کد خبر : 6985
تاریخ انتشار : جمعه 3 آبان 1398 - 17:04
-

سید سلمان هاشمی: بعضی از دستگاه های عمومی در شهرستان بندر ماهشهر از بیماری مزمن «خویشاوندگزینی» رنج می برند

سید سلمان هاشمی: بعضی از دستگاه های عمومی در شهرستان بندر ماهشهر از بیماری مزمن «خویشاوندگزینی» رنج می برند

خطبه دوم نماز جمعه شهرک طالقانی مورخ ۳ آبانماه ۹۸ سید سلمان هاشمی:بعضی از دستگاه های عمومی درشهرستان بندر ماهشهر از بیماری مزمن «خویشاوندگزینی» رنج می برند امام جمعه شهرک طالقانی گفت: بعضی از دستگاه های عمومی درشهرستان بندر ماهشهر از بیماری مزمن «خویشاوندگزینی» رنج می برند، مطالبه مردم از دستگاه قضایی استان،خاصتا بندرماهشهر این

خطیب جمعه شهرک طالقانی

خطبه دوم نماز جمعه شهرک طالقانی مورخ ۳ آبانماه ۹۸
سید سلمان هاشمی:بعضی از دستگاه های عمومی درشهرستان بندر ماهشهر از بیماری مزمن «خویشاوندگزینی» رنج می برند

امام جمعه شهرک طالقانی گفت: بعضی از دستگاه های عمومی درشهرستان بندر ماهشهر از بیماری مزمن «خویشاوندگزینی» رنج می برند، مطالبه مردم از دستگاه قضایی استان،خاصتا بندرماهشهر این است که مبارزه خود را با صلابت، درایت و شجاعت ادامه داده و این بیماری مزمن را از ریشه بخشکاند واز تبعیض های ناروا جلوگیری به عمل آورد

