کد خبر : 36093
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 شهریور 1401 - 3:53
-

مصطفی شکیبافر

شفافیت در پرداخت عوارض ارزش افزوده و آلایندگی

شفافیت در پرداخت عوارض ارزش افزوده و آلایندگی
رییس شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به اینکه شهرداری ها ویترین عملکردی نظام هستند گفت: با توجه به اینکه عمده درآمد شهرداری ارزش افزوده است، انتظار می رود این عوارض به موقع و زمان نیاز طی یک فرایند شفاف پرداخت شود

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر اهواز سیاوش محمودی دیروز شنبه پنجم شهریور ماه در دیدار با مدیرکل اقتصاد و امور دارایی استان خوزستان اظهار کرد: همواره گفته شده که شهر اهواز برای رسیدن به توسعه نیازمند یک جهش است، این جهش با منابع عادی موجود در شهرداری اهواز امکان پذیر نیست، با حمایت اداره کل اقتصاد و امور دارایی استان خوزستان اتفاقات خوبی در حوزه ارزش افزوده در حال رقم خوردن است.

وی افزود: عوارض آلایندگی تنها در حوزه عمرانی هزینه خواهد شد، اهواز در حوزه آسفالت به تنهایی نیازمند پنج هزار میلیارد تومان پول دارد تا آسفالت معابر در وضعیت مطلوبی قرار گیرد، علاوه بر آن در دیگر حوزه ها نیز نیازمند منابع مالی هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: انتظار می رود با پیگیری های مدیرکل اقتصاد و امور دارایی ارزش افزوده سهم اهواز به موقع و در زمانی که شهر به آن نیاز دارد پرداخت شود، در خصوص جرایم عوارض آلایندگی از سال ۱۳۹۶ به بعد نیز پیگیری لازم صورت گیرد.

وی تاکید کرد: انتظار میرود با تلاش مدیرکل و استاندار محترم پیگیری لازم و جلسه شرکت هایی که عوارض آلایندگی آنها عقب افتاده است موضوع علی الحساب عوارض آلایندگی آن حل شود تا شاهد توسعه و پیشرفت اهواز باشیم.

 

محمودی در ادامه تصریح کرد: عمده درآمد شهرداری ها به عوارض دریافتی به ویژه ارزش افزود و در شهرهایی مانند اهواز عوارض آلایندگی بر می گردد، واقعیتی که وجود دارد این است که شهرداری ها بدون ارزش افزود به سختی اداره خواهند شد.

وی توضیح داد: شهرداری و شهر ویترین عملکرد نظام و حکومت است ، مسائل خدمات شهری، عمران و زیباسازی از جمله مواردی هستند که برای انجام آنها نیازمند دریافت عوارض گفته شده است، در یک سال اخیر با پیگیری های مختلفی که صورت گرفت مطالبه اصلی شورای اسلامی اهواز این است که در بحث ارزش افزود حق اهواز به طور کامل و شفاف ادا شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.