کد خبر : 16602
تاریخ انتشار : جمعه 16 خرداد 1399 - 6:37
-

توزیع عادلانه خدمات شهری هدفی مغفول در مدیریت شهری اهواز*

توزیع عادلانه خدمات شهری هدفی مغفول در مدیریت شهری اهواز*

*توزیع عادلانه خدمات شهری هدفی مغفول در مدیریت شهری اهواز*               با نگاهی اجمالی به اسناد برنامه های اول و دوم توسعه و عمران شهرداری اهواز،به هدفی با عنوان *توزیع عادلانه‌ امکانات و خدمات شهری در مناطق ۸گانه شهر اهواز* بر می خوریم.شاید در نگاه اول این مفهوم به

*توزیع عادلانه خدمات شهری هدفی مغفول در مدیریت شهری اهواز*

 

 

 

 

 

 

 

با نگاهی اجمالی به اسناد برنامه های اول و دوم توسعه و عمران شهرداری اهواز،به هدفی با عنوان *توزیع عادلانه‌ امکانات و خدمات شهری در مناطق ۸گانه شهر اهواز* بر می خوریم.شاید در نگاه اول این مفهوم به مزاج هر شخصی ولو غیر آشنا   به مسائل مدیریت شهری و برنامه ریزی شهری،خوش بیاید.

ولی قطعا با بررسی شواهد،آثار و مصداق های لازم در برخی مناطق، آنهم بدون نیاز به ارزیابی شاخص های برنامه ای، می توان دریافت در  تدوین این برنامه، یا عنصر رویا پردازی بسیار برجسته بوده و یا تدوین این برنامه بدون شناخت از توان مجموعه و سازمان شهرداری و بیشتر تئوریک بوده است‌‌.

با قدم گذاشتن در مناطق کم برخوردار اهواز که تعداد آن ها نیز کم نیست و بخش قابل توجهی از پهنه جغرافیایی و بافت جمعیتی بسیار بالایی در آن زندگی می کنند،می توان دریافت که عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه خدمات کاملا کم رنگ و حتی به کلی نادیده گرفته شده است.

یکی از محلاتی که قصد داریم توجه مسئولان بیشتر به آن معطوف گردد *منطقه زرگان (نور آباد)*  می باشد.

در خبر ها شنیده ایم و از نزدیک نیز مشاهده کردیم که چند وقتی است شهروندان این محله از نعمت ابتدایی و بدیهی آب شرب برخوردار نیستند و آب شرب این عزیزان از طریق *تانکر* حمل و به مخازن و تانکر های شخصی شهروندان منتقل می گردد.

این اتفاق در سال ۲۰۲۰ آن هم در یک منطقه شهری از کشوری با ثروت های بیشمار و منابعی غنی به وقوع پیوسته است.

البته این پایان ماجرا نیست، *شاید قطع آب شرب* مردم ،شکست حدّ آستانه ای بوده است تا ضعف ها و نارسایی های بیشمار این منطقه نیز سر به بیرون برآورد.

*ضعف جدی در حوزه خدمات شهری* از قبیل؛

معابر نا مناسب

آسفالت و جدول بندی نا مطلوب

فضای سبز و نبود انواع پارک ها

سیمای شهری بی روح و بد منظر

 

*نبود خطوط مناسب تاکسی*،مینی بوس و اتوبوس و ناوگان مناسب حمل و نقلی

نبود بازارچه های میادین میوه و تره بار

*وضعیت نا مطلوب حمل،انتقال و دفن زباله*

*رفت و روب و شستشوی ضعیف معابر*

نبود مخازن زباله گیری

وجود حیوانات و جانواران موذی

زمین های رها شده و غیر محصور

نبود فرهنگسرا و اماکن فرهنگی اجتماعی

نبودزمین های بازی و مجتمع های تفریحی ورزشی

عدم دسترسی به امکانات رفاهی و خدمات شهری

همه این *معضلات و مشکلات* در کنار *ضعف دیگر دستگاه* هایی چون *ادارات توزیع نیروی برق در تامین روشنایی معابر،آبفا در تامین آب شرب و دفع فاضلاب* و دیگر ادارت متولی،معضلات بهداشتی و محیط زیستی، مشکلاتی چون بحران های اجتماعی نیز به همراه داشته است.

لذا نگارنده با پرهیز از هرگونه زیاده گویی بدون اشاره به صدها مصداق از نارسایی های یاد شده، برای جلوگیری از پیدایش بحران های جدیدی چون منطقه غیزانیه که در روزهای اخیر نقل محافل و رسانه های کشور بوده است، از مسئولین امر عاجزانه مطالبه می نماید تا اقدامات جدی تری جهت رفع این معضلات به مرحله اجرا بگذارند.

قطعا اهالی شریف و فهمیده این مناطق شهید پرور، متوجه هرگونه تلاش و زحماتی که منجر به گره گشایی از کار آنها می گردند هستند.

درپایان ازاتش نشانی اهوازومدیر آن جناب آقای قنبری که باحضور مستمر وباانتقال اب بوسیله تانکردرکنارمردم محروم منطقه ززگان (نورآباد) بودن کمال تشکر وقدردانی رادارم.

خبرنگار/حکیمی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.