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرک طالقانی؛حجت الاسلام و المسلمین سید سلمان هاشمی امام جمعه ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرک طالقانی با تسلیت فرارسیدن رحلت جانگداز و ملکوتی خاتم مهربانى و رحمت، پیامبر عظیم‌الشأن اسلام حضرت رسول اکرم (ص)؛عنوان کرد: ایام وفات پیامبر اکرم(ص)، شهادت سبط اکبر و کریم آل طه امام حسن مجتبی (ع) و شهادت هشتمین ستاره آسمان امامت و ولایت حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع) را به پیشگاه امام زمان حضرت مهدی (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، عموم مسلمانان ، شیعیان و شیفتگان پیامبر اخلاق و شفقت و امامان همام و بویژه مردم فهیم ،متدین،ولایتمدار و قدر شناس شهرستان بندرماهشهر خاصتا شهرک طالقانی تسلیت و تعزیت عرض می نمایم.
وی افزود: پیامبر گرامی اسلام(ص) سفیر سعادت، آورنده پیام عدالت، آزادی و رهایی از جهل و تاریکی برای تمام جوامع بشری بودند، پیامبر گرامی اسلام (ص) الگویی برای تمام عرصه‌های جوامع انسانی است و شناخت و عمل کردن به سیره پیامبر سبب برطرف شدن بسیاری از مسائل و مشکلات مسلمانان می ‌شود.
هاشمی ادامه داد: هر اندازه شناخت و معرفت امت اسلامی نسبت به پیامبر اسلام(ص)و اهل بیت(علیهم السلام) کامل‌تر شود به همان اندازه زمینه سعادت و پیشرفت جوامع فراهم می‌شود، تنها راه نجات بشریت از ظلمت و جهالت دنیوی پیروی از سیره رسول خدا (ص) است، پیامبر اکرم (ص) به عنوان یک شخصیت والای آسمانی که نتیجه تمام زحمات خود را در تداوم رهبری آینده اسلام بوسیله فردی شایسته می دانست، مهمترین دغدغه اش تا آخرین روزهای عمر همانا مساله امامت و رهبری امت اسلام بود.
امام جمعه شهرک طالقانی با اشاره به شهادت امام رضا(ع) بیان کرد: فرا خوانده شدن حضرت امام رضا علیه السلام از مدینه به مرو توسط مامون خلیفه عباسی به بهانه برگزیده شدن ایشان به ولایت عهدی زمینه ساز هجرتی تاریخی و تمدن ساز از مدینه تا مرو شد که در نیشابور با بیان حدیث سلسله الذهب به نقطه اوج خود رسید،در جریان هجرت امام رضا (ع) و استقبال مردم از ایشان در نیشابور و بیان حدیث سلسله الذهب، حکومت عباسی به شدت وحشت زده شد،حدیث سلسله الذهب چکیده قرآن و پیام همه پیامبران و انبیا است که حضرت رضا (ع) در پاسخ به درخواست بزرگان نیشابور این حدیث را که مورد اتفاق نظر اهل سنت و شیعیان است بیان می‌کند.
وی افزود: در آن زمان نیشابور یکی از مراکز بزرگ اهل سنت بود و بیشتر جمعیت آن سنی بودند و شیعیان در اقلیت قرار داشتند با این حال همه راویان این حدیث از بزرگان اهل سنت هستند،امام علیه‌السلام از هر شهری که عبور می‌کرد، بنای یک شهر شیعی را هر چند برای سال‌ها و قرن‌های بعد، پایه‌ریزی می‌کرد به طوری که بسیاری از تحلیلگران تاریخی معتقدند این سفر، ایران را متحول کرد و باعث شد این سرزمین بعدها به عنوان هسته مرکزی جهان تشیع به جهانیان معرفی شود. بنابراین هجرت امام علیه‌السلام به ایران در تشکیل جامعه شیعی قدرتمند با مرکزیت ایران، مؤثر بود.
حضرت در سه سال حضور پربرکت‌شان در خراسان، در تمام نامه‌ها و بیانات و مجالس و برخوردهای‌شان با مردم، هدفی را تعقیب می‌کردند و آن تقویت جریان شیعه اعتقادی بود. ایشان در هر فرصتی به ذکر احادیثی که دلیلی روشن بر برتری حضرت علی علیه‌السلام بر سایر مردم داشت، می‌پرداختند.

هاشمی در ادامه گفت: دیدار مردم نیشابور با امام رضا علیه‌السلام و شنیدن حدیث نابِ «سلسله‌الذهب»، مسلماً تأثیر شگرفی بر گسترش و تعمیق تشیع در جان ایرانیان داشت. امام در این حدیث، اساسی‌ترین پایه ایمان به یگانگی خداوند متعال را پذیرش امامت خود – که به معنای پذیرش امامت سایر امامان علیهم‌السلام نیز هست،قرار داد.

