کد خبر : 6075
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 مهر 1398 - 7:54
-

سومین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی برگزار می‌شود

سومین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی برگزار می‌شود

سومین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی برگزار می‌شود مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به برگزاری سومین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: این سوگواره با هدف رونق بخشیدن به جریان عظیم راهپیمایی زائرین و ارائه آثار هنرهای نمایشی و ترویج هنر عاشورایی برگزار می‌شود.

سومین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی برگزار می‌شود

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به برگزاری سومین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: این سوگواره با هدف رونق بخشیدن به جریان عظیم راهپیمایی زائرین و ارائه آثار هنرهای نمایشی و ترویج هنر عاشورایی برگزار می‌شود.

به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از تسنیم، محمد جوروند امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این که خبرنگاران باید در بخش‌های سوگواره تیتر، خبر، عکس خبری و گزارش خبری بیشتر فعالیت کنند اظهار داشت: اصحاب رسانه باید این حرکت عظیم را به همگان منتقل کنند.

وی افزود: موضوعات سوگواره مطبوعات عاشورایی شامل اربعین و نماز، اربعین و وحدت ملی، اربعین و اتحاد اقوام، اربعین و اتحاد مردم ایران و عراق است.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان جوایز این سوگواره را اعلام کرد و گفت: به نفرات اول تا سوم این سوگواره به ترتیب ۱میلیون و ۵۰۰هزار تومان ، ۱میلیون تومان و۷۰۰هزار تومان به قید قرعه اهدا می‌شود.

جوروند با بیان این که امکان ارسال ۵اثر در هر بخش وجود دارد گفت: آخرین مهلت ارسال آثار ۹۸/۸/۱۰ است که اصحاب رسانه می‌توانند اثار خود را تا این تاریخ به دبیرخانه ارسال کنند.

وی به برگزاری سومین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی اشاره کرد و ادامه داد: این سوگواره نیز با هدف رونق بخشیدن به جریان عظیم راهمیمایی زائرین و ارائه آثار هنرهای نمایشی و ترویج هنر عاشورایی برگزار خواهد شد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان این که امسال از ۲۲مهرماه در پایانه مرزی چذابه سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی با دو زبان عربی و فارسی برگزار می‌شود عنوان کرد: بخشی از این سوگواره نیز در یادمان شهدای گمنام اندیمشک به عنوان مبدا ورودی زوار اجرا می‌شود.

جوروند درباره دیگر برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در ایام اربعین در شهرستانهای استان تصریح کرد: سوگواره ملی دلنوشته های عاشورایی در شهرستان لالی، سوگواره شعر ملی لاله های فرات در شوش ، همایش شعر عاشورایی خط خون در رامهرمز و همایش شعر عاشورایی هفتادو دو پروانه در هفتکل برگزار می‌شود.

وی از برپایی موکب در مرز چذابه برای اجرای برنامه های فرهنگی و هنری خبر داد و افزود : این موکب هرشب در اختیار یک شهرستان قرار می‌گیرد تا برنامه های خود را در آن اجرا کنند.

به گزارش تسنیم، همراه با این نشست مراسم رونمایی از پوستر های سومین سوگواره ملی تئاتر خیابانی و تعزیه اربعین حسینی و سوگواره مطبوعات عاشورایی توسط جمعی از خبرنگاران رونمایی شد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.