱۳۲ خدمات در حال بازنگری؛ ۳۴ زیرخدمت در سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، ۲۹ زیرخدمت در سازمان تعاون روستایی و ۱۵ زیرخدمت در سازمان امور اراضی کشور است. همچنین بررسی و شناسه‌دار کردن خدمات جدید برای موسسه‌های جهاد نصر، جهاد استقلال و شرکت شهرک‌های کشاورزی در دست اقدام است و در مراحل انتهایی کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: شناسایی خدمات از سال ۱۳۹۳ با ابلاغ آیین‌نامه توسعه خدمات الکترونیک دستگاه‌های اجرایی کشور توسط شورای عالی اداری و ابلاغ ضوابط اجرایی و فنی توسعه دولت الکترونیکی توسط شورای عالی فناوری اطلاعات شکل گرفته و در همان سال طی دستورالعمل اصلاح فرآیندها و روش‌های انجام کار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، شناسنامه خدمات به تمامی دستگاه‌های اجرایی و استانداری‌ها ابلاغ شده و در سال ۱۳۹۸ نخستین شناسنامه خدمات وزارت جهاد کشاورزی به تایید سازمان اداری و استخدامی کشور رسیده است.

براساس این گزارش، نهادینه شدن ارائه خدمت در دستگاه اجرایی، شفاف‌سازی و سهولت ارائه خدمات خدمت گیرندگان در رعایت الزامات خدمت توسط ارائه دهندگان و گیرندگان خدمت، مدیریت یکپارچه بر ارائه خدمات دولتی از طریق سازمان اداری و استخدامی کشور و دستگاه‏های اجرایی کشور، تسهیل در ارائه خدمات الکترونیک و عادلانه به تمامی متقاضیان خدمت و نظام‏مند کردن نحوه نظارت و ارزیابی خدمات توسط دستگاه‏های نظارتی، از فواید شناسایی خدمات است.

پس از شناسایی خدمات، اقداماتی همچون تخصیص نام کاربری و کلمه عبور سامانه مدیریت خدمات دولت دستگاه‌های اجرایی از سازمان اداری و استخدامی کشور؛ تکمیل شناسنامه خدمات در سامانه مدیریت خدمات دولت دستگاه‌های اجرایی؛ تهیه راهنمای خدمات به ارباب رجوع؛ شناسایی سوالات پرتکرار خدمات و پاسخ به آن؛ درج شناسنامه، راهنمای مراجعان و سوالات پرتکرار بر روی درگاه/ پورتال اینترنتی دستگاه؛ ایجاد دسترسی خدمات به کاربران میزخدمت دستگاه اجرایی؛ و الکترونیکی کردن و هوشمندسازی خدمات انجام می‌گیرد.

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.