وی گفت: شیعیان به دلیل دوری از ائمه علیهم‌السلام و محدودیت‌هایی که عباسیان برای آنان فراهم کرده بودند، از نظر اعتقادی دچار مشکلات و شبهاتی شده بودند و از امام علیه‌السلام در این رابطه پرسش‌ها می‌کردند، در حقیقت می‌توان دوران امام رضا علیه‌السلام را آخرین مکتب عقیدتی تشیع نامید، چرا که مکتب تشیع از زمان پیامبر (صلی الله علیه و آله) آغاز شد و پس از آن، دوره امیرالمؤمنین بود. اوج تجلی و ظهور این مکتب در زمان امام صادق علیه‌السلام بود که مکتب جعفری شکل گرفت اما با توجه به فترتی که رخ داد و اختلافاتی که پدید آمد، مکتب رضوی به عنوان آخرین مکتب تشیع پدیدار شد که در آن، همه مسائل متعلق به ولایت و خلافت حل شد و آن حضرت علیه‌السلام درباره توحید و نبوت و امامت و سایر مسائل اعتقادی، چیزی را فروگذار نکرد، یکی از مهم‌ترین عوامل معرفی صحیح شیعه، شرکت امام رضا علیه‌السلام در جلسات مناظره‌ای بود که از ناحیه مأمون تشکیل می‌شد.
خطیب نماز جمعه شهرک طالقانی در فراز دیگری از خطبه ها؛ خاطر نشان کرد: بعضی از دستگاه های عمومی درشهرستان بندر ماهشهر از بیماری مزمن «خویشاوندگزینی» رنج می برد، اما مطالبه مردم از دستگاه قضایی استان،خاصتا بندرماهشهر این است که مبارزه خود را با صلابت، درایت و شجاعت ادامه داده و این بیماری مزمن را از ریشه بخشکاند واز تبعیض های ناروا جلوگیری به عمل آورد زیرا یکی از فواید این کار زنده نگه داشتن امید مردم و تقویت آن به انقلاب و نظام مقدس اسلامی خواهد بود.
وی افزود: متأسفانه چندین دهه است که بعضی از دستگاه های عمومی از آسیب‌های این بیماری مصون نبوده است و شاهد آن بوده‌ایم که بستگان و اعضای فامیل دور و نزدیک برخی از مدیران ارشد به استخدام درآمده‌اند. دفتر امام جمعه محل مراجعات و مشکلات مردم است جوانانی به ما مراجعه می کنند که به علت بیکاری همسرانشان درخواست طلاق داده اند.
هاشمی یادآور شد: مهم‌ترین مسئله درباره استخدام‌های فامیلی این است که این استخدام‌های فامیلی در شهرداری و سازمان‌های دولتی از سه زاویه لطمه جدی وارد می‌کند مسئله اول ایجاد یأس، ناامیدی و بی‌انگیزگی در دیگر کارمندان است؛ یعنی وقتی کارمندی می‌بیند بعد از سال‌ها تلاش و فعالیت، فردی بدون صلاحیت صرفا به دلیل روابط فامیلی در سطوح ارشد مدیریتی قرار گرفته، طبیعی است انگیزه‌اش را از دست می‌دهد و بازدهی چندانی برای سیستم نخواهد داشت.
وی افزود: موضوع و مسئله دوم این است که این موضوع برای افکار عمومی حائز اهمیت است؛ وقتی می‌بینند افراد صرفا بر اساس رابطه استخدام می‌شوند، اعتماد خود را به این نهاد از دست می‌دهند، مسئله سوم، ناامیدی و بی‌انگیزگی نیروهای تحصیل‌کرده و جوانی است که مشتاق همکاری و فعالیت هستند و ایده‌ها، راهکارها و انگیزه بالایی هم دارند، امکان جذبشان وجود ندارد و وقتی از آن طرف می‌بینند فردی صرفا به دلیل مسائل فامیلی استخدام می‌شود، بدیهی است یأس، ناامیدی و سرخوردگی نسبت به کل کشور پیدا می‌کنند.
امام جمعه شهرک طالقانی عنوان کرد: جای تعجب است که چرا قانونی برای پیشگیری از این مدل اتفاقات وضع نکرده است که مطابق آن فامیل افراد مسئول نتوانند استخدام و جذب شوند، هرکسی که بدون ضابطه و فرآیندی غیرشفاف و مشخص اقدام به جذب نیرو برای ارگان های خاص می‌کند قبل از هر چیز در برابر خداوند و سپس در مقابل تمامی جوانان که با هزارویک امید در حوزه تخصصی تحصیل کرده‌اند، مسئول است.

سیدسلمان هاشمی در پایان متذکر شد: ضروری مسوولین مربوطه نسبت به لایروبی و آهک پاشی کل کانال های دفع آب های سطحی شهرک طالقانی پیش از رسیدن فصل بارندگی و معضل آبگرفتگی رسیدگی کنند.
خبرنگار استان خوزستان سیده نگین دیده بان (نگین السادات)

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.