کد خبر : 37783
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 آذر 1401 - 14:16
-

شعبه حل اختلاف ورزش خوزستان تشکیل شد

شعبه حل اختلاف ورزش خوزستان تشکیل شد

اهواز – شبکه خبری خوزستان – مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان از تشکیل شعبه حل اختلاف ورزش استان برای حل اختلافات ورزشی خبر داد.

به گزارش شبکه خبری خوزستان حمید بنی تمیم روز سه شنبه در نشست هم افزایی با هدف ارتقای دانش کمی و کیفی کمیته های انضباطی هیات‌های ورزشی خوزستان که در محل اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد بیان کرد: جایگاه ورزش در قانون اساسی به عنوان مهمترین سند حقوقی کشور همواره مورد تاکید بوده و کارکرد ورزش در موضوعات مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی نمایان است.

وی با بیان اینکه تشکیل چنین شورایی با حضور هیات های ورزشی برای نخستین بار در ورزش خوزستان اتفاق می افتد افزود: همچنین تشکیل دبیرخانه کمیته های انضباطی و اخلاق در ورزش استان از دیگر اهداف ما به شمار می‌رود.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: طبق آخرین گزارش،۲۱۰ پرونده حقوقی ورزشی در مراجع قضایی داشته و حدود ۱۰۳ میلیارد ریال برداشت حساب داشتیم که با تلاش صورت گرفته تاکنون ۲۰ میلیارد ریال از این مبلغ برگشت داده شده است در حالی که خیلی از این برداشت حساب ها ارتباطی با اداره کل ورزش و جوانان نداشته است.

وی با بیان اینکه برداشت از حساب اداره کل به دلیل شکایت افراد از هیات های ورزشی در سطح شهرستان ها و خوزستان بوده است ادامه داد: به عنوان مثال حقوقی توسط هیات ها پرداخت نشده و از حساب اداره کل برداشت کردند و بخش دیگر این برداشت ها مربوط به پیمانکارانی است که مباحث حقوقی و قانونی مرتبط با بیمه کارکنانشان انجام نشده و در نهایت از حساب اداره کل برداشت شده است.

بنی تمیم گفت: متاسفانه هنوز برخی از مربیان ورزشی ما اهمیت بار حقوقی که به دوششان است را نمی دانند لذا هیات های ورزشی ما باید در این خصوص همکاری کرده و نسبت به آگاه سازی مربیان و ورزشکاران تلاش کنند.

وی افزود: از معاون اداره کل ورزش و جوانان خوزستان می خواهم تا آخرین اساسنامه مرتبط با تشکیل کمیته حقوقی، انضباطی و اخلاقی در ورزش را به هیات ها ابلاغ کند.

گفتنی است شورای قضایی ورزش خوزستان برای نخستین بار در اداره کل ورزش و جوانان استان تشکیل شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.