کد خبر : 37765
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 آذر 1401 - 12:16
-

سومین عمل موفق پیوند قلب در اهواز انجام شد

سومین عمل موفق پیوند قلب در اهواز انجام شد

اهواز – شبکه خبری خوزستان – رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: سومین عمل موفق پیوند قلب در امسال، توسط جراحان داخلی و پزشکان خوزستان در مرکز آموزشی درمانی گلستان اهواز انجام شد.

به گزارش شبکه خبری خوزستان دکتر محمد حسین سرمست شوشتری در گفت و گو با خبرنگار شبکه خبری خوزستان بیان کرد: حال عمومی بیمار با همکاری و تلاش کادر پزشکی و پرستاری مساعد است؛ این نخستین باری است که عمل پیوند قلب توسط جراحان بومی استان و دانشگاه علوم پزشکی اهواز بدون کمک پزشکان دیگر استان ها انجام می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد: در آینده نزدیک با استفاده از تکنیک ها و توانایی های جراحان قلب بومی خوزستان شاهد بهبود بیماران مبتلا به مشکل قلبی باشیم.

سرمست شوشتری به آمار پیوند ۲ سال اخیر اشاره کرد و گفت: با یاری خدا موفق شدیم در پیوند کلیه و کبد آمار خوب و موفقی داشته باشیم به گونه‌ای که در سال ۱۴۰۰ تعداد ۶۱ و در سال ۱۴۰۱ تعداد ۵۰ نفر موفق به بهره مندی از اعضای پیوندی شدند که نقطه عطفی در کمک به سلامت مردم خوزستان است.

این سومین عمل پیوند قلب در امسال، پنجمین عمل قلب در دانشگاه علوم پزشکی اهواز، و نخستین پیوند قلب با پزشکان کاملا خوزستانی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.